Primer nedenarnega trgovanja: hoteli

Avtor Karin Jurman, Ormita Slovenija — 20.03.2014
Komentiraj!
Če ste lastnik hotela ali kakšne druge turistične namestitve, potem se verjetno tako kot vsi ostali konkurenčni ponudniki na trgu borite s problemom nezasedenih sob in ostalih kapacitet.
Primer nedenarnega trgovanja: hoteli

Sicilski hotel je le eden izmed mnogih, ki so vključeni v nedenarno trgovanje (Vir slike: Ormita Slovenija)

Žal imate tudi v t.i. mrtvih sezonah konstantne izdatke, zato je izredno pomembno, da svoje kapacitete izkoristite v največji možni meri in tako upravičite obstoječe obratovalne stroške.

Zagotovo ste že poskusili z različnimi oblikami oglaševanja, sistemi nagrajevanja zvestih strank, morda ste svojo ponudbo celo ponudili na spletnih straneh za skupinske popuste, se okitili z bivanjem kakšne popularne pevke ali politika pri vas, redno organizirate dogodke za ugledna podjetja ipd., a še vedno niste dosegli želenega plana. Še vedno so vaše kapacitete tu in tam (ali pa večino časa) prazne.

Ste poskusili z nedenarnim trgovanjem?

Neposredne kompenzacije

Seveda so pogosto najbolj enostavne kar neposredne kompenzacije med dvema podjetjema. V svoje prostore lahko recimo povabite podjetja, katerih ponudba se dobro dopolnjuje z vašim interierjem, dejavnostjo ali željami zvestih strank. Morda lahko oddate in preuredite tudi kotičke, katere ste prvotno namenjali za kaj drugega, pa so že leta prazni in neizkoriščeni.

Svoj prostor oddate podjetju, ki tu odpre butično prodajalno vin, ta pa vam najemnino poplača kar v vinu, ki ga točite v svojih restavracijah in barih. V svoj hotel lahko povabite tudi turistično agencijo, ki vam v zameno za svoj prostor na recepciji vsak mesec ponudi fiksno količino turističnih paketov, katere lahko svojim gostom prodate za denar.

Neposredne kompenzacije so resda najbolj enostavna rešitev, a pogosto neizvedljiva, saj vam morda podjetje, ki želi vaše prostore, ne more ponuditi ničesar, kar zares potrebujete. Tu se pokaže pomen večjih mrež za nedenarno trgovanje.

Nezasedene sobe zamenjajte za oglaševanje.

Oglaševalsko kampanjo, skupaj z zakupom medijskega prostora, lahko v mreži za nedenarno trgovanje plačate izključno s svojimi sobami. Ne samo, da zanjo ne boste porabili denarja, plačali jo boste z obstoječimi sobami, kar praktično ne bo zahtevalo dodatne investicije.

Še preden boste s kampanjo začeli, boste že pridobili nove stranke - konec koncev mora nekdo spati v sobah in jesti v restavracijah, ki jih boste ponudili za plačilo kampanje, kaj ne? Koliko vas v povprečju stane oglaševalska kampanja – 1.000 €, 2.500 €, 10.000 €,15.000 € ali več?

Toliko denarja vam bo sedaj ostalo na voljo za druge izdatke, kot so čiščenje, izdelava tiskanih zemljevidov okolice, katalogov in ostalega predstavitvenega materiala, morda storitve pranja in likanja, vzdrževanja zgradb, jogurte in žita za zajtrk, brisače, posteljnino ipd. – skratka za izdelke in storitve, ki jih vsak dan potrebujete, še preden na recepciji pozdravite prve jutranje goste.

Sobe so polne, kaj pa druge kapacitete?

Kako polne so vaše konferenčne sobe, kako pogosto uporabljate vrtove, kolikokrat mesečno imate prireditve v velikih halah in koliko sobot je vaša restavracija polna radostnih svatov?

Omenjene kapacitete lahko ponudite v mreži za nedenarno trgovanje, v zameno pa pridobite kozmetiko za vaš SPA center, rastline za skupne prostore, serviete in prte za restavracijo, čistila, (motorna) kolesa za vaše goste, najem avtomobilov za osebje in goste, športno opremo, ki jo oddajate gostom, kemikalije za vzdrževanje bazenov ipd.

Če imate torej 100 sob, ki so kar 100 noči na leto prazne, tržna cena takšne sobe pa je 40 € na noč, potem imate 400.000 € denarja skritega v sobah, ki so tako ali tako vaše. V sobah, s katerimi boste imeli ob dodatni oddaji le minimalne stroške čiščenja in vzdrževanja, prinesle pa vam bodo kup dodatnih priložnosti za zaslužek v vaši slaščičarni, v baru, v izposojevalnici koles, na golf igrišču, na bazenih, v SPA centru, v kazinoju ipd.

Preberite tudi: Mreža nedenarnih izmenjav >> 

Sedaj pa pomislite, katere stroške lahko pokrijete s 400.000 €? Koliko vas letno stane nabava vode v plastenkah, nakup brisač, ki jih uporabljajo vaši gostje, brendiranih mil, kopalnih kap in šamponov, eksotičnega sadja, kave, alkoholnih pijač, uniform vašega osebja ipd.? Še bi lahko naštevali, a prepričani smo, da ste tudi sami prepoznali ogromno priložnosti za nedenarno trgovanje vašega hotela s podjetji v in izven Slovenije.

Več o mreži nedenarnih izmenjav si preberite na ormita.si.

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!