Reportaža z MP dogodka: Lastno podjetje? Zakaj pa ne!

Avtor Maja Borštnik — 02.10.2013
Komentiraj!
Trenutno na Ekonomski fakulteti v Ljubljani poteka MP dogodek: Lastno podjetje? Zakaj pa ne! V nabito polni predavalnici nam je Marko Guček iz GoOpti že zaupal svojo uspešno podjetniško zgodbo, Lea Bevčič iz Krasule pa nam razlaga vse potrebne korake do ustanovitve podjetja.
Reportaža z MP dogodka: Lastno podjetje? Zakaj pa ne!

Reportaža z MP dogodka: Lastno podjetje? Zakaj pa ne!

Marko Guček - GoOpti

Marko Guček, glavni protagonist podjetja GoOpti, nam je zaupal svoje začetke v podjetništvu in pot, ki ga je pripeljala do danes izjemno uspešnega podjetja s sloganom "We take you there!". 

Marko je poudaril predvsem naslednje točke:

  • Kje sem dobil idejo,
  • kako sem osnovno idejo spremenil, da je postala produkt,
  • kako sem začel s poslovanjem,
  • kje sem dobil finančna sredstva,
  • kje sem našel ustrezne partnerje,
  • največji izzivi pri poslovanju,
  • največje napake na moji poti.

Na portalu si lahko preberete tudi intervju z Markom.

Nekaj zanimivih izjav s predavanja:

"Tudi poslovni potniki so se pripravljeni peljati veliko dlje, če je le cena ugodna."

"Prevozi iz Benetk v Ljubljano so se na začetku prodajali zares dobro. Ljudje so bili pripravljeni plačati nore cene, tudi do 250 evrov, da so prišli iz Benetk v Ljubljano. In tako se je rodila ideja o GoOpti."

Kako se je pot podjetja GoOpti začela? "Začeli smo z enim avtom. V roku treh mesecev smo začeli pokrivati vse stroške, po šestih mesecih pa celotno investicijo. V istem času smo nakupovali nove avte in kar naenkrat je nastala zelo velika zadeva..." In kakšno je stanje danes: "Do danes imamo preko 80 voznikov, 130.000 potnikov smo že prepeljali, danes jih prepeljemo več kot 500 na dan." Nadaljni načrti podjetja GoOpti so, da se v kratkem razširijo na Hrvaško, v Italijo. 

Kakšne so ključne razlike prevoza GoOpti z drugimi prevozi? "Zgledujemo se  po shuttle-ih iz ZDA po velikih letališčih, ki temeljijo na sistemu, da se potniki vozijo čim krajše razdalje in čim manj časa. Ker pa je bilo pri nas premalo povpraševanja, da bi potnike vozili na 15 minut, kot to počnejo v ZDA, smo si morali izmisliti nekaj drugega: prve sedeže smo ponudili po nižjih cenah, tako kot to počnejo nizkocenovni letalski prevozniki. Želeli smo, da se čimmanjkrat zgodi, da gre vozilo na pot skoraj prazno."

"Avtobusi imajo fiksne ure. Mi pa smo nekako omejili časovni razpon, v katerem bomo pobrali naše potnike. Tako se dogaja, da ljudje lahko malo čakajo, a podjetje prav zato nima izgub."

"Velik uspeh smo imeli z jumbo plakati. Po objavi so morali kar štirje zaposleni odgovarjati na telefone, bila je res huda gneča. Nasprotno pa se pri oglaševanju z radiem promet ni dosti povečal," je o načinih oglaševanja povedal Marko.

Na vprašanje enega izmed udeležencev, ali je GoOpti kdaj prišel v navzkriž z zaknodajo, je Marko povedal: "Vsaka država ima različne zakone glede prevoza. Veliko tavamo tudi pri računovodstvu v tujini. Ugotoviš namreč, da vsakdo drugače bere zakone."

In še o težavah pri prevozih: "Zaradi nas je 31 ljudi zamudilo let. Kriva je bila neverjetna gneča, kjer so v prometu stali 7 ur, predvsem zaradi slabih vremenskih razmer. Pri 5 ali 6 ljudeh pa smo napačno splanirali odhod, saj nismo predvideli gneče zaradi Oktoberfesta. Vrnili smo jim denar in plačali odškodnino za letalsko karto oz. jim kupili nove karte."

Kako je z reklamacijami? "Na dan imamo 1 reklamacijo od 500 strank. Na začetku se mi je to zdelo grozno, toda zdaj vidim, da to ni tako hudo. Večina reklamacij je neupravičenih, ker niso brali splošnih pogojev. Je pa eden na teden tak, da mu moramo vrniti znesek prevoza, saj je čakal predolgo."

Lea Bevčič - Krasula

S predavanjem nadaljuje Lea Bevčič iz podjetja Krasula. Lea trenutno predava o naslednjih tematikah:

  • Kako začeti?
  • S.p., d.o.o. ali katera druga oblika?
  • Kakšni so stroški?
  • Kakšne so obveznosti podjetnika?
  • DDV, davek od dobička oziroma dohodnina?
  • Kaj potrebujem ob odprtju podjetja?

Še nekaj zanimivih izjav iz predavanja:

Lea je opozorila na zakonske podlage, ki jih morajo vsaj bežno poznati podjetniki. To pa nikakor ne pomeni, da se jih je potrebno učiti na pamet! "Dobro je, da spremljate morebitne spremembe v davkih ali prispevkih, in da ste pozorni nanje."

Pojasnila je tudi razliko med s.p. ali d.o.o.: "Prvi odgovarja s celim svojim premoženjem, kar pomeni, da s sredstvi na poslovnem računu razpolaga prosto. Gotovina, ki je na računu d.o.o.-ja, pa je last podjetja in ne lastnika. V kolikor lastnik d.o.o.-ja potrebuje posojilo, ga more vrniti, v nasprotnem primeru se šteje kot izplačilo dobička, katerega si sicer lastnik vedno lahko izplača." Kot je še poudarila, izplačilo dobička ne gre v dohodnino, tako kot plača.

Po registraciji podjetja moramo urediti še transakcijski račun, dogovore z računovodjo, pridobitev dovoljenj za obratovanje, dovoljenja za delo ipd. ter izdelavo štampiljke. Lea je na tem mestu opozorila na zanimivost: "Noben zakon nas ne zavezuje, da moramo podpisati izdano fakturo, ki gre iz podjetja. Še vedno je ogromno institucij v Sloveniji, ki tega ne vedo, zato vam priporočam, da si uredite žig in si prihranite mnogo težav."

Po besedah Lee, enostavnega računovodstva dandanes ne vodi skoraj nihče več, predvsem zato, ker je pri tem vse potrebno opraviti na roke, to pa dopušča možnost napak, katere je zelo težko preveriti. Po drugi strani je dvostavno računovodstvo cenovno enako dostopno.

Še nekaj besed o DDV: "V DDV se lahko vključimo na dva načina: prostovoljno ali obvezno. Obvezno se moramo priglasiti, ko naše poslovanje v zadnjih 12. mesecih preseže 50 tisoč evrov prometa."

"Popoldanski s.p. lahko odpre samo oseba, ki že dela 40 ur tedensko drugje. Študentski s.p. pa ne obstaja več."

In še opozorilo pri pisanju poslovnega načrta: "Ne pozabite na stroške plače, prehrane, prevoza, regresa, dopusta... to namreč podjetniki pogosto pozabijo vkalkulirati, nato pa se pojavljajo težave."

Lea je za konec pojasnila tudi spremembo pri pridobivanju subvencije za samozaposlitev. Odslej namreč delavnica za pridobitev traja 4 dni.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!