Pošiljate SMS-sporočila? Potem niste več »in«

Prejšnji teden je WhatsApp presenetil z objavo, da so dosegli že 700-milijontega mesečnega uporabnika, ti pa dnevno pošljejo več kot 30 milijard sporočil, s čimer se uvršča na prvo mesto v kategoriji aplikacij, ki omogočajo pošiljanje sporočil. Je SMS-sporočilo že stvar zgodovine?
Pošiljate SMS-sporočila? Potem niste več »in«

Število poslanih SMS-sporočil upada (Vir slike: YouTube).

Aplikacije, kot je WhatsApp, so v zadnjih letih naredile ogromen prelom. Ne le po številu uporabnikov, temveč tudi zato, ker so s svojimi funkcionalnostmi tako pritegnile uporabnike mobilnih telefonov, da le-ti vse manj pošiljajo SMS-sporočila. Podoben trend so opazili tudi na Simobilu. »Letos smo opazili zanimiv trend – naši uporabniki postajajo vse bolj digitalni,« pravi Andrej Krajner, direktor Sektorja komunikacij.

Simobil: manj sporočil, a več prenesenih podatkov

Podatki Ofcoma, ki so na voljo za obdobje od leta 2008 do 2013, kažejo, da je v večini držav (raziskovanih je več držav, med njimi ZDA, Francija, Velika Britanija, Švedska, Italija, Avstrija, Nemčija, Nizozemska in Španija) prišlo do upada števila poslanih SMS-sporočil. Podobno, dodaja Krajner, so zaznali tudi pri Simobilu: »Prvič do zdaj so v prazničnem času poslali manj SMS in MMS sporočil – v času Božiča in novega leta so poslali 3 odstotke manj sporočil kot v letu 2013 -, a po drugi strani prenesli bistveno več podatkov v primerjavi z lanskim obdobjem.«

»Mobilni internet bo vedno pomembnejši kanal v prihodnosti«

Simobilovi uporabniki so decembra postavili nove rekorde, saj so poslali več kot 100 milijonov sporočil, kar je 10 odstotkov več kot leto prej. V celotnem letu 2014 pa so poslali kar 1,1 milijarde sporočil, kar predstavlja z letom poprej 11-odstotno rast, dodaja. Po številu poslanih SMS sporočil prednjačijo mladi, ki so Orto uporabniki. »Če se pošalimo, ‘video didn’t kill the radio star’, vsekakor pa trend kaže, da je oziroma bo mobilni internet vedno pomembnejši kanal v prihodnosti,« pravi Krajner.

Desetino podatkov smo prenesli decembra

Kot pojasnjuje so Simobilovi uporabniki lani prenesli skoraj 3 milijone gigabajtov podatkov, kar je za 37 odstotkov več kot leto prej, samo decembra skoraj 300 tisoč, kar predstavlja 35-odstotni skok v primerjavi z letom 2013. To pomeni, da so desetino vseh prenesenih podatkov v letu 2014 prenesli samo v času decembra.

Nigerija z rekordno rastjo

Poglejmo še v druge države. Če se osredotočimo le na obdobje enega leta, je največji upad doživela Španija, in sicer kar 33,3-odstotnega, takoj za njo pa se je uvrstila  Nizozemska s 32,3-odstotnim padcem števila poslanih SMS-sporočil. Velik upad so utrpele tudi Nemčija (12,2 odstotkov), Italija (20,2 odstotkov), Velika Britanija (24,8 odstotkov) in ZDA (12,1 odstotkov). Kot zanimivost naj povemo, da so uporabniki mobilnih telefonov v ZDA še leta 2011 mesečno poslali več kot 300 milijonov SMS-sporočil, ob nastopu leta 2013 nekaj več kot 250 milijonov.

Kljub vsesplošnemu upadu poslanih SMS-sporočil, pa SMS-i še vedno pomembno krojijo vsakdanje življenje, v nekaterih se število poslanih še vedno povečuje . V Franciji je ob pregledu petletnega obdobja opaziti nenehen porast, v obdobju 2012 in 2013 je bil le-ta 5,5-odstoten. Rast je bila opazna tudi v sosednji Avstriji, znašala je 2,6 odstotka.  Porast pa so zabeležili tudi v Braziliji (1,2 odstotka), Rusiji (25,3 odstotka) in rekordnega v Nigeriji (98,6 odstotkov).

V tem svetu ni pravega zmagovalca

Medtem ko pomen SMS sporočil nekoliko upada, pa je rast WhatsAppa ogromna. V samo štirih mesecih je pridobil novih 100 milijonov uporabnikov. WhatsApp morda lahko nasledi SMS-sporočila, a zaradi različnih funkcij, ki jih ponujajo podobne aplikacije, vsekakor ne more biti vsesplošni zmagovalec v tej kategoriji. Tudi za to, ker uporabniki podobne aplikacije uporabljajo v različne namene.

Kot pravi Benedict Evans, avtor zapisa, v katerem je analiziral omenjene podatke, je razmišljanje, kdo je lahko zmagovalec v tej kategoriji povsem napačno razmišljanje. WhatsApp morda »zmaga« kot aplikacija za pošiljanje sporočil, a se ne more kosati z Instagramom. Sicer pa, ko dobite v roke nov telefon, dobite le nekaj aplikacij nameščenih. Dodate le eno aplikacijo? Verjetno ne.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

V dobrih desetih letih obstoja Facebooka je Mark Zuckerberg iz majhnega popoldanskega projekta uspel ustvariti večmilijardno podjetje, ki še vedno raste in se razvija. A v katero smer bo Facebook ponesla prihodnost? Napovedi si oglejte v infografiki. Preberite več >>

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Podjetja, ki se ukvarjajo z analizo podatkov, so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja v povezavi z zadnjimi ameriškimi predsedniškimi volitvami. Če vas zanima, kaj vse o vas ve umetna inteligenca na podlagi vaših objav na družabnih omrežjih, berite naprej. Preberite več >>

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

V sredo je Blaž Kos prvič vodil delavnico Blog marketing. Mi smo vedeli, da bo vsebina nabito polna uporabnih informacij. A drugega kot naše besede in Blaževega renomeja vam nismo mogli ponuditi. Sedaj imamo o kvaliteti delavnice dokaze: odzive prve skupine udeležencev! Preberite več >>

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Ne glede na to, ali gre za majhno podjetje ali veliko korporacijo, je upravljanje s profili na družabnih omrežjih zahtevno delo. Redno oblikovanje in objavljanje odličnih vsebin predstavlja le en vidik, nato pa je treba analizirati še uspešnost objav in angažma sledilcev. Preberite več >>

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Si želite, da bi bili vaši zaposleni zelo zvesti vašemu podjetju? Tako zvesti, da bi jim zaupali celo informacije, ki bi vam lahko škodile, če bi prišle v napačne roke? Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je odkril čudežno formulo, ki jo predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,