Poslujte vitko in agilno!

Avtor Urša Eva Pucelj — 02.12.2013
Komentiraj!
Bistven preskok t.i. podjetniškega 'mindseta' je privedel iz faze rigidnih klasičnih okvirjev in natančno spisanih poslovnih načrtov do vitkega in agilnega poslovanja, t.i. koncepta »the lean startup«.
Poslujte vitko in agilno!

Poslujte vitko in agilno! (Vir slike: sxc.hu)

Ustanovitev lastnega podjetja je v današnjem času enostavnejša kot je bila še dekado nazaj, k čemur pripomore več pomembnih dejavnikov; od super hitrega napredka v tehnologiji, spletnih informacij, brezplačnih storitev za promocijo našega izdelka ali storitve (npr. Facebook page), do kulture najemanja usposobljenih strokovnjakov za dela, pri katerih se sami ne počutimo kompetentni (outsourcing).

Ko čez noč postanemo podjetnik/-ica

Formalno gledano je tako ustanovitev podjetja danes obarvana s hitrim in enostavnim postopkom, a po drugi strani je s samo idejo v času nasičenosti trgov in nepredvidljivosti gospodarstva težko uspeti.

Preberite tudi: Vitko podjetje.

Na najbolj priznanih svetovnih šolah, pri čemer lahko omenimo Stanford, so bili razviti novi pristopi gradnje podjetja, kar imenujemo lean startup oz. vitko in agilno podjetje. Gre za metodo, iz katere vidimo, ali je neka poslovna odločitev smiselna ali ne skozi vrsto eksperimentov in spremljanja določenih pokazateljev učinkovitosti podjetja. Iz rigidnih klasičnih okvirjev v podjetniški logiki torej presedlamo na fleksibilnejše. Podjetje pri tem postane vseskozi učeč se subjekt.

Minimalno sprejemljiv produkt (MVP) za učinkovito pridobitev povratnih informacij

Ko identificiramo določen rešljiv problem v družbi, razvijemo ustrezno rešitev, pri čemer v sam proces vključimo potencialne stranke in druge deležnike (t.i. customer discovery proces). Zelo težko je namreč napovedati, kaj bo trg sprejel in kaj ne. Če želimo pridobiti kredibilne informacije, ki se nanašajo na ustreznost poslovne rešitve s strani trga, je tako izjemnega pomena uporaba t.i. minimalno sprejemljivega produkta (MVP minimum viable product).

Gre za to, da manifestiramo sam koncept ideje, pri čemer uporabimo najmanjši možni vložek, stroški testne rešitve so namreč zanemarljivi. Ves čas budno spremljamo odzive trga in potencialnih strank. Na podlagi povratnih informacij tako nadaljujemo po zamišljeni poti, če vidimo, da bi se ta obrestovala ali pa le-to prilagodimo usmeritvam s trga, če je to potrebno.

Pomen inovativnega, agilnega in fleksibilnega marketinga

Posledica uporabe MVP je torej zmanjšana stopnja tržnega tveganja in povečan potencial uspeha na trgu, saj pridemo do spoznanja, za katero idejo bi dejansko dobili denar potencialnih strank. Za slednje pa je seveda ključnega pomena učinkovit marketing, ki naj bo zasnovan na zanimiv in inovativen način!

V primeru, da bi si želeli prodajati določen izdelek prek spleta, se v teh hitrih časih ne lotimo klasične raziskave trga, ampak recimo na enem od spletnih portalov za prodajo objavimo fotografijo izdelka in vidimo, koliko naročil bi dejansko pridobili in kakšno je zanimanje trga za našo idejo. Ko vidimo, da je naš izdelek ali storitev tisto, kar bo trg kupil, šele začnemo razmišljati o konceptih investicij, valu zaposlovanj novih ljudi, širjenju. Vse to pa naj bo obarvano z noto agilnosti, inovativnosti in fleksibilnosti!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice