Se nam približuje zlom trga pametnih telefonov?

Avtor Maruša Žibert — 11.06.2016
Komentiraj!
Vsak, ki si lahko privošči pametni telefon, ga ima. Gartnerjeva zadnja raziskava je jasen signal proizvajalcem pametnih telefonov: kmalu, natančneje že prihodnje leto, prihaja sušno obdobje. Kaj vse napoveduje družba Gartner?
Se nam približuje zlom trga pametnih telefonov?

Družba Gartner napoveduje velike spremembe na trgu pametnih telefonov (Vir slike: Bigstockphotos).

Družba Gartner napoveduje, da bo rast prodaje pametnih telefonov padla na zgolj enomestno številko in bo predstavljala približno polovico prodaje, ki je bila zabeležena leta 2015. Če pogledamo konkretne številke prodaje, se 1,5 milijarde napravic letno ne sliši malo, a za proizvajalce ta številka pomeni začetek nočne more. Pričakovati je, da bodo tisti, ki so si izborili najmanjše deleže na trgu, počasi šli v pozabo. Lani je na primer LG ustvaril zgolj 1,2 centa dobička na vsak prodan telefon.

Trg, ki je postal prenasičen

Kitajska je leta in leta veljala za nekakšno obljubljeno deželo proizvajalcev pametnih telefonov, ki so se v to azijsko državo podali iskati prihodke in dobičke, ki jih niso uspeli ustvariti na ameriških in evropskih tleh. Ogromen trg, ki ga predstavlja (število prebivalcev dosega skoraj 1,4 milijarde ljudi), in nastajajoči srednji razred je težko potešiti s pametnimi telefoni. To je bila teorija. Lani je trg, za katerega se je mislilo, da je skorajda nemogoče, da postane nasičen z napravicami, dokončno postal prenasičen. K temu sta veliko prispevala Xiaomi in Huawei, ki sta marsikatero napravico prodala skorajda pod ceno.

Finančna kriza, daljši cikel menjave in premalo poudarka na novosti

Naslednja težava je ostanek misli na finančno krizo. Mnogi Zahodnjaki se po mnenju družbe raje odločajo za telefone višjega cenovnega razreda, ki jim prinašajo kakovost, predvsem pa daljšo življenjsko dobo. 24-mesečni cikel menjave telefona se je podaljšal na 30 mesecev, navaja poročilo.

Pri družbi so prepričani, da proizvajalci niso naredili vsega, kar bi lahko. Menijo, da bi lahko stranke bolj navdušili k nakupu nove napravice. Ker številne niti ne prinašajo revolucionarnih novosti, mnoge nove napravice niti ne zamikajo. Je torej ključ do boljših prodajnih številk v telefonih, ki ne bodo prinesli zgolj manjših popravkov v dizajnu?

Družba Indijo postavlja kot novo upanje proizvajalcem pametnih telefonov. To bo država, v kateri boste lahko ustvarjali prihodke, pravijo njeni analitiki, čeprav tudi ta prinaša nekaj pasti. Indijci so namreč bolj naklonjeni nakupu tradicionalnih telefonov kot pa sodobnim pametnim telefonom. Povprečna cena teh telefonov je 120 dolarjev, kar pomeni, da večina proizvajalcev iz indijske »igre« izpade.

Kitajskemu trgu se obetajo velike spremembe

Družba je prepričana, da bodo podjetja še naprej poskušala vstopiti na kompleksen in konkurenčen trg pametnih telefonov. Zagotovo pa bo prišlo tudi do izstopov iz tega trga. Zdi se, da bo naslednje leto prelomno: preživeli bodo le najmočnejši. Na kitajskem trgu naj bi se vsaj eden od »netradicionalnih proizvajalcev telefonov« uvrstil med top 5 igralcev. Do konkretnega mešanja kart naj bi prišlo že čez dve leti.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice