Prihodnost komunikacije v fizičnih prostorih je v beaconih

Avtor Mojca Jagodic — 01.09.2015
Komentiraj!
Podjetja vse bolj razmišljajo, kako združevati prednosti digitalnih komunikacij s tradicionalnimi poslovalnicami. Eden izmed načinov je z oddajniki (beacons), ki nadgrajujejo lokacijske storitve pametnih naprav. Novosti na tem področju uvaja ekipa Beacon Adria.
Prihodnost komunikacije v fizičnih prostorih je v beaconih

Beaconi komunicirajo s potrošniki prek pametnih telefonov (vir: Beacon Adria)

Komunikacija med strankami in ponudniki storitev ter produktov se v zadnjih letih seli na splet. Eden izmed izzivov pa ostaja, kako komunicirati s svojimi potrošniki v fizičnih poslovalnicah. Mlada ekipa Beacon Adria odkriva poti, kako se približati strankam pri konvencionalnem načinu vsakdanjega nakupovanja, z njimi komunicirati direktno in prek personaliziranih sporočil in ponudb.

S tem namenom razvijajo sistem majhnih oddajnikov, poimenovanih beaconi. Ti uporabnikom ob približanju napravi oddajo signal, ki ga razvozla njihov pametni mobilni telefon, ob tem pa se uporabniku na zaslonu izpišejo sporočila, posebne ponudbe, fotografije izdelkov. Ker sistem omogoča tudi pošiljanje povezav do spleta, so možnosti pristopa izredno velike – prejemnik lahko na svojem pametnem telefonu prebere jedilnik, izve več o posebni ponudbi izdelkov za prihajajoči teden, si ogleda pot po nakupovalnem središču na interaktivnem zemljevidu, podrobneje spozna produkt, njegove sestavine in izvor.

Davor Pejović iz podjetja Beacon Adria pravi, da želijo s produktom izboljšati uporabniško izkušnjo strank, omogočati različne programe lojalnosti preko mobilnih telefonov in pristopiti do obiskovalca z bolj osebnim pristopom (v primerjavi z letaki, plakati ...). »Obenem je rešitev tudi okolju prijaznejša, s časom namreč predvidevamo zmanjšanje tiskanega papirnatega promocijskega materiala. Na drugi strani pa beaconi lastniku trgovine omogočajo prepoznavanje navad uporabnikov (z analitiko obiska, vročih točk, priljubljenih oddelkov) ter posledično optimizacijo razporeditve zaposlenih in načrtovanja poslovanja. V prihodnosti bo iz sistema izhajalo tudi brezstično plačevanje, nakup direktno preko mobilne naprave in podobno. Možnosti so prepuščene naši domišljiji in potrebam naših partnerjev.«

Uporaba infrastrukture beaconov trgovcu omogoča povečanje prometa s privabljanjem dodatnih kupcev, ki jim lahko predstavlja najboljše ponudbe dneva, personalizirane ugodnosti ali dodatne informacije o produktih. Hkrati lahko z uporabo oddajnikov pomaga pri odločanju – sporočila kupcu predstavijo dodatne podatke, primerjave, s katerimi je odločitev za nakup lažja, ali pa s sistemom celo uvedejo nagrajevanje zvestih strank. Poslovalnica si lahko zagotovi dodatne prihodke iz oglaševanja blagovnih znamk, partnerjev ali najemnikov poslovalnic.

»Na drugi strani beaconi lastniku trgovine omogočajo prepoznavanje navad uporabnikov ter posledično optimizacijo razporeditve zaposlenih in načrtovanja poslovanja.«

Kako delujejo beaconi? 

Beaconi (pri Applu jim pravijo iBeacons™) so majhni oddajniki, ki stalno pošiljajo signal od nekaj centrimetrov do 70 metrov daleč na vse naprave, ki tovrsten signal lahko sprejemajo. Beaconi so bluetooth naprave. Če uporabnikova naprava sprejema signal in ga zna razbrati, ga bo o tem obvestila na zaslonu s sporočilom – v bližini je nekaj, kar bi uporabnika utegnilo zanimati, posebna ponudba, kupon s popustom. Beaconi se napajajo s pomočjo baterij in imajo kot BLE (bluetooth low energy) naprava zelo nizko porabo. Na uporabnikovem zaslonu se sporočilo prikaže v obliki obvestila (notification), ki lahko vsebuje tekst ali sliko, pa tudi povezavo do spletne strani.

Beaconi v praksi

Ekipa Beacon Adria sodeluje s partnerjem OnyxBeacon, ki v Evropi dela prve korake na področju beacon infrastrukture. Podjetje se sicer v Sloveniji že dogovarja za kar nekaj projektov in testiranj sistema. »Naš partner Onyx Beacon utira pot uporabi beacon tehnologije po celem svetu (s partnerji kot so IBM, Carrefour, Smart Public Transport). Posebej zanimiv je sistem pametnega javnega transporta, ki so ga vpeljali v rabo letos v Bukarešti,« pove Pejović.

Njihov romunski partner se je namreč v letošnjem letu povezal z lokalnimi oblastmi v glavnem mestu Bukarešti in namestil 500 naprav beacon na mestne avtobuse. Novi projekt pametnega javnega prevoza (Smart Public Transport – SPT) bo prispeval k temu, da mesto postane varnejše in bolj dostopno za približno 12.000 oseb, ki živijo v njem in so slepe ali slabovidne.

Vir slike: Beacon Adria

Sistem deluje preko aplikacije za pametne telefone, ki od naprave beacon preko bluetooth povezave prejme signal takrat, ko se avtobus približuje postaji. Beacon aplikaciji sporoči tudi identiteto avtobusa, zato lahko potniki v aplikaciji izvedo točno številko oziroma progo avtobusa, ki se približuje. V aplikaciji je mogoče izbrati proge, ki potnike zanimajo, in tako zožiti nabor obvestil o prispelih avtobusih. Vse to namreč omogoča Beacon CMS platforma v oblaku, preko katere podjetje infrastrukturo beaconov tudi upravlja.

Zvočni posnetek na telefonu potnika obvesti o prihodu avtobusa, ko je ta 50 do 60 metrov oddaljen od postaje, beacon pa na postaji oddaja piskajoč signal, s katerim slepi in slabovidni potniki locirajo avtobus na postaji.

Prav tako so v Romuniji pred kratkim zaključili velikopotezni projekt, kjer je vodilni evropski prodajalec Carrefour namestil obsežno omrežje beaconov v kar 28 hipermarketih. Rešitev vključuje 600 naprav Beacon One, ki strankam omogočajo vodeno nakupovalno izkušnjo, personalizirano in obogateno ponudbo ter posebno ponudbo, dostavljeno direktno na njihove mobilne telefone.

Potencial beaconov

Ob uspešnih praksah podjetij lahko opazimo, da je potencial beaconov zelo velik in dejansko še ni v celoti odkrit. Uporabiti jih je moč v trgovinah, na dogodkih, konferencah, festivalih, v turizmu, v gostinstvu in hotelirstvu .... »Za uporabo beacon tehnologije je seveda nujno potrebno soglasje uporabnika mobilnega telefona. Če se uporabnik s prejemanjem sporočil ne strinja, jih nikakor ne more in ne sme prejemati. Geolokacijsko in mikro-lokacijsko oglaševanje sicer na prvi pogled morebiti zares delujeta moteča. Vendar tako uporabnik ni bombardiran z različnimi oglasi, ki ga ne zanimajo, pač pa dobi na pravem mestu informacijo o pravih produktih, ki ga zanimajo (so ga zanimali v preteklosti, je potrdil, da želi o njih prejemati informacije itd.) – in to ne kadarkoli, pač pa takrat, ko je prisoten v trgovini, poslovalnici.«

Glede na potencial tehnologije so velike tudi želje ekipe Beacon Adria. Želijo si namreč postati vodilno podjetje na trgu in partner vseh, ki bodo želeli svoje poslovanje nadgraditi s tehnologijo prihodnosti.

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!