Prihodki od mobilnega oglaševanja čedalje višji

Leta 2013 so se prihodki od mobilnega oglaševanja na svetovni ravni povečali kar za 92 odstotkov - s 7,6 milijarde evrov v letu 2012 na lanskih 14,6 milijarde evrov. Mobilno oglaševanje očitno postaja čedalje pomembnejši del marketinškega spleta.
Prihodki od mobilnega oglaševanja čedalje višji

Prihodki od mobilnega oglaševanja čedalje večji (Vir slike: Freeimages.com)

Raziskava, ki so jo opravili pri IAB Europe, Centru za odličnost v mobilnem marketingu pri ameriškem IAB in raziskovalni družbi IHS Technology, je pokazala, da med posameznimi oblikami mobilnega oglaševanja največjo rast dosegajo mobilni prikazni oglasi, kjer je rast kar 123-odstotna. Sledi mobilno iskalno oglaševanje z 92-odstotno rastjo.

Omenjena rast je posledica povečanja števila pametnih telefonov in možnosti geolokacijskega iskanja. Najmanjšo rast beleži pošiljanje oglasnih SMS-sporočil, tu je rast 19-odstotna, saj uporabniki vedno manj uporabljajo storitve SMS in MMS in se raje zatekajo k alternativnim platformam.

Mobilno iskalno oglaševanje ostaja največji segment mobilnega oglaševanja in z 48,9-odstotnim deležem celotnih mobilnih oglaševalskih prihodkov znaša 7,1 milijarde evrov. Mobilno prikazno oglaševanje ima 41,5-odstotni delež in je lani beležilo 6 milijard prihodkov, medtem ko ima sporočanje 9,6-odstotni delež, njegovi prihodki pa znašajo 1,4 milijarde evrov.

Med svetovnimi regijami največji delež mobilnega oglaševanja pripada Severni Ameriki (41,9-odstotni delež, kar pomeni prihodke v višini 6,1 milijarde evrov), sledi azijsko-pacifiška regija (38,9-odstotni delež s prihodki v višini 5,7 milijarde evrov). Evropa je s precej manjšim, 17,3-odstotnim deležem, na tretjem mestu z 2,5 milijarde mobilnih oglaševalskih prihodkov. Delež Bližnjega vzhoda in Afrike v mobilnem oglaševalskem kolaču je 1,2-odstoten in je vreden 170 milijonov evrov, medtem ko ima Latinska Amerika s 109 milijoni evrov le 0,7-odstoten delež.

Latinska Amerika se kljub temu ponaša z daleč največjo rastjo prihodkov od mobilnega oglaševanja, kar 215-odstotno v primerjavi z letom 2012. V Severni Ameriki je bila rast 122-odstotna, v Evropi 90-odstotna, v azijsko-pacifiški regiji 69 odstotkov, na Bližnjem vzhodu in v Afriki pa 45-odstotna.

Townsend Feehan, direktorica evropskega Urada za interaktivno oglaševanje (IAB Europe), meni: »Podjetja vseh velikosti lahko zdaj nagovarjajo in vpletejo svoje stranke preko mobilnih platform, kar je tudi velika priložnost za založnike medijev. Toda številni založniki še nimajo mobilnih oglaševalskih strategij, poleg tega pa morajo pridobiti znanja s tega področja, katerega rast v veliki meri narekujejo oglasi znotraj aplikacij in nativno oglaševanje.«

»Omenjene številke dokazujejo vedno večjo rast mobilnega oglaševanja v marketinškem spletu,« meni Anna Bager, podpredsednica in direktorica Centra za odličnost v mobilnem marketingu pri IAB. »Impresivna rast mobilnega oglaševanja je nedvomno svetovni fenomen, saj jo beležimo v vsakem kotičku sveta,« dodaja Bagerjeva.

Po besedah Daniela Knappa, direktorja oglaševalskih raziskav pri raziskovalni hipi IHS in avtorja poročila, je pomembno predvsem to, »da je množičnost mobilne potrošnje povzročila spremembo v razmišljanju oglaševalcev.« Ti v vedno večji meri prepoznavajo mobilne platforme kot samostojen medij, ki nagrajuje opuščanje tradicionalnih marketinških načel, ki temeljijo na namiznih računalnikih.

Vir: IAB Slovenija

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje