Razlogi, zakaj mladim podjetnikom ne uspe

Avtor — 12.09.2012
Podjetniki - še posebej tisti, ki v podjetništvo vstopajo prvič, se velikokrat soočijo z neuspehom. Statistike namigujejo, da prvih pet let poslovanja preživi zgolj slabih 50 odstotkov podjetij. Kateri so glavni razlogi, da jim spodleti?
3/4 startupov, ki prejmejo tvegani kapital, propade

Propade 3/4 startupov, ki prejmejo tvegani kapital (Vir slike: sxc.hu)

Pravi podjetniki na poslovni neuspeh gledajo povsem drugače, kot bi si marsikdo predstavljal. Zanje je neuspeh zgolj način za pridobivanje novih izkušenj, te pa nato izkoristijo na naslednji poslovni ideji, ki jo nameravajo izvršiti. A zakaj bi trpeli in se učili na svojih napakah, ko pa se lahko učite na napakah drugih?

V nadaljevanju sledi seznam 10 najpogostejših napak podjetnikov. In seveda nasveti, kako se jim lahko izognete.

1. Niste sestavili poslovnega načrta.

Ne verjemite mitu, da je poslovni načrt izguba časa. Gre namreč za veliko napako, saj podjetniki, ki napišejo poslovni načrt, veliko bolje premislijo o svoji panogi, o konkurenci in zakonskih zadolžitvah, s katerimi se bodo slej ko prej soočili kot podjetniki. Na tem mestu priporočam branje članka: Poslovni načrt >>

2. Niste premislili o zaslužku.

Tudi v primeru, da nameravate ustanoviti neprofitno organizacijo, boste morali zaslužiti dovolj, da bi preživeli. Če ponujate produkt ali storitev, za katero ne boste zahtevali plačila, boste morali zaslužiti nekako drugače. Morda bodo za vas prava rešitev donacije.

3. Niste napravili raziskave trga.

Kljub temu, da strastno verjamete v vaš produkt ali storitev, morda jo celo vsi potrebujejo, a to še ne pomeni, da jo bodo vsi tudi zares kupili. Da bi se izognili neslavnemu propadu, poskrbite za temeljito raziskavo trga še pred začetkom.

4. Niste izvrševalec.

Mladi podjetniki imajo pogosto odlične poslovne zamisli, a jih niso sposobni zares izpeljati. Ideje so same po sebi ničvredne, izvedba je tista, ki šteje! Če niste tip človeka, ki bi zmogel vsakodnevno sprejemati težke poslovne odločitve, podjetništvo najverjetneje ni prava stvar za vas.

5. Podali ste se v panogo, ki nima konkurence.

Če ste vstopili v podjetniško panogo, ki nima prav nobene konkurence, se ne veselite prehitro. Obstaja namreč velika verjetnost, da trg sploh ne obstaja. Po drugi strani pa se ne podajajte v panoge, ki imajo več kot 10 konkurentov – potrošniki namreč veliko bolj zaupajo uveljavljenim podjetjem, kot pa novincem.

6. Niste prijavili intelektualne lastnine.

Če iščete investitorja ali pa želite vsaj taktično prednost pred konkurenco, boste svoj produkt morali patentirati ali kako drugače zaščititi. Poskrbite za pravice za ekskluzivno rabo in ga označite z blagovno znamko.

7. Zaposlili ste neizkušeno ekipo.

V realnem svetu boste opazili, da investitorji podpirajo ljudi in ne poslovnih idej. Iščejo ekipo, ki ima dovolj izkušenj, da bi uspešno vodila startup podjetje, saj bodo v njihovo podjetje namreč investirali večjo vsoto denarja. Če s podjetništvom šele začenjate, si poiščite izkušenega partnerja.

8. Ne spoznate se na upravljanje s sredstvi.

Pridobili ste zagonski kapital, poslovne kontakte in dostop do marketinških kanalov. A vse to vas ne bo moglo rešiti, če s sredstvi ne boste znali upravljati. Pridobite si pomoč izkušenega računovodstva in mentorjev.

9. Pozabili ste na trženje.

Dandanes ni dovolj, da se glas o vašem podjetju širi zgolj z dobro besedo prijateljev in znancev. Vaš produkt oz. storitev mora biti dobro vidna potencialnim strankam. Izkoristite moč novih medijev, saj brez strank ne boste mogli poslovati.

10. Odnehati želite prehitro.

Večina podjetnikov se po mnogih zaporednih manjših neuspehih preprosto naveliča ali utrudi in to je zanje dovolj, da s podjetništvom odnehajo. A prav vsi podjetniki, ki so danes v svetovnem vrhu, so prehodili dolgo in trnovo pot vzponov in padcev.

Vir: Young Entrepreneur

Oznake: , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje