Prevelika pričakovanja lahko uničijo startup
Prevelika pričakovanja lahko uničijo startup (Vir slike: sxc.hu)
Leto 2013 je bilo prepredeno s startupi, od katerih je javnost pričakovala ogromno. A kot ugotavlja Ryan Holmes, izkušen podjetnik in znani pisec člankov o tehnoloških in poslovnih tematikah, so bila prav prevelika pričakovanja tista, ki so pripeljala do njihovega bridkega konca.
Študija, ki so jo izvedli pri poslovni šoli Harvard v letu 2012, je namreč pokazala, da kar 75 odstotkov vseh ameriških startupov, ki so prejeli investicijo tveganega kapitala, pridobljenega zneska investitorjem ne bo zmoglo vrniti. Nekateri izmed njih so bili zgolj žrtve prenasičenega trga, mnogi pa uspeha niso dosegli predvsem zaradi prevelikih pričakovanj javnosti.
Holmes poudarja, da so prevelika pričakovanja lahko velik demotivator za mlado podjetje: podjetniški ekipi namreč prinašajo ogromno stresa in neprespanih noči! Hkrati pa lahko startupu prinesejo ogromno težav v primeru, da le-ta s svojo poslovno idejo ne uspe v prvem poskusu.
Dober prvi vtis je namreč bistven za uspešen obstanek startupa na trgu. Ne glede na to, da so neuspehi redno prisotni v svetu podjetništva, pa ob neuspehu, ki ga spremljajo prevelika pričakovanja širše javnosti, mlado podjetje izgubi vsakršno možnost za to, da bi v prihodnosti lahko prepričalo uporabnike in investitorje v to, da bi v prihodnosti in ob morebitnem novem začetku podprli njihovo idejo.
In kako se lahko podjetje reši takšnega problema? Bistveno je, meni Holmes, da startup ustvari izdelek, ki bo zasidran na trdnih temeljih. Šele takrat, ko boste imeli produkt, v katerega boste 100 odstotno zaupali, se lotite marketinga in promocije. Na ta način se bodo velika pričakovanja javnosti ustvarila šele takrat, ko jim boste že imeli kaj za ponuditi!
Vir: HootSuite