Pošiljate SMS-sporočila? Potem niste več »in«

Prejšnji teden je WhatsApp presenetil z objavo, da so dosegli že 700-milijontega mesečnega uporabnika, ti pa dnevno pošljejo več kot 30 milijard sporočil, s čimer se uvršča na prvo mesto v kategoriji aplikacij, ki omogočajo pošiljanje sporočil. Je SMS-sporočilo že stvar zgodovine?
Pošiljate SMS-sporočila? Potem niste več »in«

Število poslanih SMS-sporočil upada (Vir slike: YouTube).

Aplikacije, kot je WhatsApp, so v zadnjih letih naredile ogromen prelom. Ne le po številu uporabnikov, temveč tudi zato, ker so s svojimi funkcionalnostmi tako pritegnile uporabnike mobilnih telefonov, da le-ti vse manj pošiljajo SMS-sporočila. Podoben trend so opazili tudi na Simobilu. »Letos smo opazili zanimiv trend – naši uporabniki postajajo vse bolj digitalni,« pravi Andrej Krajner, direktor Sektorja komunikacij.

Simobil: manj sporočil, a več prenesenih podatkov

Podatki Ofcoma, ki so na voljo za obdobje od leta 2008 do 2013, kažejo, da je v večini držav (raziskovanih je več držav, med njimi ZDA, Francija, Velika Britanija, Švedska, Italija, Avstrija, Nemčija, Nizozemska in Španija) prišlo do upada števila poslanih SMS-sporočil. Podobno, dodaja Krajner, so zaznali tudi pri Simobilu: »Prvič do zdaj so v prazničnem času poslali manj SMS in MMS sporočil – v času Božiča in novega leta so poslali 3 odstotke manj sporočil kot v letu 2013 -, a po drugi strani prenesli bistveno več podatkov v primerjavi z lanskim obdobjem.«

»Mobilni internet bo vedno pomembnejši kanal v prihodnosti«

Simobilovi uporabniki so decembra postavili nove rekorde, saj so poslali več kot 100 milijonov sporočil, kar je 10 odstotkov več kot leto prej. V celotnem letu 2014 pa so poslali kar 1,1 milijarde sporočil, kar predstavlja z letom poprej 11-odstotno rast, dodaja. Po številu poslanih SMS sporočil prednjačijo mladi, ki so Orto uporabniki. »Če se pošalimo, ‘video didn’t kill the radio star’, vsekakor pa trend kaže, da je oziroma bo mobilni internet vedno pomembnejši kanal v prihodnosti,« pravi Krajner.

Desetino podatkov smo prenesli decembra

Kot pojasnjuje so Simobilovi uporabniki lani prenesli skoraj 3 milijone gigabajtov podatkov, kar je za 37 odstotkov več kot leto prej, samo decembra skoraj 300 tisoč, kar predstavlja 35-odstotni skok v primerjavi z letom 2013. To pomeni, da so desetino vseh prenesenih podatkov v letu 2014 prenesli samo v času decembra.

Nigerija z rekordno rastjo

Poglejmo še v druge države. Če se osredotočimo le na obdobje enega leta, je največji upad doživela Španija, in sicer kar 33,3-odstotnega, takoj za njo pa se je uvrstila  Nizozemska s 32,3-odstotnim padcem števila poslanih SMS-sporočil. Velik upad so utrpele tudi Nemčija (12,2 odstotkov), Italija (20,2 odstotkov), Velika Britanija (24,8 odstotkov) in ZDA (12,1 odstotkov). Kot zanimivost naj povemo, da so uporabniki mobilnih telefonov v ZDA še leta 2011 mesečno poslali več kot 300 milijonov SMS-sporočil, ob nastopu leta 2013 nekaj več kot 250 milijonov.

Kljub vsesplošnemu upadu poslanih SMS-sporočil, pa SMS-i še vedno pomembno krojijo vsakdanje življenje, v nekaterih se število poslanih še vedno povečuje . V Franciji je ob pregledu petletnega obdobja opaziti nenehen porast, v obdobju 2012 in 2013 je bil le-ta 5,5-odstoten. Rast je bila opazna tudi v sosednji Avstriji, znašala je 2,6 odstotka.  Porast pa so zabeležili tudi v Braziliji (1,2 odstotka), Rusiji (25,3 odstotka) in rekordnega v Nigeriji (98,6 odstotkov).

V tem svetu ni pravega zmagovalca

Medtem ko pomen SMS sporočil nekoliko upada, pa je rast WhatsAppa ogromna. V samo štirih mesecih je pridobil novih 100 milijonov uporabnikov. WhatsApp morda lahko nasledi SMS-sporočila, a zaradi različnih funkcij, ki jih ponujajo podobne aplikacije, vsekakor ne more biti vsesplošni zmagovalec v tej kategoriji. Tudi za to, ker uporabniki podobne aplikacije uporabljajo v različne namene.

Kot pravi Benedict Evans, avtor zapisa, v katerem je analiziral omenjene podatke, je razmišljanje, kdo je lahko zmagovalec v tej kategoriji povsem napačno razmišljanje. WhatsApp morda »zmaga« kot aplikacija za pošiljanje sporočil, a se ne more kosati z Instagramom. Sicer pa, ko dobite v roke nov telefon, dobite le nekaj aplikacij nameščenih. Dodate le eno aplikacijo? Verjetno ne.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Družbena omrežja so postala nepogrešljiv del poslovnega sveta, saj podjetjem omogočajo neposredno povezavo s ciljno publiko, izgradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje. V letu 2023 se za poslovno rabo nekatera družbena omrežja kažejo kot še posebej učinkovita. Preberite več >>

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake:, , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje