Povečajte prodajo lokalnega podjetja s pomočjo Google oglasov
Google oglaševanje je primerno tudi za lokalna podjetja.
Namen oglaševanja
Namen oz. cilj oglaševanja se lahko od podjetja do podjetja razlikuje, vendar je v večini ta cilj povečanje uspešnosti podjetja. Neposredni cilj je lahko povečanje prodaje, povpraševanj, obiska ali kaj podobnega.
Poglobimo se v namen samih oglasov. Zakaj in komu je treba oglas prikazati, da bo oglaševanje uspešno? V iskalnem omrežju pri Google Ads oglaševanju oglašujemo na podlagi ključnih besed, ki jih ljudje vnesejo v iskalnike.
To pomeni, da jih stvari zanimajo in želijo določene storitve ali izdelke tudi kupiti.
Primer: Smo v Ljubljani in si želimo privoščiti kosilo. V Google sem vtipkal “restavracija Ljubljana” in prejel naslednje rezultate oglasov:
Razen Zmajevega paviljona se oglaševane restavracije ne nahajajo v Ljubljani, kar ni zadostilo moji želji po rezultatih iskanja. Druge restavracije pa ob več podobnih iskanjih in morebitnih klikih porabljajo denar za nerelevantne klike. Zelo malo verjetno je, da bo nekdo, ki išče restavracijo v Ljubljani, šel na kosilo v Avstrijo.
Natančno targetiranje oglasov
Natančno targetiranje oz. ciljanje določene skupine ljudi z oglasi je pomembno predvsem zato, da se ne dogajajo podobne stvari kot pri zgornjem primeru. Oglase je treba prikazovati na natančno načrtovanem območju in kot odziv na točno določene ključne besede. Rezultat mora biti maksimalno relevanten za iskanje, če želimo dobiti kvalitetne klike in obiskovalce spletne strani nato prepričati v obisk.
Targetiranje nastavimo na podlagi lokacije ljudi, da omejimo prikazovanje oglasov in povečamo učinkovitost oglasa. Lahko bi izbrali kar celotno Slovenijo ali določeno mesto, vendar je še bolje, če izberemo napredno iskanje, v okviru katerega ciljno lokacijo izberemo še bolj podrobno.
Pri naprednem iskanju lahko izbiramo med različnimi opcijami targetiranja na podlagi lokacije.
Primer: Na podlagi raziskave določenega podjetja ugotovimo, da je najbolj primerno targetiranje v določenem radiusu okrog Ljubljane. To pomeni, da bomo targetirali ljudi v radiusu 20 km, saj so v tem območju naše potencialne stranke, ki jim bomo prikazovali oglase.
Z radiusom lahko targetiramo tudi na podlagi točne lokacije.
Primer: Podjetje ponuja pranje avtomobilov. Vnesemo točno lokacijo avtopralnice “moja ulica ##” in nastavimo radius 8 km, saj se ljudje verjetno niso pripravljeni peljati dlje v avtopralnico oz. je kakšna druga avtopralnica bližje.
Ključne besede
Tudi na podlagi ključnih besed lahko ciljamo in omejimo prikazovanje oglasa na določene lokacije, s čimer povečamo učinkovitost.
Primer: Če ciljamo ljudi, ki iščejo avtopralnico v Mariboru, bomo omejili iskanje na Maribor in okolico ter izbrali določene ključne besede, med katerimi so avtopralnica, avtopralnica Maribor, globinsko čiščenje avta, pranje avtomobila, kemično čiščenje avta itd.
Čeprav je iskanje omejeno na lokacijo Maribor, moramo med negativne ključne besede vključiti besede, kot so npr. Ptuj, Murska Sobota, Celje, Slovenske Konjice in tako naprej. Ljudje se v času iskanja namreč lahko nahajajo v Mariboru, vendar lahko na primer stanujejo na Ptuju in bodo avto raje oprali bližje domu.
“Call only” oglasi
V primeru, da oglašujemo lokalno podjetje, ki pridobiva največ kupcev oz. naročil preko telefona, lahko ustvarimo tudi t. i. “call only” oglase. To so oglasi, ki se na podlagi določene lokacije, ključnih besed ipd. prikazujejo v iskalnikih, vendar le na mobilnikih oz. napravah, s katerimi lahko kličemo.
Ponavadi so takšni oglasi primerni za podjetja, ki izvajajo storitve na domu (vodovodarji, dimnikarji, električarji, roletarji …) in večino strank pridobijo preko telefonskega klica. Na mobilni napravi bi bil nato oglas videti tako:
Prednost takšnih oglasov je tudi, da Google zaračuna oglas šele, ko ljudje nanj pritisnejo. Nato se odpre zaslon za klicanje in telefonska številka se prenese v polje za klicanje. Vse, kar mora stranka storiti, je, da pritisne gumb »kliči«. Edina slabost oglasov tega tipa je, da podjetje nima nobenega zagotovila, da bo uporabnik po kliku na telefonsko številko dejansko opravil klic.
Razširitve oglasov
Za večjo učinkovitost oglasov in boljši CTR (angl. click-through rate) je oglasom smiselno dodati različne razširitve. Za lokalna podjetja pridejo v poštev predvsem naslednje:
Razširitev lokacij (angl. location extension)
Z razširitvijo lokacij lahko svojemu oglasu dodamo naslov podjetja, da nas uporabniki lažje najdejo in iz oglasa izvejo našo lokacijo, še preden kliknejo nanj.
Razširitev klicev (angl. call extension)
Z razširitvijo klicev dodamo oglasu telefonsko številko, na katero smo dosegljivi. Ljudje tako lažje stopijo v stik z nami, če potrebujejo več informacij in nas želijo poklicati.
Razširitve povezav do spletnih mest (angl. sitelink extension)
Razširitve povezav do spletnih mest so povezave do določenih podstrani na naši spletni strani, ki jih lahko vnesemo na podlagi tega, kaj bi utegnilo dodatno zanimati obiskovalce.
Razširitve z oblački (angl. callout extension)
S temi razširitvami dodamo pod besedilo oglasa določene prednosti podjetja in lastnosti storitev ali izdelkov.
Primer: V oglasu podjetja proteini.si so razširitve označene s puščicami. Vidite lahko, da s pomočjo razširitev izvemo veliko več o podjetju, hkrati pa nam dajejo več možnosti glede na to, kaj točno nas zanima.
Zaključek
Zadnje čase se veliko govori o SEO optimizaciji, družabnih omrežjih, vsebinskem marketingu ipd. Vse to je super in je lahko na dolgi rok zelo učinkovito, vendar pa je treba pomisliti tudi na to, koliko ljudi pokliče, vstopi v prodajalno ali obišče podjetje sedaj.
Google oglaševanje ni primerno samo za spletne trgovce in podobna podjetja, temveč tudi za druga, lokalna podjetja. Da iz oglasov iztržimo maksimum, je treba le primerno oblikovati in optimizirati oglaševalsko kampanjo.
Prednost uporabe te storitve je tudi, da veliko lokalnih podjetij še ne uporablja Google oglaševanja, zato je konkurenca manjša in cene na klik nižje. Morda je prav sedaj čas, da ustvarite svojo prvo Google Ads kampanjo!
Avtor članka je Žiga Mlakar, vodja oglaševalske agencije Reflektor Marketing