PR za startupe? Kdo pa še to dela?

Avtor Maruša Žibert — 01.04.2016
Komentiraj!
PR, ne glede na to, ali si priznate ali ne, je pomemben. Tako za velika podjetja kot tudi tista mlada podjetja, ki se komaj postavljajo na noge. Kdo si ne želi publicitete? Komu ni do tega, da se njegov glas razširi do čim večjega kroga ljudi?
PR za startupe? Kdo pa še to dela?

Pripravili smo nekaj nasvetov, kako se kot startup lotiti PR-ja (Vir slike: Pixabay).

Gledano splošno, za PR strategijo kot startup ne potrebujete najeti drage agencije, ki bi prevzela PR vajeti. Internet nam danes ponuja toliko možnosti, s katerimi lahko dosežemo na tisoče, celo milijone uporabnike. Zgolj s kratko objavo ali pa tvitom. Da bi dosegli cilj PR-ja, vam ni potrebno pristati na naslovnicah revij. Začnete lahko s preprostimi in z majhnimi koraki, s katerimi boste ustvarili posebno vez z uporabniki (ali strankami).

Za začetek poglejmo, kaj sploh PR je. PR ne pomeni zgolj, da se bo ime vašega podjetja pojavilo sredi nekega medija, temveč gre za podajanje informacij s strani podjetja, in sicer tistih, ki si jih želi javnosti posredovati. Ker so danes družabna omrežja vse bolj pomembna, ne smemo prezreti vse večje vloge vplivnežev (t.i. influencers) na različnih omrežjih. To so ljudje, ki so si na omrežjih ustvarili ugled, njihovi sledilci pa jim zaupajo.

Zakaj PR?

Mnogi startupovci razmišljajo: nihče ne poroča o nas, stanja pa ne moremo spremeniti. Veliko lahko naredite sami. Nekaj že s tem, da svojim prijateljem in družinskim članom poveste, da vstopate na podjetniško pot in da je vaš produkt dober. No, izpostavljanje v medijih ima še več prednosti. Konec koncev se bo s tem povečala možnost za dejanski nakup vašega produkta!

Z vsako novo omembo v medijih se boste višje vzpenjali na spletnih iskalnikih, vas bodo lažje našli (posledično boste tudi lažje in hitreje ustvarjali promet), več objav pa prinaša tudi večjo kredibilnost. Bi kupili izdelek, o katerem ne morete prav nič najti na spletu? Verjetno bi raje odšteli denar za tistega, o katerem si lahko preberete na kupe opisov in ocen uporabnikov.

Kako je PR vodila ekipa Scoutee? Naučite se taktik in prijemov od najboljših >>

Sami ali z agencijo?

Kdaj je primerno, da se odločimo za najem PR agencije? Enoznačnega odgovora tu ni, mnogi pa vam bodo rekli, da se splača, v kolikor vaš proračun za PR znaša več kot 10 tisoč funtov (12.700 evrov). Drugi pravijo drugače: če se podajate na velik (nepoznan) trg ali pa ste del podjetja, ki bo spremenil obstoječe navade in pravila (dober primer je Uber), se pomoč s strani PR agencije vsekakor priporoča.

Preidimo na zabavo

Kdaj začeti s PR-jem? Ob lansiranju produkta, pred ali po? Eden od PR svetovalcev, Alan Weinkrantz svetuje, da rokave zavihate že šest mesecev pred začetkom. Zakaj? Šest mesecev, pravi, je magična številka – dovolj je oddaljena do dneva predstavitve, tako da imamo čas za izgradnjo pravega odnosa s predstavniki medijev. Hkrati pa je ravno prav blizu, da na produkt ne bomo pozabili.

Opravite domačo nalogo in pripravite PR strategijo. Nikoli ni dovolj zgodaj za pripravo seznama vplivnežev med vašo ciljno publiko.

Zakaj sploh PR?

Če se ukvarjate s spletno prodajo, ste se verjetno že vprašali, zakaj bi sploh kdo želel pisati o vašem poslu. Zdravila za smrtonosne bolezni ne ponujate, torej, zakaj in kdaj? PR je dobra priložnost za dodaten zagon, ko lansirate produkt. Ko imate obletnico delovanja, lahko pripravite zanimivo infografiko, vanjo pa umestite pomembnejše podatke. PR pošljite, ko organizirate dogodek, ali pa v primeru prejetja investicije. Seznanjajte publiko o vašem delu, dajte ji možnost, da vas spozna.

Alan Weinkrantz, eden od priznanih PR svetovalcev, predlaga, da rokave zavihate že šest mesecev pred uradnim lansiranjem produkta (Vir slike: Pixabay).

Česa ne umeščajte v PR

Preden se lotite nove PR kampanje, razmislite, katere novice niso primerne za sporočanje javnosti. Novice, ki bi lahko ogrozile vašo kredibilnost ali pa bi lahko povzročile ignoranco s strani novinarjev.

Dharmesh Shah, soustanovitelj Hubspota, svetuje, da se v PR sporočilih izogibate navajanju, da je vaša zgodba unikatna (ker to ni) ter kako zelo vam bo publiciteta pomagala (ker novinarji to že vedo). Startupom polaga na srce, da se o novinarjih, ki jim bodo pošiljali PR, pozanimajo.

Gremo na delo? Pojdimo!

Če ste mesece razvijali produkt, produkt poznate kot lasten žep. V PR želite umestiti prav vse, kar veste o produktu – a tega ne naredite. Povzemite ključne stvari, ki jih ponuja vaš produkt, pomembno pa je, da njegove funkcionalnosti predstavite na razumljiv način. Zavedajte se, da PR »prodajate« dvakrat. Prvič, ko ga pošljete novinarju, in drugič, ko ga berejo bralci medijev. Če vam prodaja v prvo ne uspe, do druge sploh ne bo prišlo. Torej, če novinar ne bo prepoznal vrednosti vašega produkta, tudi ne bo prepoznal tiste vrednosti, ki bi jo lahko posredoval bralcem.

Se spomnite, kako je Dropbox predstavil svojo storitev? Vaše (digitalne) stvari, kjerkoli, je zapisala Dropboxova ekipa. Bodite kreativni, a ob pisanju ohranite bistvo produkta. Pripravite zanimivo zgodbo, ki bo novinarja prepričala, zakaj morajo bralci slišati vašo zgodbo.

Pripravite seznam

Ko imate napisano sporočilo, je čas za pripravo seznama medijev, ki jim boste poslali sporočilo. Na seznam uvrstite tudi relevantne bloge. Ne osredotočajte se zgolj na velike medije, obstaja možnost, da boste precej lažje našli posluh pri manjših.

Zdaj, ko imate pripravljen seznam medijev, se lotite iskanja elektronskih naslovov novinarjev. Začnite jim slediti na družabnih omrežjih, vzpostavite stik z njimi. »Za začetek retvitajte njihove vsebine,« se glasi eden od nasvetov PR strokovnjakov. Se vam ta poteza sliši nenavadno? Naj se vam ne. Na tak način boste lahko vzpostavili pravi stik z novinarjem, še preden mu boste poslali prvo PR sporočilo.

PR ni zgolj pošiljanje PR sporočil …

… je precej več! Začnite s pisanjem bloga, objavljajte zapise na LinkedInu, Svbtle in Mediumu. Na družabnih omrežjih objavljajte zanimive misli, pridružite se forumom, na katerih je vaša ciljna publika. Komentirajte zapise drugih, vzpostavite dialog z njimi. Povezujte se s svojo publiko!

Zdaj, ko imate pripravljen PR in naslove relevantnih blogerjev ter novinarjev, je čas, da glas o svojem podjetju, produktu ali storitvi razširite. Pred pošiljanjem preverite še morebitne slovnične napake. Ostane vam le še klik na »Pošlji«.

Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!