Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

»Pitchali ste pred starši, ko ste si kot otrok zaželeli nove igrače. Če je bil pitch dober, sta starša privolila v nakup,« je povedal podjetnik Peter Bruner. Čeprav so pitchi naš vsakdan, imajo le malo skupnega s poslovnimi pitchi. Tistimi, namenjeni investitorjem, partnerjem ali zgolj občinstvu.
Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Podjetnik Peter Bruner svetuje, da naprej preverimo, kdo bo med našim občinstvom. Šele nato oblikujmo zgodbo, prilagojeno poslušalcem. Pitche vadite tudi pred ekipo (Vir slike: Zavod mladi podjetnik).

Peter Bruner je podjetnik s številnimi mednarodnimi izkušnjami. Je soustanovitelj dveh uspešnih startupov Wineist in Oosm, s slednjim je lani postal del nizozemskega pospeševalnika Startup Bootcamp. Podjetniški zgodbi, ki ju je osnoval skupaj z Maticem Verbančičem, smo predstavili v članku Ko si del dveh uspešnih slovenskih startupov.

Poslovni pitch je, je poudaril Bruner, ki je pospremil uvodni del predstavitve polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta, drugačen: »Gre za nišne pitche, ki večinoma ne zadostijo pričakovanjem.« Kar osem od desetih pitchev je slabo ocenjenih, sedem od desetih je predolgih, podjetniki pri predstavitvi prekoračijo razpoložen čas, pogosto se zgodi tudi, da jim občinstvo ne sledi več. Speča publika je pogost pojav – zgodi se kar pri tretjini pitchev.

Pitche petih finalistov lahko slišite na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kaj je težava podjetnikov pri pitchih?

»Napačen fokus in premalo priprave,« je bil jasen Bruner. Premalo je tudi komunikacije s publiko. Treba je biti interaktiven, svetuje mladi podjetnik. »Preveč časa posvetijo predstavitvi, namesto da bi se osredotočili na svojo zgodbo. To je tisto, kar si ljudje zapomnijo.«

Pitchajte tudi pred svojo ekipo

»Preden se lotimo priprave pitcha, ugotovimo, kdo je v našem občinstvu. Če so investitorji, jih bodo zanimale predvsem številke, zato jim jih ponudimo. Če so to novinarji, predstavimo zgodbo. Če nam bodo prisluhnili partnerji, predstavimo produkt. Ko to vemo, sestavimo primerno zgodbo

Zgodbo oblikujmo na samolepilnih lističih, je svetoval. Vadimo na glas, stoje, pred ogledalom in svojo ekipo. »Če boste navdušili svojo ekipo, boste navdušili vse. Posnemite se pri pitchanju, nato pa si oglejte posnetek. Vi boste najbolj kritični do sebe

Spoznajte se z okoljem, kjer boste pitchali

Ko pride dan D, pridite na dogodek, na katerem boste pitchali, prej kot sicer. Spoznajte se z okoljem, preverite opremo. »Vse to vpliva na pitch,« je razkril Bruner, ki je dodal še en trik: »Stopili boste na oder in pozabili prav vse, kar ste si pripravili. Zato se naučite prvih 60 sekund pitcha na pamet. Če vas zbudim ob 3. uri zjutraj, ga morate znati zrecitirati. Potem se bo vaše telo sprostilo, stekla vam bo beseda

Za napake med pitchem se ne opravičujte

Pitch začnite z udarno besedo oziroma napovedjo. Takšno, po kateri se vas bo občinstvo zapomnilo. »Dajte občinstvu neko kost, v katero bodo grizli ves čas vaše predstavitve. V podobnem smislu tudi končajte pitch, da si vas bodo zapomnili. Večino, kar tri četrtine, kar boste povedali med pitchem, bodo namreč pozabili.« Če se vam med pitchem zgodi kakšna neljuba napaka, se zanjo ne opravičujte.

»Svet se ne vrti okoli idej, ampak okoli tistih, ki so bile realizirane. Tudi te ekipe (ekipe polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta 2016, op.a.) so imel ideje, ampak na ta oder so prišle zato, ker so jo realizirale,« je povedal pred pitchi polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta.

Katere podjetniške ekipe se bodo potegovale za šesti naziv Mladi podjetnik leta, si lahko preberete v članku Znanih je 5 finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016!.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje