»Pospeševalniki so dobra brca v rit!«

Da so pospeševalniki za startupe dobra odločitev, predvsem pa dobra motivacija, so se strinjali vsi trije sogovorniki na 29. Startup Cafeju, na katerem so se predstavili startupi Oosm, Scoutee in Facility.
»Pospeševalniki so dobra brca v rit!«

Sogovorniki na 29. Startup Cafeju so bili Matic Verbančič iz startupa Oosm, Majda Dodevska iz Scoutee in Aljaž Ketiš iz Facility (Vir slike: Miha Prebil).

Ali je odločitev za pospeševalnik denar, je bilo eno od vprašanj, ki jih je Iztok Hočevar, ki je povezoval dogodek, namenil sogovornikom. Medtem ko Matic Verbančič iz startupa Oosm (Oosm razvija tehnološko storitev, aplikacijo, ki omogoča, da lahko vsak zaslon spremenimo v digitalno platformo), ki je zmagal na nedavni konferenci Coinvest Venture Days, pravi, da pri njih denar ni bil vodilo (pospeševalnik BootCamp, ki so se ga udeležili v Amsterdamu, jim je namenil zgolj 15 tisoč evrov, vsota, ki je bila nekako nerelevantna za njihovo delo, je pojasnil Matic), podobno izkušnjo so imeli tudi v startupu Facility (Facility rešuje probleme upravljalcev hotelov), je potrdil Aljaž Ketiš. Zgodba je bila povsem drugačna pri Scouteeju (razvili so prvi pametni radar za merjenje hitrosti žogic v športu). »Pravijo, ´hardware is hard´, lahko bi dodali še, da je izredno drag,« je dejala Majda Dodevska.

Z ekipo, ki je razvila enega najmanjših radarjev na svetu, ki je bil prvotno namenjen zgolj v svetu bejzbola, so se pred letom dni znašli v iskanju investicije. Na projektu Scoutee so delali popoldne, po službenih obveznostih: »Težko je tako delati, zato si v neki točki rečeš, da se mora nekaj zgoditi, da veš ali boš šel naprej ali ne.« In »zgodil« se je pitch v Zagrebu, ki jih je popeljal v bolgarski Eleven.

Slovenski pospeševalniki ne znajo dati brco v rit

Sogovorniki so udeležbo v pospeševalniku opisali za dobro odločitev; prek pospeševalnikov so dobili mentorstva, potrditev, ali je ideja oziroma v njihovem primeru produkt dober, in mrežo poznanstev. »V Sloveniji se nismo več premaknili, hitro prideš naokoli. Iskali smo predvsem potrditev našega produkta. Če te potrdijo v BootCampu, potem veš, da je tvoj produkt dober. V takšnih pospeševalnikih ti dajo brco v rit, slovenski, z redkimi izjemami, tega ne znajo,« je bil malce kritičen Matic.

Vse bolj se ustvarja prepričanje, da je startup življenje videti kot udobno in prestižno življenje, dejansko pa je eno samo garanje, je izpostavila Majda Dodevska (Vir slike: Miha Prebil).

Dobra plat pospeševalnikov: ekipam dajo fokus

Aljaž je z ekipo Facility del slovenskega pospeševalnika; za ljubljanski ABC pospeševalnik so se odločili med izdelavo strategije, kam se usmeriti, ali je hotelirstvo resnično njihova edina panoga. Manjkalo jim je malce fokusa – med bivanjem v ABC-ju pa so ugotovili, da morajo ostati v hotelirstvu. Odločitev jim je prinesla povečano število hotelov, ki uporabljajo njihovo rešitev – čeprav, nam je izdal Ketiš, ABC ni povsem prispeval k rasti te številke. Mimogrede, že naslednji teden vstopajo na hrvaški trg, ta pa jim bo najverjetneje odprl še kakšna (tuja) vrata.

Laž števila 1: Startup življenje je prestižno in udobno življenje

»Največ nam je dalo mentorstvo in te brce v rit. Moraš pa biti nanje pripravljen. V pospeševalniku praktično živiš, domov greš zgolj spat in pod tuš,« je o manj rožnati plati pospeševalnikov in startup sveta spregovoril Ketiš. »Vse bolj se ustvarja prepričanje, da je startup življenje videti kot udobno in prestižno življenje, dejansko pa je eno samo garanje. 24 ur na dan, vsak dan te čaka delo,« je dodala Majda, ki ravno v tem času dokončuje magistrsko nalogo o pospeševalnikih.

Kako se odločiti za »pravi« pospeševalnik? Dobro je vedeti, pravi Majda, da se pospeševalniki med seboj razlikujejo, zato je pametno raziskati le-te (na svetu obstaja prek 3 tisoč pospeševalnikov) in ugotoviti glede na lastne potrebe, kaj kot startup potrebujete. »Najlažje je reči, da si pospeševalnik, a ne dosegaš standardov.«

Če nimate čudežnega zdravila, za velike, zlasti ameriške startupe niste zanimivi, je poudaril Matic Verbančič (Vir slike: Miha Prebil).

V pisarni ne boste dosegli tega, kar lahko v pospeševalnikih

»V pospeševalnikih so mentorji in ustanovitelji startupov, ljudje, ki enako razmišljajo kot startupi. Večinoma se vanje vključijo samoiniciativno, ker želijo svoje znanje in izkušnje predati naprej, pozneje morda postati del kakšnega startupa ali pa preprosto zato, ker jih njihova primarna služba malce dolgočasi,« je o vzdušju v pospeševalnikih razložil Matic. »Vsak dan greš prek svojih meja. V naši pisarni ne bi naredili takšnega napredka, pridobiš tako na osebnostni ravni kot tudi na rasti podjetja,« je svojo izkušnjo predstavil Aljaž, pospeševalnik oziroma mentorje primerjal za pomočnike, ki vedno brez težav priskočijo na pomoč.

S čudežnim zdravilom v Y Combinator

Zakaj Evropa (bolgarski pospeševalnik) in zakaj ravno bejzbol, sta vprašanji, ki jih startup Scoutee pogosto prejme. »Bolgarija se predstavlja kot eno najboljših startup okolij v Evropi, kjer najdemo kar tri investicije sklade. Forbes je Sofijo uvrstil med 10 najboljših mest za startupe,« je dodala. Scoutee išče sicer svoje priložnosti tudi izven bejzbola – v njihovem načrtu je postati vodilni merilec hitrosti tudi v drugih športih – in onstran Evrope. »Zanimiv je podatek, da se bejzbol igra kar v 120 državah sveta. Morda ne veste, ampak bejzbol je na Japonskem šport številka ena,« je razkrila Majda. In zakaj niso odšli v kakšen ameriški pospeševalnik oziroma ZDA, kjer je bejzbol prav tako priljubljen? »Težko je priti zraven. Na tisoče startupov se prijavlja, dokler pa jim ne dokažeš, da si tržno zanimiv, te ne bodo sprejeli,« je razložila. »Če nimate čudežnega zdravila, za njih niste zanimivi,« je potrdil Matic, ki je ob tem izpostavil Y Combinator.

Predstavil pa je še velike načrte Oosma: vstopajo na francoski trg, vse bolj pa si utirajo pot tudi na Balkanu in državah Beneluxa. »Odpirajo se tudi poti v Emirate, prek njih pa v Azijo

Iz pospeševalnikov boste prišli še bolj povezani

Morda še nasvet tistim, ki ste tik pred podobno odločitvijo: v pospeševalnik vzemite večjo ekipo – temu sta prikimala tako predstavnika Facilityja kot tudi startupa Oosm -, bodite fokusirani in glejte čim manj konzervativno. »Iz pospeševalnika precej ekip pride še bolj povezanih,« so si bili soglasni.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Na konferenci CES 2018 se predstavljajo tudi češka zagonska podjetja

Na konferenci CES 2018 se predstavljajo tudi češka zagonska podjetja

Na letošnji konferenci Consumer Electronics Show, ki pravkar poteka v Las Vegasu v Združenih državah Amerike, se predstavljajo tudi češka zagonska podjetja. Preberite več >>

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje