Reportaža z MP dogodka: 4 ključna področja mladega podjetja

Avtor Saba Resnik — 12.10.2012
Komentiraj!
Včeraj, 11. oktobra se je v Tehnološkem parku Ljubljana odvijal MP dogodek, kjer smo imeli možnost poslušati štiri odlične predavatelje z zanimivimi tematikami: lean startup – fleksibilno podjetje, ABCD in E-računovodstva, 3P marketing in Delaj pametneje, ne več.
Reportaža z MP dogodka: 4 ključna področja mladega podjetja

Reportaža z MP dogodka: 4 ključna področja mladega podjetja. (Vir slike: sxc.hu)

Uvodno besedo je tokrat imel soustanovitelj podjetja Domovanje.com Uroš Čimžar. Najprej je potožil »Zakaj ni bilo takšnih brezplačnih predavanj in izobraževanj takrat, ko smo mi pričeli s poslom? Bilo nam bi veliko lažje.« Nato pa je na kratko opisal svojo podjetniško pot od ustanovitve, ko je bil še študent, s katero se lahko poistoveti marsikateri podjetnik in je zanimiva za vsakega, ki si obeta podjetniško pot.

1. Predavanje: Tomaž Frelih, Hekovnik

Tomaž Frelih je predavanje pričel tako, da je startup podjetje primerjal z raketnim sistemom na zemlji, ki mora zadeti cilj v vesolju. »Stvari se spreminjajo, spreminja se tehnologija, tarča se premika, vendar cilj je vedno isti.«

V nadaljevanju nam je pojasnil, kako pomemben je stik podjetnika s trgom. »Pomemben je stik s trgom – nič več ni aktualen način dela »zaprimo se v sobo« za nekaj let, naredimo produkt in šele nato gremo na trg. Moramo se zavedati, da na koncu trg določi koliko je vaš proizvod vreden. Vsako zamisel, ki jo imamo jo moramo najprej testirati na trgu.«

Vse lepo in prav. Kako pa testiramo našo idejo? Na to vprašanje je Tomaž odgovoril, da je sprva pomembno, da določimo ciljno skupino in se nato s posamezniki iz ciljne skupine pogovorimo, naredimo anketo, naredimo landing page in vidimo odziv, itd. In dodal »Šele ko dobite povratne informacije se lotite proizvodnje.«

Predavatelj prvi del predavanja zaključi z mislijo: »Osredotočite se na svoje tipične stranke in njim rešujte problem!«

Predavanje se je nadaljevalo v smeri razvoja: sprva je potrebno napisati oz. izdelati koncept, nato sledi razvoj, testiranje in konstantno obnavljanje. Tukaj predavatelj ni pozabil omeniti niti poslovnega načrta, o katerem si lahko več preberete v MP članku z naslovom Poslovni načrt.

2. Predavanje: Lea Bevčič

Naša redna predavateljica Lea Bevčič nam je predstavila osnove e-računovodstva. Predavanje je pričela z vprašanji »Kdo od vas uporablja internet?« in »Kdo izmed vas uporablja e-mail?« in s tem pričela temo o elektronskem poslovanju.

Kasneje nam je predstavila še prednosti e-računovodstva:

  • dnevno spremljanje poslovanja
  • hitro prilagajanje trgu je možno samo z ažurnimi informacijami
  • zmanjšanje stroškov in zmanjšanje odzivnega časa na spremembe poslovanja
  • nove povezave z računovodstvom in poslovnimi partnerji
  • nižji stroški računovodstva
  • ažurne informacije glede sprememb zakonodaje

3. Predavanje: Anže Miklavec, ZkotZ

Anže je najprej predstavil osnovni koncept 4 P marketing-a: proizvod (product), cena (price), promocija (promotion) in tržne poti (place). Nato pa povedal »Zares dobre ideje ni treba oglaševati, zato lahko en P prečrtamo!«

Po predavateljevem mnenju nam danes največjo konkurenčno prednost daje neverjetna hitrost širjenja informacij:

  • Nekdaj so se informacije (od ust do ust) širile s hitrostjo 5 x 3 x 2. V kolikor je nekdo naletel na zares dober proizvod je to povedal petim prijateljem, od teh so trije povedali naprej itd.
  • Danes se informacije zahvaljujoč družabnim omrežjem širijo s hitrostjo 500 x 3 x 2, že takoj lahko izračunamo, da je danes moč širjenja informacij veliko večja.

»Manjši podjetniki nekdaj niso mogli konkurirati ogromnim korporacijam, danes pa lahko. In tukaj je priložnost za majhne podjetnike!« pravi Anže in dodaja »Včasih je vse temeljilo na tem, da si plačeval zelo drage oglase, danes, če imaš dober produkt se bodo informacije širile same od sebe.«

4. Predavanje: Risto Stojanovski, Triple S Izobraževanje

Risto je predavanje pričel z anekdoto o gradnji železnice, s katero nam je prikazal, da je treba delati z glavo in ne z močjo.

Nasvet predavatelja za vse podjetnike je bil, da mora podjetnik že zjutraj opraviti vsaj dve nalogi oz. opravili, ki se mu najbolj upirata (npr. poklicati zoprno stranko...). »Na tak način boste odlično pričeli dan in se počutili zares dobro!« še dodaja Risto.

V drugem delu predavanja je predavatelj razložil pomen razmerja 60:25:15. Vsak podjetnik bi to razmerje moral upoštevati: 60% časa mora nameniti načrtovanju, 25% tekočim projektom in zgolj 15% rutinskim opravilom (računi, sestanki, administracija). »Vse prevečkrat se dogaja, da podjetniki ravno rutinskim nalogam posvetijo večino svojega časa.« dodaja Risto.

V nadaljevanju je predavatelj opisal še 3 podjetnikove kroge:

  1. Kaj delam dobro? V čem sem dober?
  2. Kaj rad delam?
  3. Kaj mi bodo plačali? Ali je trg pripravljen plačati za moj izdelek oz. za mojo storitev?

Skozi celotno predavanje je poudarjal, da je treba delati z glavo in to naredimo s petimi koraki:

  1. Naredimo načrt.
  2. Postavimo si točne in natančne cilje.
  3. Organizirati si moramo vsak delovni dan.
  4. Delegiranje je prav tako pomembno.
  5. Ne smemo si dela narediti težjega kot je.

 

Pridružite se nam na Facebooku in nam sporočite svoje mnenje o dogodku!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice