Razvijte produkte, ki jih bodo potrošniki želeli kupiti

Avtor Urška Honzak — 21.04.2017
Komentiraj!
Oblikovanje prebojnega (angl. disruptive) produkta od podjetnika ne zahteva le odlične ideje in zagnanosti za njeno uresničitev. Proces med drugim vključuje tudi natančno načrtovanje, raziskovanje trga in pripravljenost na spreminjanje začrtane poti.
Razvijte produkte, ki jih bodo potrošniki želeli kupiti

Sledite nasvetom za razvoj uspešnih produktov. (Vir slike: Picjumbo)

Erica Duignan Minnihan je ima več kot deset let izkušenj tako s področja zagonskih podjetij kot iz sveta investicij. Danes je vodja virtualnega pospeševalnika na platformi CoFoundersLab, ki pomaga skupnosti 300 tisoč podjetnikov pri razvoju izdelkov in ustanavljanju oziroma zagonu podjetij. Na svoji poklicni poti je spoznala najboljše načine za razvoj produktov.

V nedavnem intervjuju, ki si ga lahko v celoti ogledate na koncu prispevka, je razkrila skrivnosti svojega pospeševalnega programa in strategije za razvoj odličnih produktov, ki se jih v njegovem okviru naučijo uporabljati udeleženci.

Najboljše taktike za razvoj produktov, ki jih je predstavila E. Minnihan, lahko strnemo v tri ključne nasvete, ki lahko koristijo vsakemu nadebudnemu podjetniku.

1. Izpolnite vprašalnik o najosnovnejšem sprejemljivem produktu (angl. minimum viable product, MVP)

Ko razvijate svojo poslovno idejo, si za prvi cilj zastavite oblikovanje najosnovnejšega sprejemljivega produkta. To je najbolj preprosta oblika vašega produkta, ki hitro in enostavno naslovi točno določeno težavo, ki pesti vaše potencialne stranke. E. Minnihan v okviru svojega pospeševalnika od ustanoviteljev podjetij zahteva, da izpolnijo podroben vprašalnik, s pomočjo katerega lahko natančno opredelijo svoj najosnovnejši sprejemljivi produkt.

»Gre za milijon vprašanj o tem, kaj naj bi vaš izdelek počel, kako naj bi deloval, kdo je vaša stranka in kateri problem rešujete s svojim izdelkom … Tako zagotovimo, da ste natančno premislili vse vidike svojega projekta,« pravi E. Minnihan. »Kateri problem rešujete in kakšna je najosnovnejša sprejemljiva rešitev?«

Da bi opredelili in razvili svojo idejo, sestavite in izpolnite svoj vprašalnik o najosnovnejšem sprejemljivem produktu. Vprašajte se, kdo sestavlja vašo ciljno publiko in kateri problem, s katerim se soočajo, želite rešiti. Če že na začetku načrtujete čim več podrobnosti v zvezi s svojim najosnovnejšim sprejemljivim produktom, boste svoj produkt razumeli bolje, pri njegovem razvoju in oblikovanju pa boste porabili manj časa za spreminjanje in prilagajanje – tako bo celoten proces hitrejši in enostavnejši.

2. Zberite povratne informacije

Ko ste oblikovali načrt za svoj najosnovnejši sprejemljivi produkt, morate zbrati povratne informacije. Da, to pomeni, da se boste morali pogovarjati z ljudmi. Ta korak je zahteven, saj nihče ni preveč navdušen nad poslušanjem kritik in negativnih komentarjev v zvezi z idejo, nad katero je sam navdušen. Vendar je to ključen vidik izpopolnjevanja vašega izdelka.

E. Minnihan ob tem pravi: »To morate storiti, saj drugače le lažete sami sebi, s tem pa se boste postavili v neprijetno situacijo. Pri nas pomagamo podjetnikom pri oblikovanju in izvedbi uporabniške raziskave, na podlagi katere bodo pridobili uporabne informacije, ki jih potrebujejo za potrditev problema, ki ga rešujejo, ali pa za prepoznavanje dodatnih problematik, ki jih lahko naslovijo.«

Začnete lahko s predstavljanjem svoje ideje pred svojimi kolegi, svetovalci in znanci, najkoristnejše odzive pa boste vsekakor prejeli od potencialnih strank. Če te ne pokažejo zanimanja za vašo idejo, predelajte svoj najosnovnejši sprejemljivi produkt, da bo naslavljal njihove potrebe. Proces ponavljajte, dokler ne razvijete izdelka, nad katerim so vaše potencialne stranke navdušene.

3. Poiščite točko ujemanja produkta s trgom (angl. product-market fit)

Tudi če ste že lansirali svoj produkt in pridobili nekaj strank, morda še niste dosegli ujemanja produkta s trgom. Ujemanje pomeni, da vaš izdelek popolnoma izpolnjuje potrebe vašega trga. Investiranje v rast, preden dosežete ujemanje produkta s trgom, lahko pokoplje vaše podjetje.

»Veliko posameznikov ne ve, ali so dosegli ujemanje produkta s trgom ali ne. Namesto tega poskušajo širiti in razvijati svoje podjetje, čeprav ujemanja še niso dosegli. To je največji problem zagonskih podjetij,« pravi E. Minnihan.

E. Minnihan udeležencem svojega pospeševalnika predstavi preprosto strategijo, s pomočjo katere lahko ugotovite, ali ste dosegli ujemanje produkta s trgom. Svoje stranke s pomočjo kratke ankete vprašajte, kako bi se počutile, če ne bi mogle več uporabljati vašega izdelka. Izbirajo naj med možnostmi »Bil bil zelo razočaran.«, »Bil bi nekoliko razočaran.« in »Ne bi bil razočaran.« – če bi bilo zelo razočaranih manj kot 40 odstotkov vaših kupcev, še niste dosegli ujemanja.

Ko dosežete točko ujemanja produkta s trgom, se lahko samozavestno začnete ukvarjati z rastjo svojega podjetja. Če boste sledili predstavljenim nasvetom pospeševalnika CoFounderLab, se boste pri razvoju in lansiranju svojega izdelka izognili najpogostejšim napakam, ki bi lahko ogrozile vaš uspeh.

Intervju z Erico Duignan Minnihan si lahko v celoti ogledate na spodnjem posnetku.

YouTube

Vir: Forbes

Prijavi se na e-novice!