Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Avtor Maruša Žibert — 15.06.2016
Komentiraj!
»Pitchali ste pred starši, ko ste si kot otrok zaželeli nove igrače. Če je bil pitch dober, sta starša privolila v nakup,« je povedal podjetnik Peter Bruner. Čeprav so pitchi naš vsakdan, imajo le malo skupnega s poslovnimi pitchi. Tistimi, namenjeni investitorjem, partnerjem ali zgolj občinstvu.
Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Podjetnik Peter Bruner svetuje, da naprej preverimo, kdo bo med našim občinstvom. Šele nato oblikujmo zgodbo, prilagojeno poslušalcem. Pitche vadite tudi pred ekipo (Vir slike: Zavod mladi podjetnik).

Peter Bruner je podjetnik s številnimi mednarodnimi izkušnjami. Je soustanovitelj dveh uspešnih startupov Wineist in Oosm, s slednjim je lani postal del nizozemskega pospeševalnika Startup Bootcamp. Podjetniški zgodbi, ki ju je osnoval skupaj z Maticem Verbančičem, smo predstavili v članku Ko si del dveh uspešnih slovenskih startupov.

Poslovni pitch je, je poudaril Bruner, ki je pospremil uvodni del predstavitve polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta, drugačen: »Gre za nišne pitche, ki večinoma ne zadostijo pričakovanjem.« Kar osem od desetih pitchev je slabo ocenjenih, sedem od desetih je predolgih, podjetniki pri predstavitvi prekoračijo razpoložen čas, pogosto se zgodi tudi, da jim občinstvo ne sledi več. Speča publika je pogost pojav – zgodi se kar pri tretjini pitchev.

Pitche petih finalistov lahko slišite na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kaj je težava podjetnikov pri pitchih?

»Napačen fokus in premalo priprave,« je bil jasen Bruner. Premalo je tudi komunikacije s publiko. Treba je biti interaktiven, svetuje mladi podjetnik. »Preveč časa posvetijo predstavitvi, namesto da bi se osredotočili na svojo zgodbo. To je tisto, kar si ljudje zapomnijo.«

Pitchajte tudi pred svojo ekipo

»Preden se lotimo priprave pitcha, ugotovimo, kdo je v našem občinstvu. Če so investitorji, jih bodo zanimale predvsem številke, zato jim jih ponudimo. Če so to novinarji, predstavimo zgodbo. Če nam bodo prisluhnili partnerji, predstavimo produkt. Ko to vemo, sestavimo primerno zgodbo

Zgodbo oblikujmo na samolepilnih lističih, je svetoval. Vadimo na glas, stoje, pred ogledalom in svojo ekipo. »Če boste navdušili svojo ekipo, boste navdušili vse. Posnemite se pri pitchanju, nato pa si oglejte posnetek. Vi boste najbolj kritični do sebe

Spoznajte se z okoljem, kjer boste pitchali

Ko pride dan D, pridite na dogodek, na katerem boste pitchali, prej kot sicer. Spoznajte se z okoljem, preverite opremo. »Vse to vpliva na pitch,« je razkril Bruner, ki je dodal še en trik: »Stopili boste na oder in pozabili prav vse, kar ste si pripravili. Zato se naučite prvih 60 sekund pitcha na pamet. Če vas zbudim ob 3. uri zjutraj, ga morate znati zrecitirati. Potem se bo vaše telo sprostilo, stekla vam bo beseda

Za napake med pitchem se ne opravičujte

Pitch začnite z udarno besedo oziroma napovedjo. Takšno, po kateri se vas bo občinstvo zapomnilo. »Dajte občinstvu neko kost, v katero bodo grizli ves čas vaše predstavitve. V podobnem smislu tudi končajte pitch, da si vas bodo zapomnili. Večino, kar tri četrtine, kar boste povedali med pitchem, bodo namreč pozabili.« Če se vam med pitchem zgodi kakšna neljuba napaka, se zanjo ne opravičujte.

»Svet se ne vrti okoli idej, ampak okoli tistih, ki so bile realizirane. Tudi te ekipe (ekipe polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta 2016, op.a.) so imel ideje, ampak na ta oder so prišle zato, ker so jo realizirale,« je povedal pred pitchi polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta.

Katere podjetniške ekipe se bodo potegovale za šesti naziv Mladi podjetnik leta, si lahko preberete v članku Znanih je 5 finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016!.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!