Reportaža z MP dogodka: Financiranje startup podjetij

Avtor Luka Hudej — 01.03.2013
Komentiraj!
Pri Zavodu mladi podjetnik smo v sredo, 27. 2. 2013, zopet pripravili brezplačen dogodek, tokrat na temo financiranja in rasti startupa. Nabralo se nas je prek 200, tako da je Mala dvorana na Ekonomski fakulteti v Ljubljani pokala po šivih.
Reportaža z MP dogodka: Financiranje startup podjetij

Reportaža iz MP dogodka: rast in financiranje startupov (Vir slike: sxc.hu)

Za vse tiste, ki ste dogodek zamudili, je tu kratka reportaža.

Glavni sponzor dogodka je bilo podjetje Simobil, njegova predstavnica Sanja Križan pa nam je povedala zanimivo zgodbico o tem, da tudi, če imaš krila, ni nujno, da boš poletel, če ne boš tvegal in poskusil. Tako je to idejo prenesla tudi na področje podjetništva.

Pridružili so se nam štirje izvrstni predavatelji, ki so nam iz prve roke podali veliko koristnih nasvetov in informacij.

Kot prvi se je na govorniški oder povzpel Jure Mikuž, ki ga mnogi poznamo iz TV oddaje Dober Posel. Kot smo lahko videli že v oddaji, je Jure poln koristnih nasvetov. Vse se vedno začne s problemom, to, kako bomo ta problem rešili, pa je naša poslovna ideja. Vedeti moramo, da problema nikoli ne vidimo samo mi in da rešitve oblikujejo podjetniki po celem svetu.

Zelo pomembno je, da na začetku sestavimo dobro ekipo. Ko začenjamo, si v večini primerov ne moremo privoščiti zaposlenih, zato je pomembno, da zberemo ekipo partnerjev, ki v problem verjamejo vsaj tako močno, kot verjamemo mi in so ga pripravljeni rešiti v zameno za udeležbo v podjetju, ne pa za plačo in delovno mesto.

Nujno potrebno je, da je podjetnik ego, če ni, je birokrat. Glede na to, da se je v oddaji Dober Posel Jure pojavil kot investitor, nam je razložil, kako le-te pritegniti. Poudaril je, da investitorja ne prepričaš s produktom, ampak z zaupanjem. Investitorji vedno iščejo predano ekipo - skoraj nikoli ne bodo vlagali v posameznika. Ko želimo pritegniti investitorje, jim moramo pokazati, da verjamemo v svoj produkt, to pa najlažje storimo s tem, da vanj prvi vložimo svoj vložek. Poleg tega moramo imeti še unikaten produkt, učinkovit poslovni model ter rastoč globalni trg.

Ne prezrite rubrike, ki jo je spisal Uroš Čadež: XVIDA: Od lahkomiselne ideje do 12.000 dolarjev na teden

Kot drugi nam je svojo zgodbo zaupal Uroš Čadež, ki je pred kratkim na platformi Kickstarter uspešno zbral kapital za svoj produkt XVIDA Boomerang, prvo večnamensko stojalo za iPad. Razložil nam je, v čem je prednost Kickstarterja, in sicer, da je to veliko hitrejši in manj zapleten način zbiranja kapitala kot recimo zbiranje kapitala pri skladih in investitorjih.

Uporaba Kickstarterja je dobra tudi zato, ker lahko direktno dobimo prve odzive, feedback s strani strank in hkrati tudi potrdilo za naš koncept. Povedal je, da vsak projekt ni primeren za zbiranje sredstev na Kickstarterju. Za uspešno akcijo na tej platformi sprva potrebuješ koncept oziroma prototip. Pomembna je tudi zgodba, ki stoji za tem produktom in za katero stojimo mi. Potem je tu še dober video, marketing in pa stalna komunikacija s strankami.

Oglejte si foto utrinke podjetniškega dogodka. Se najdete?

Tretji je na oder prišel Andrej Kure iz podjetja Vinibis, ki nam je zaupal podrobnosti o nepovratnih sredstvih. Povedal je, da je prvi pogoj za uspešnost na teh razpisih projektna ideja, ki ustreza političnim okvirjem EU ter ki nadgrajuje trenutno stanje, se pravi ima dodano vrednost. Kar se tiče podprtih dejavnosti, so v ospredju raziskave in razvoj, sledita pa jim razvoj kadrov in infrastruktura.

Glede procesa pridobivanja sredstev na razpisih je postopek naslednji: najprej se odločimo, da bomo kandidirali. Opredelimo potencialno idejo in poiščemo ustrezen razpis. Nato pripravimo razpisno dokumentacijo in se prijavimo. Do tu je povsod enako, temu pa lahko sledi potrditev o sofinanciranju ali pa zavrnitev.

Če je naša vloga odobrena, projekt izvedemo, se pravi ustvarimo določene upravičene stroške. Nato pripravimo poročila o opravljenem delu in zahtevke za izplačilo subvencij, do katerih smo upravičeni. V določenih primerih se lahko izvaja tudi kontrola s strani države, kjer se preveri, če so predloženi stroški resnično nastali. Najbolj pomembna stvar pri pisanju razpisev pa je ta, da ocenjevalca vodimo skozi razpis, ne da se mu ob branju naše vloge postavljajo vprašanja in dvomi.

Kot zadnji nam je o tem, kakšna podjetja danes financirajo banke, predaval Igor Meh iz Banke Koper. Razložil je, da se danes gleda izključno še kreditna sposobnost. Seveda pri novonastalih podjetjih ni veliko preteklih bilanc, v takih primerih največkrat pridejo v poštev poroki staršev in prijateljev. Pod hipoteko zastavimo tudi kakšno hišo, če jo pač imamo.

Pri Zavodu mladi podjetnik se vsem zahvaljujemo za udeležbo in vas prijazno vabimo na podjetniške dogodke, ki jih organiziramo v prihodnje.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice