Recept za uspešno spletno prodajo: Znanje in prava orodja

Avtor Boštjan Klajnščak — 08.10.2013
Komentiraj!
Prodaja ne teče kar sama od sebe, saj so kupci zahtevni in konkurenca huda. Kupcu se je treba čim bolj približati ter ponuditi najvišjo možno kakovost, ne glede na to, ali prodajate slednje ali blago. Kakovost storitve pa je odvisna od vašega poznavanja tega, kar prodajate.
Recept za uspešno spletno prodajo: Znanje in prava orodja

Recept za uspešno spletno prodajo: Znanje in prava orodja

V enem od prejšnjih zapisov smo na Shopamine blogu obravnavali postavljanje spletne trgovine, ne pa tudi ključne sestavine recepta za uspeh vaše spletne trgovine. Kot rečeno bo to predvsem vaše poznavanje lastnega (spletnega) posla. Med pomembnejšimi vidiki tega neprecenljivega znanja (in obenem vaše potencialno največje konkurenčne prednosti) pa velja izpostaviti naslednje:

1. Temeljito poznavanje izdelkov: kupci v vašo trgovino ne prihajajo samo zato, da bi kupili ta ali oni izdelek. Precejšen odstotek jih namreč pred nakupom temeljito razišče možnosti ter cene. Delež tovrstnih obiskovalcev spletne strani sodeč po izsledkih Googlove raziskave, sicer glede na vrsto izdelkov precej variira, vendar načeloma velja pravilo dražji kot je izdelek, daljša je »raziskovalna faza« pred nakupom. Zato je zelo pomembno, da svoje izdelke poznate, saj lahko kupcu le tako svetujete, ga vodite k rešitvi njegove težave, ter mu priporočite najboljši izdelek za njegove potrebe;

2. (S)poznavanje kupcev: dandanes je analiziranje navad obiskovalcev vaše spletne trgovine ter kupcev s pomočjo brezplačnih orodij dokaj preprosto, podobno možnost pa bi morala ponujati tudi vaša platforma za spletno trgovino (screenshot Shopamine analitike). Ne le, da lahko na ta način sledite vsem naročilom ter tako vidite, po katerih izdelkih je povpraševanje večje in bi jih torej veljalo imeti na zalogi več, temveč lahko opazite tudi nakupovalne vzorce. Nemara si lahko na tej osnovi oblikujete določena pravila, ki vam bodo pomagala pri navzkrižni prodaji. Če je 40% kupcev, ki so kupili izdelek Y, kupilo tudi izdelek Z, potem slednjega lahko priporočite kupcu, ki ravnokar kupuje  izdelek Y, saj je verjetnost nakupa precej visoka;

3. (S)poznavanje konkurence: na žalost danes nezasedene prodajne niše na spletu skorajda ne najdemo več. Konkurenca torej obstaja, in zelo verjetno bo s časom le še hujša. Oprezajte torej za obstoječimi in potencialnimi konkurenti, ter opazujte, kako privabljajo svoje (in hkrati vaše) kupce. Ni vam potrebno ravno krasti idej, da se iz njihovih trženjskih in prodajnih prijemov naučite česa koristnega.

4. Zavedanje lastne finančne situacije: analitika vam poleg spoznavanja kupcev nove uvide ponuja tudi pri napovedovanju prodaje in s tem ocenjevanju lastne finančne situacije. Zelo pomembno je denimo poznati sezonska gibanja prodaje lastnih izdelkov, saj tako lahko natančneje načrtujete denarni tok, s tem pa se izognete morebitnim prevelikim vložkom v zaloge, oglaševanje, ali kaj tretjega. 

Pri nekaterih izmed zgornjih opravil so vam lahko v veliko pomoč tudi brezplačna analitična orodja. Za spremljanje obiskov in trendov spletnih obiskov ter nakupov je – čeprav brezplačno – neprecenljivo orodje Google Analytics, ki vključuje čedalje širše možnosti analize vseh spletnih prodajnih in trženjskih kanalov, od družabnih omrežij do oglaševalskih kampanj. 

Za ugotavljanje vzorcev v prodaji izdelkov lahko uporabite brezplačno orodje RapidMiner, ki omogoča praktično vse, kar omogočajo veliko dražji konkurentje, čeprav bi se razvijalci nemara lahko malce bolj posvetili prijaznosti uporabniškega vmesnika.

Orodij je še veliko, za posel pa bo ključno le eno – vaše znanje in odnos do obiskovalcev, ki se le ob pravem pristopu utegnejo spremeniti tudi v kupce.

Vir: Shopamine.si

shranjeno pod: , ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice