Prijateljstvo in posel? Raje ne!

Ko začenjamo z novim poslom, se povsem nagonsko najprej obrnemo na pomoč k prijateljem. Prijatelji so vendarle tisti, ki jim lahko zaupamo informacije, skrivnosti in načrte. Ne zavedamo pa se, da nam lahko prijateljske vezi tudi uničijo posel. Smo pripravljeni tvegati prijateljstvo in posel?
Prijateljstvo in posel? Raje ne!

Na sliki Peter Thiel (Vir slike: YouTube).

Da so prijateljske vezi med ekipami resnično razširjene, kažejo raziskave. Sodeč po njihovih ugotovitvah kar 40 odstotkov ekip, ki začenja s poslom, vključuje prijatelje, torej osebe, s katerimi se poznamo še pred začetkom posla.

Ko je harvardski profesor Noam Wasserman raziskoval skoraj 10 tisoč zaposlenih v startupih, je ugotovil, da so najmanj stabilne tiste ekipe, ki so sestavljene iz prijateljev. Celo ekipe, sestavljene iz oseb, ki so se spoznale prek spleta, so bile bolj trdne. Wasserman je zato povzel besede Johna D. Rockefellerja: »Prijateljstvo, zgrajeno na poslu, je lahko čudovito, medtem ko je lahko posel, zgrajen na prijateljstvu, umor

Nekdanji sodelavci dosegajo hitrejše in boljše rezultate

So pa lahko prijateljske vezi tudi dobičkonosne. Zlasti tiste, ki se spletejo med nekdanjimi sodelavci in se nato nadaljujejo v skupne projekte. Wasserman je namreč ugotovil, da so takšne vezi najbolj trdne. S tem je še potrdil predhodne raziskave, ki so ugotovile, da ekipe, ki jih sestavljajo posamezniki s preteklim sodelovanjem, dosegajo hitrejše in boljše prodajne rezultate.

Če se spuščate v posel z nekom, s katerim že delate, si boste povečali možnosti za uspeh. »Ustanovitelji morajo imeti skupno zgodovino preden začnejo s poslom skupaj, sicer je posel na kocki,« je prepričan Peter Thiel, soustanovitelj in nekdanji izvršni direktor PayPala. »Ko sem razmišljal o investiranju v startupe, sem preveril ustanovitvene ekipe. Tehnične zmožnosti in spretnosti so sicer pomembne, a prav toliko je pomembno tudi, kako dobro se ustanovitelji med seboj poznajo in kako dobro so sposobni delati skupaj

Se zavedate posledic?

Prav zato Wasserman meni, da je poznavanje prijatelja v družabnem smislu nekaj povsem drugega, kot pa v poslovnem. S svojim razmišljanjem ne želi povedati, da prijatelji ne smejo ustanoviti startupa oziroma začeti s poslom, temveč sporoča, da je pred »drznim« korakom potrebna proaktivna analiza vseh možnosti posledic. Tudi prijateljskih vezi. Vsem prijateljem, ki se spuščajo v podjetniške vode, svetuje, naj preberejo knjigo Difficult Conversations.

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje