Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

»Pitchali ste pred starši, ko ste si kot otrok zaželeli nove igrače. Če je bil pitch dober, sta starša privolila v nakup,« je povedal podjetnik Peter Bruner. Čeprav so pitchi naš vsakdan, imajo le malo skupnega s poslovnimi pitchi. Tistimi, namenjeni investitorjem, partnerjem ali zgolj občinstvu.
Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Podjetnik Peter Bruner svetuje, da naprej preverimo, kdo bo med našim občinstvom. Šele nato oblikujmo zgodbo, prilagojeno poslušalcem. Pitche vadite tudi pred ekipo (Vir slike: Zavod mladi podjetnik).

Peter Bruner je podjetnik s številnimi mednarodnimi izkušnjami. Je soustanovitelj dveh uspešnih startupov Wineist in Oosm, s slednjim je lani postal del nizozemskega pospeševalnika Startup Bootcamp. Podjetniški zgodbi, ki ju je osnoval skupaj z Maticem Verbančičem, smo predstavili v članku Ko si del dveh uspešnih slovenskih startupov.

Poslovni pitch je, je poudaril Bruner, ki je pospremil uvodni del predstavitve polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta, drugačen: »Gre za nišne pitche, ki večinoma ne zadostijo pričakovanjem.« Kar osem od desetih pitchev je slabo ocenjenih, sedem od desetih je predolgih, podjetniki pri predstavitvi prekoračijo razpoložen čas, pogosto se zgodi tudi, da jim občinstvo ne sledi več. Speča publika je pogost pojav – zgodi se kar pri tretjini pitchev.

Pitche petih finalistov lahko slišite na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kaj je težava podjetnikov pri pitchih?

»Napačen fokus in premalo priprave,« je bil jasen Bruner. Premalo je tudi komunikacije s publiko. Treba je biti interaktiven, svetuje mladi podjetnik. »Preveč časa posvetijo predstavitvi, namesto da bi se osredotočili na svojo zgodbo. To je tisto, kar si ljudje zapomnijo.«

Pitchajte tudi pred svojo ekipo

»Preden se lotimo priprave pitcha, ugotovimo, kdo je v našem občinstvu. Če so investitorji, jih bodo zanimale predvsem številke, zato jim jih ponudimo. Če so to novinarji, predstavimo zgodbo. Če nam bodo prisluhnili partnerji, predstavimo produkt. Ko to vemo, sestavimo primerno zgodbo

Zgodbo oblikujmo na samolepilnih lističih, je svetoval. Vadimo na glas, stoje, pred ogledalom in svojo ekipo. »Če boste navdušili svojo ekipo, boste navdušili vse. Posnemite se pri pitchanju, nato pa si oglejte posnetek. Vi boste najbolj kritični do sebe

Spoznajte se z okoljem, kjer boste pitchali

Ko pride dan D, pridite na dogodek, na katerem boste pitchali, prej kot sicer. Spoznajte se z okoljem, preverite opremo. »Vse to vpliva na pitch,« je razkril Bruner, ki je dodal še en trik: »Stopili boste na oder in pozabili prav vse, kar ste si pripravili. Zato se naučite prvih 60 sekund pitcha na pamet. Če vas zbudim ob 3. uri zjutraj, ga morate znati zrecitirati. Potem se bo vaše telo sprostilo, stekla vam bo beseda

Za napake med pitchem se ne opravičujte

Pitch začnite z udarno besedo oziroma napovedjo. Takšno, po kateri se vas bo občinstvo zapomnilo. »Dajte občinstvu neko kost, v katero bodo grizli ves čas vaše predstavitve. V podobnem smislu tudi končajte pitch, da si vas bodo zapomnili. Večino, kar tri četrtine, kar boste povedali med pitchem, bodo namreč pozabili.« Če se vam med pitchem zgodi kakšna neljuba napaka, se zanjo ne opravičujte.

»Svet se ne vrti okoli idej, ampak okoli tistih, ki so bile realizirane. Tudi te ekipe (ekipe polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta 2016, op.a.) so imel ideje, ampak na ta oder so prišle zato, ker so jo realizirale,« je povedal pred pitchi polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta.

Katere podjetniške ekipe se bodo potegovale za šesti naziv Mladi podjetnik leta, si lahko preberete v članku Znanih je 5 finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016!.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Z izterjavo dolga pričnite pravočasno

Z izterjavo dolga pričnite pravočasno

Je minil rok plačila, denarja pa še vedno ni na vašem računu? Če boste zgolj čakali, lahko do plačila preteče še kar nekaj časa, kar lahko povzroči težave s pokrivanjem stroškov tudi v vašem podjetju. Preberite več >>

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Redno gibanje je izjemno pomembno za ohranjanje zdravja in vitalnosti. Vendar pri napetem življenjskem slogu pogosto zmanjka volje in energije za šport. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje