"Pred YouTubom je bilo že 17 tisoč YouTubov"

Avtor Maruša Žibert — 07.11.2013
Komentiraj!
»Poznam poslovneža, ki je leta 1998 začel s spletno video platformo,« opisuje Boris Veldhuijzen van Zanten, soustanovitelj spletne strani The Next Web. Nikoli ni zaživela, čez dve leti je doživela kruti konec, njen razvijalec pa še vedno trdi, da je on tisti, ki je ustvaril YouTube.
"Pred YouTubom je bilo že 17 tisoč YouTubov"

Pred YouTubom je bilo že 17 tisoč YouTubov (Vir slike: sxc.hu)

Van Zanten pravi celo, da je bilo kar 18 spletnih iskalcev pred Googlom, dva od teh sta mu bila na las podobna glede indeksiranja spletnih strani. »Bil sem lastnik aplikacije Net2Phone leta 1996, ki je ljudem omogočala klice prek spleta,« pravi van Zanten, torej še pred ero Skypa in njegovega odmevnega uspeha.

»Nekoč sem slišal nekoga, ki je trdil, da je bilo pred YouTubom kar 17 tisoč YouTubov,« kar pomeni, da je natanko toliko storitev omogočalo podobne storitve kot YouTube, torej nalaganje in deljenje video vsebin prek spleta. Po drugi strani pa, dodaja van Zanten, to ni nič novega, saj je kopiranje inovativnih izdelkov in storitev nekaj že skorajda povsem običajnega. A razlika med YouTubom in ostalimi 16.999 podjetji, ki naj bi ponujale podobne storitve, je to, da njim ni uspelo na račun več dejavnikov. Sreča, osredotočenost, čas in izvedba so pomembni dejavniki, ki vplivajo na uspešnost ideje. Ti so celo tako pomembni kot sama ideja, še razmišlja.

Pri razmišljanju o (ne)inovativnih projektih se dotakne tudi Airbnb, svobodnega spletnega trga za oddajo in najem bivalnega prostora. »Airbnb je čudovito podjetje, ideja je briljantna, le da je bilo pred njim na desetine, morda stotine podjetij, ki so poskusile narediti enako zadevo, a bile pri tem neuspešne ali pač manj uspešne,« ob tem pa ponovno opozori na primernost časa, v katerem so se razvijale ideje.

Video: Pogovor z Brianom Cheskyem iz Airbnb >>

Omenja tudi Friendster, ki je bil na voljo pred Facebookom in Orkutom. Se spomnite ICQ in MSN-ja, pa Whatsappa? Gre le za nadgradnjo prvotne ideje, podobno lahko opazimo pri Tumblrju, ki je »novi WordPress in Squarespace je novi Tumblr«.

Van Zanten zato pravi, da naš cilj ne sme biti »ponovno izumljanje kolesa«. Uspešni smo lahko že, če prevzamemo spodletelo idejo ali pa že uveljavljeno izboljšamo. »Če je na tak način uspelo YouTubu, Googlu, Facebooku, Whatsapp, Airbnb in Skypu, lahko uspe tudi vam,« zaključuje razmišljanje.

Vir: The Next Web

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!