Prednosti nedenarnega trgovanja

Avtor Karin Jurman, Ormita Slovenija — 04.03.2014
Komentiraj!
Barter izmenjav, kot nedenarne izmenjave poimenujejo po svetu, se med drugim poslužujejo tudi korporacije, kot so Pepsi, Lenovo, Crocs, Pioneer, HBO, McDonald´s, Nokia, Nike, Coca-Cola, Samsung itd. Pa si poglejmo nekaj pomembnejših razlogov, zakaj so mreže za nedenarno trgovanje tako popularne.
Prednosti nedenarnega trgovanja

Za enega člana višek, za drugega sestavina. (Vir slike: Darwin Bell, Flickr)

Nove stranke. Nedenarno poslovanje ne vpliva na odnose podjetja z obstoječimi strankami, saj to v okviru izbrane mreže začne poslovati z novimi strankami – takšnimi, ki sicer z njim na denarnem trgu ne bi poslovale. To seveda generira ustna priporočila, povečuje portfelj poslovnih partnerjev, se kaže na večji prepoznavnosti podjetja v okolju in  vodi do večje denarne prodaje.

Nakup pride v paru s prodajo. Podjetja svoje nakupe v mreži plačajo z dodatno prodajo svojih izdelkov ali storitev. V mreži je 1.000.000 € enak 1.000.000 € - kolikor kupijo, toliko prodajo.

Izboljšani denarni tok. Denarni tok se navadno povečuje z zmanjšanjem stroškov ali povečanjem prodaje. Z nedenarnim trgovanjem podjetja naredijo oboje - pridobijo, kar potrebujejo, hkrati pa za to ne potrebujejo denarja, saj to poplačajo s storitvami in izdelki, ki jih že imajo.

Prodaja odvečne zaloge. Odvečna in neatraktivna zaloga se na trgu navadno proda z velikim popustom, morda celo izgubo, podjetja jo podarijo ali celo uničijo. Z nedenarno izmenjavo podjetja tako obnovijo polno tržno vrednost zaloge, še posebej, če so vpeta v globalne mreže, z raznolikimi strankami po celem svetu.

Preberite tudi: Mreža nedenarnih izmenjav >> in Kako izbrati pravo mrežo nedenarne izmenjave >>

Več denarne prodaje. Če podjetja v zameno za svoje storitve ali izdelke vzamejo oglaševanje, si recimo s trgovanjem v mrtvi sezoni ali z zamenjavo odvečne zaloge lahko financirajo nove promocijske kampanje in tako privabijo nove stranke, ki plačajo v denarju.

Zagotavlja ponavljajoče nakupe. Udeleženci mreže raje kupujejo pri članih mreže kot pri konkurenci, saj imajo od tega tudi sami večjo korist.

Manjša možnost slabih terjatev. V večini mrež nedenarne izmenjave člani drug drugemu plačajo v trenutku prodaje. Prav tako pa so v uspešnih mrežah na voljo tudi rešitve za slabe terjatve.

Presežek guava pireja je podjetje v mreži nedenarnih izmenjav zamenjalo za medijski prostor. Podjetje je sčasoma pire prodalo podjetju, ki se ukvarja s prodajo pijač in je pire uporabilo za izdelavo pomarančnega soka.

Brezobrestno financiranje. Nekatere tovrstne mreže ponujajo brezobrestna posojila članom mreže. Plačilo posojila podjetja pokrijejo iz prodaje svojih izdelkov in storitev, posojila pa so oblikovana na podlagi tega, kar lahko podjetje proda in ne na podlagi trenutnega ali preteklega prometa.

Zaščita lokalnega gospodarstva. Lokalna podjetja morajo pogosto priznati poraz v boju z ekonomijo obsega, transfernimi cenami in poceni delovno silo Tretjega Sveta. Je že tako, da pravila igre krojijo veliki igralci. Mreže nedenarne izmenjave med drugim spodbujajo lokalno trgovanje, ker je to cenovno bolj učinkovito od poslovanja z zunanjimi dobavitelji. 

Več o mreži nedenarnih izmenjav si preberite na ormita.si.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice