Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Avtor Maja Borštnik — 07.10.2016
Komentiraj!
Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih.
Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družbenih omrežjih (Vir slike: Pixabay.com)

Pri odločitvi, ali se bo posameznik pri nakupovanju odločil za vaše podjetje ali za podjetje vašega konkurenta, ima glavno vlogo um. A tega je mogoče pretentati in številni tržniki, ki imajo za seboj kopico izkušenj v svojem poslu, se tega zavedajo. Pri marketingu se zato poslužujejo nekaterih zanimivih psiholoških trikov, ki delujejo na podlagi različnih sprožilcev in lahko prav pridejo tudi vam. Predstavili vam jih bomo v nadaljevanju, osredotočili pa se bomo predvsem na tiste sprožilce in trike, ki so primerni za marketing na družabnih omrežjih.

1. Družbeno dokazovanje

Eden najpomembnejših sprožilcev, ki jih lahko izkoristite pri marketingu na družabnih omrežjih, je družbeno dokazovanje. Ker je človek nagnjen k oziranju na druge, ko sprejema odločitve o svojem vedenju, poizkusite z izpostavljanjem števila Facebook všečkov, števila uporabnikov vaših izdelkov ali storitev ter deljenjem izjav zadovoljnih strank.

2. Izpostavljenost oglasom

Učinek izpostavljenosti oglasom se v veliki večini primerov konča z vzljubitvijo predstavljenega podjetja ali blagovne znamke. Prav zaradi tega velika podjetja venomer objavljajo oglase in postavljajo reklamne panoje - dlje kot je potrošnik izpostavljen ponavljajočim se oglasom, bolj verjetno je, da se bo pri nakupu kasneje odločil prav za to podjetje. V kolikor ste mlado podjetje in še nimate na voljo večjega proračuna, lahko na družabnih omrežjih poskusite s targetiranim oglaševanjem - izberite zgolj tiste potencialne stranke, ki padejo v vaš ožji izbor.

3. Recipročnost

V trenutku, ko človek nekaj prejme - naj bo to majhno darilce, kompliment ali zgolj pozornost - se v njem pojavi potreba po recipročnosti. Prav zato tržniki pred podpisom pogodbe stranki podarijo nekaj malega - na primer svinčnik. Tudi na družabnih omrežjih lahko ravnate podobno in zvestim sledilcem podarite majhno pozornost.

4. Ujemanje z vrednotami podjetja

Ljudje ponavadi hitreje vzljubijo produkte ali storitve (ali podjetje), s katerimi se lahko poistovetijo. Pri oglaševanju svojega podjetja zato ne pozabite izpostaviti tudi tistih vrednosti, ki sovpadajo z vrednotami vaše ciljne skupine strank. To pa pomeni, da morate najprej dobro spoznati svojo ciljno skupino strank - ugotovite, kdo so, kako preživljajo svoj prosti čas in kakšne vsebine jih na Facebooku in drugih družabnih omrežjih najbolj pritegnejo.

5. Ljudje vzljubijo ljudi, ne podjetja

Gre za posledico človekovega razvoja skozi čas - vsak človek rad vidi obraz, druge ljudi in začuti prisotnost resnične osebe. Prav zato v svoje družabno omrežje vedno vključite tudi človeški element; uporabite obraz, ki je po starosti, rasi in spolu najbolj podoben vaši povprečni stranki. 

6. Paradoks izbire

Na splošno ljudje raje vidijo, da jim je ponujeno več izbire. A znanost se s tem ne strinja: preveliko število podobnih artiklov na prodajnih policah pri ljudeh dokazano povzroča zgolj zmedenost in marsikdo se prav zaradi tega raje odloči, da sploh ne bo kupil ničesar - raje kot da bi kasneje svojo odločitev obžaloval. Svojo ponudbo zato pripravite paradoksu izbire primerno, na družabnih omrežjih pa poudarjajte predvsem tisti produkt (ali storitev), ki se vam osebno zdi najprimernejši. 

7. Želja po zvišanju samopodobe

Ljudje na družabnih omrežjih ponavadi vsebino delijo predvsem zato, da si zvišajo samopodobo. Zelo pomembno je, da prav iz tega vidika pogosto delite vsebino, zaradi katere se bodo ljudje čutili zaželjene, prijazne, izobražene in podobno, to pa vam bo prineslo več všečkov in deljenja vaše vsebine.

Vir: SocialMediaToday

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!