Prihodnost spletnih trgovin je svetla, ne bodo pa dominantne

Delež med državami močno varira, ugotavlja zadnje poročilo Eurostata, absolutna zmagovalka pa je Irska, kjer kar 52,1 odstotka skupnega prometa izvira iz spletne prodaje produktov in storitev. Na Hrvaškem je ta delež 12,5-odstotni, medtem ko za Slovenijo za leto 2014 podatki niso dostopni.
Prihodnost spletnih trgovin je svetla, ne bodo pa dominantne

Kakšna je prihodnost spletnih trgovin (Vir slike: YouTube).

Iz leta v leto več prometa

Če primerjamo te podatke s podatki iz leta 2013, opazimo skok, saj je e-trgovina dve leti nazaj na območju Evropske unije predstavljala 14,3 odstotka skupnega prometa podjetij. Podatki so za Slovenijo za leto 2013 pokazali, da je e-prodaja predstavljala 11,2 odstotka skupnega prometa podjetij.

Slovenija pod evropskim povprečjem, prehitela nas je tudi Hrvaška

Eurostat je postregel tudi s podatki, koliko podjetij prodaja prek spleta. V Sloveniji je takšnih podjetij 14,3 odstotka, kar nas uvršča nekoliko pod evropsko povprečje, ki znaša 15,1 odstotka. V primerjavi z letom prej smo dosegli 3,1-odstotno rast. Najvišje se uvršča Češka s 26,5 odstotkov podjetij, pred nami je tudi Hrvaška s 26,3 odstotki podjetij.

Kako pomembno je svojim strankam ponuditi spletno trgovino, priča tudi podatek, da je v Sloveniji delež spletnih kupcev od leta 2012 do 2014 narastel iz 22 na 26 odstotkov, pri naših južnih sosedih pa so zabeležili še višjo rast, iz 16 na 22 odstotkov. Se usmerjate na Hrvaško? Odločitev se kar ponuja.

Poskrbite za dobro uporabniško izkušnjo >>

Delež spletne trgovine bo še naraščal, ne bo pa postal dominanten kanal

»Glede na trenutne trende v Evropi in svetu bo delež spletne trgovine v prihodnje zagotovo naraščal, sploh če upoštevamo rast zanimanja za nakupovanje prek spleta. Ni sicer pričakovati, da bo to postal dominanten kanal, vedno več se splet uporablja kot mesto nakupa in prevzema na fizičnih lokacijah in to je eden izmed hibridnih načinov nakupovanja, ki postaja vse pomembnejši,« poudarja Darko Dujič, direktor skupine Ceneje. »Dejstvo je, da so potrošniki postali vse bolj preudarni in se pred nakupom artikla o njem informirajo prek različnih kanalov, najpomembnejši pa je splet,« dodaja.

Intenzivnih kupcev je že četrtina

Svojo raziskavo so v sodelovanju z Valiconom izvedli tudi pri skupini Ceneje in ugotovili, da pogostost spletnih nakupov tudi pri nas narašča. Skoraj polovica uporabnikov interneta prek spleta kupuje vsaj štirikrat letno, intenzivnih kupcev, ki opravijo vsaj en nakup mesečno, pa je že četrtina, pravi Dujič. V razlogih, zakaj so nakupi vse pogostejši, vidi predvsem priročnost in vse manj predsodkov pred spletnim nakupovanjem.

Do trgovin vse pogosteje prek mobilnih naprav

Opažajo pa tudi vse večjo dostopnost do spleta in vsebin prek mobilnih naprav. »Že lani v tem obdobju je kar 38 odstotkov internetne populacije v Slovenije spletne vsebine spremljalo prek mobilnih naprav,« rast pa beležijo tudi pri skupini. Dujič je prepričan, da bo tudi v prihodnje naraščalo število podjetij, ki prodajajo prek spleta.

»Tista, ki se ne bodo prilagodila novi situaciji na trgu, enostavno ne bodo več konkurenčna in bodo izgubljala stranke,« in dodaja, da se bo vse več trgovcev usmerilo tudi v prodajo izven meja države, kar je tudi bistvo tovrstne prodaje, obenem pa tudi v skladu z najnovejšo evropsko direktivo, ki spodbuja čezmejne nakupe.

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje