Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo
Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo (Vir: HubSpot.com)
Zgodbe na človeka močneje vplivajo, kot statistični podatki. Podobno kot strah pred vožnjo z letalom, je neracionalen strah, da bi vam nekdo ukradel podjetniško idejo. Verjetnost, da bi se to zgodilo, je nizka, a le ena zgodba o kraji ideje je dovolj, da se strah vcepi v človeški um.
Ideja sploh ni tako pomembna
Poslovna ideja je res prvi pogoj za zagon podjetniškega projekta, a za uresničitev potrebujete mnogo več. Brez investiranja, testiranja, učenja, pridobivanja povratnih informacij in izvedbe nima nobene vrednosti. Če si torej nekdo vzame vašo idejo zase, vam ni ukradel najpomembnejšega dela celotnega posla. Le redko katera ideja je edinstvena. Google ni bil prvi iskalnik in WhatsApp ni bila prva aplikacija za medsebojno izmenjavo sporočil. Bolj kot ideja je pomembna izvedba.
Večina ljudi je preprosto preveč zaposlenih
Celo ljudje, ki jim bo všeč vaša ideja, se verjetno ne bodo trudili, da bi jo uresničili. Izvedba vključuje razvoj ideje v izdelek, ki ga bodo kupci želeli uporabljati ter trdo delo in učenje, za kar večina ne bo imela časa. Pogost strah je tudi, da bi investitorji ukradli ideje, vendar je v resnici le malokateremu za vašo idejo dovolj mar, da bi to storil.
Seveda obstaja verjetnost, da bi se investitor polastil ideje, vendar je v podjetniškem svetu, kjer ugled igra veliko vlogo, uničenje drugega podjetnika s krajo ideje, preveliko tveganje.
Zakaj se torej podjetniki bojijo, da bi jim nekdo ukradel idejo?
Odgovor je mogoče enak kot pri vprašanju, zakaj se ljudje bojijo letenja. Človek se močneje odziva na osebne zgodbe, kot na statistiko. Mogoče ste gledali film Socialno omrežje ali pa poznate neprijetno zgodbo o investitorju, ki je ukradel poslovno idejo. Ena osebna zgodba je dovolj, da v človeku vzbudi strah.
Izkoristite to, kar imate
V začetnih fazah podjetniki mislijo, da je njihova ideja vse, kar imajo. To velja še posebno za tiste, ki se pred tem še nikoli niso podali v posel. Idejo skrivajo, s tem pa izgubijo vse povratne informacije od ljudi, ki bi jim lahko pomagali.
Če imate poslovno idejo, bodite odprti, raziskujte, pridobite povratne informacije in jo uresničite. Če jo boste varovali le zase, bo na koncu to tudi vse, kar boste imeli.
Vir: entrepreneur.com