Preverite svoj poslovni načrt z naslednjimi vprašanji

Avtor — 23.09.2013
V času finančne krize je še posebej težko pridobiti investitorje, zato je toliko bolj pomembno, da ustvarite privlačen poslovni načrt in jih prepričate s svojim odličnim razumevanjem le-tega.
Preverite svoj poslovni načrt z naslednjimi vprašanji

Preverite svoj poslovni načrt z naslednjimi vprašanji (Vir slike: sxc.hu)

Do danes se je že spremenila tehnologija, ki jo uporabljamo za pisanje in predstavitev poslovnih načrtov. Toda preden odprete Power Point in začnete dodajati grafe, ki bi potencialne investitorje lahko zanimali, preverite kvaliteto svojega poslovnega načrta z naslednjimi 10 vprašanji:

1. Je jasno dokazano, da pokrivam neizpolnjeno potrebo na trgu?

V težkih ekonomskih pogojih je zelo pomembno, da preverite moč svojega trga še preden se lotite prepričevanja investitorjev in zbiranja denarja. Zato preizkusite testno oglaševanje (v manjšem obsegu, seveda), s čimer boste lahko lažje napovedali bodočo prodajo.

2. Kako bom pridobil/a in obdržal/a stranke?

Pridobivanje in zadrževanje strank je bistvenega pomena. Saj veste: ni pomembno le, da potencialna stranka obišče vašo spletno stran, trgovino… pač pa, da izdelek kupi. In se v prihodnosti še vrne.

3. Kako sem boljši/a od sedanje in prihodnje konkurence?

Veliko časa boste namenili pojasnjevanju, kako in zakaj ste drugačni od vaše konkurence. A tudi, če konkurenca še ne obstaja, boste morali prav to poslušalcem s kapitalom zelo dobro pojasniti (le kako se ni še nihče tega spomnil?).

4. Kakšna je zgodba za mojimi finančnimi predvidevanji in izračuni?

Ne gre le za to, da pojasnite, kakšen tržni delež si nameravate vzeti. Pojasniti morate predvsem, kako boste to storili. Kakšna bo vaša strategija? Kaj bodo vaše ključne odločitve?

5. Katere elemente poslovnega načrta lahko vizualno ponazorim?

Power Point od vas zahteva, da poveste vse pomembne stvari z manj besedami kot včasih. A hkrati vam omogoča, da to storite v več slikami, grafikami, tabelami. Ne uporabite jih le pri finančnih napovedih, pač pa tudi pri predstavitvi produkta ter pri drugih elementih poslovnega načrta.

6. Bi moral poiskati nekaj ključnih svetovalcev?

Bryan Pearce, svetovalec za tvegani kapital pri Ernst&Young meni, da bi moralo vsako start-up podjetje oblikovati (po)svetovalni svet, ki bi bilo sestavljeno iz oseb, ki vodijo v vaši panogi in, ki bi lahko obogatili vaš nabor spretnosti. Če torej poznate ljudi, ki bi bili pripravljeni zastaviti svoje ime za vas in vam svetovati, (po)svetovalni svet razložite tudi v svojem poslovnem načrtu.

7. Za kaj bom zapravil denar investitorjev?

Tudi to mora biti razloženo do skoraj vsakega centa. Zato podrobno razložite svojo strategijo za zmanjševanje denarne porabe ter pojasnite, kakšne stroške pričakujete v prvem letu ali dveh.

8. Ali moji kadri ustrezajo trenutnemu stanju podjetja?

Bodite konservativni pri zaposlovanju in ne prehitevajte dogodkov. Na začetku ne potrebujete različnih direktorjev (za finance, za prodajo…).

9. Kakšen je načrt za izstop iz podjetja?

Če nameravate v prihodnosti svoje podjetje prodati, je dobro, da že prej začnete pridobivati zveze in partnerstva s potencialnimi kupci. Skozi predstavitev svojega poslovnega načrta boste tako lahko investitorjem pokazali, da razumete potencialnega kupca podjetja in, da imate z nekaterimi takšnimi že vzpostavljene stike.

10. Kakšen je vaš osebni načrt za izstop iz podjetja?

Če ne nameravati voditi podjetja več desetletij, to razložite tudi bodočim investitorjem. Usklajenost vaših osebnih ciljev s poslovnimi je zelo pomembna. Toda za takšen primer morate imeti dobro izdelano strategijo za, prvič, razvoj vodilnih kadrov znotraj organizacije in, drugič, prehod novih ljudi na vodstvene položaje.

V svojem poslovnem načrtu bodite zato zelo iskreni in transparentni. Četudi bo iskrenost kakšnega investitorja prestrašila, bo zagotovo ustvarila pozitiven vtis na pravega.

 Vir: Entrepreneur

Oznake: , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje