Reportaža: MP šola – Od ideje do poslovnega modela

Včeraj se je v Ljubljani pričela MP šola, novost, ki smo jo uvedli ob otvoritvi nove sezone dogodkov. Na prvi delavnici, Od ideje do poslovnega modela, je Blaž Zupan govoril o izoblikovanju ideje ter iskanju ustreznega poslovnega modela.
Reportaža: MP šola - Od ideje do poslovnega modela

Od ideje do poslovnega modela

Glavna ugotovitev ob spremljanju 16 udeležencev uvodne delavnice v MP šolo je: Dobrih idej je veliko, treba je delati na tem, kako v njih najti dober poslovni model, ki bo omogočal vzpostavitev uspešnega podjetja. Ravno temu je namenjena prva delavnica, ki smo jo poimenovali Od ideje do poslovnega modela. Delavnica se prične z nekaj teoretičnega uvoda, saj brez poznavanja osnovnih pojmov ni mogoče razvijati ideje. Sledilo je izpolnjevanje platna poslovnega modela, nato pa predstavitev idej ter njihov komentar, tako s strani udeležencev kot s strani predavatelja. Slišali smo kar nekaj dobrih predlogov za izboljšave idej.

V nadaljevanju bomo našteli nekaj glavnih poudarkov z delavnice.

Vsak podjetnik bo poleg sebe slej ko prej potreboval še nekoga, od katerega bo pridobil mnenje o ideji ter pomoč pri njeni realizaciji. Svoje ideje nikoli ne ocenjujete sami, pridobite si čimbolj objektivno mnenje. Slednjega ne morete pridobiti od znancev, prijateljev, staršev.

Svoj produkt boste morali nenehno izboljševati, spreminjati, dopolnjevati. Potrebnih je vsaj od 3 do 5 izboljšav, preden boste prišli do stopnje, ko lahko pričnete s postopki za testiranje ideje na trgu. 

Dobro opravite analizo trga. Analiza trga ni nič drugega kot razumevanje trga. Tega sestavljajo vaši kupci, dobavitelji, konkurenti, … Spoznali jih boste lahko le z opazovanjem in jih preko analize razumeli ter jim svoj produkt prilagodili v kar največji meri. Pri analizi uporabljajte metode empatije in etnografije. To pomeni, da bo potrebno skočiti na trg ter se s strankami pogovarjati osebno ter ugotoviti, “kje jih čevelj žuli”.

Velikokrat je rešitev za izboljšavo problema nepredvidljiva in je do nje nemogoče priti s pomočjo anketiranja. Postavite svoj produkt v uporabo ter opazujte, kako se vaše potencialne stranke vedejo ob njem: kaj jih moti, kje se proces zatakne, kaj se da izboljšati.

Pri razvoju poslovnega modela se osredotočite na naslednje vidike, ki jih najdemo v platnu poslovnega modela (business model canvas):

Delavnico Od ideje do poslovnega modela bomo ponovili tudi v oktobru >>

  • Ocena vrednosti vašega produkta –  z vidika kupca,
  • definirajte svoje stranke,
  • razdelajte odnos s strankami,
  • izdelajte prodajno strategijo,
  • definirajte ključna sredstva (stroji, znanje, morda ljudje?),
  • definirajte ključne aktivnosti za dosego vašega cilja,
  • identificirajte pomembne partnerje (dobavitelji, sodelavci…),
  • ocenite prihodke,
  • ocenite odhodke.

Problem, ki ga pogosto zasledimo pri uvajanju novih produktov, je določanje cene. Velikokrat poskušamo ceno ugotoviti s pomočjo ankete. Pri tem je pogosta težava, da rezultati ankete niso veljavni. Anketa je slabo zastavljena, ciljna publika je lahko napačna ali subjektivna (starši, prijatelji… ). Pri tovrstni analizi je potrebno biti zelo pazljiv.

Debata se je dotaknila tudi širitve podjetja v tujino. Blaž meni, da nepremagljivih ovir za širitev izven meja Slovenije ni. V državah Evropske unije je dodaten strošek za poslovanje le nekoliko višja poštnina, ostalih ovir, ki bi preprečile širitev posla pa ni. Slovenija je zaradi svoje majhnosti dober “peskovnik”, kjer se lahko poslovne ideje testira.

Eden izmed poudarkov je bil tudi na pravilnem definiranju odnosov v podjetju. Vedno sklenite pogodbo, čeprav gre za vašega dobrega prijatelja ali brata. Pomembno je, da se podjetništva od začetka lotimo pravilno in da se kasneje izognemo zapletom.

Delavnica se je po dobrih 2,5 urah zaključila, povprečna ocena vseh udeležencev je bila visokih 4,6 od 5.

Še nekaj mnenj udeležencev:

“Predavatelj zelo nazorno nakaže vse pasti ob posameznem primeru za izvedbo ideje in možne rešitve. Predavatelj mi je odprl oči, da moram ukrepati takoj!” 

“Blaž je bil konkreten in zelo jasen.”

“Všeč mi je bila strokovnost predavatelja, podkovana s konkretnimi primeri.”

Vas je reportaža prepričala, da delavnico Od ideje do poslovnega modela potrebujete tudi sami? 
Imamo že termin za novo delavnico, prijavite se >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje