Reportaža z MP dogodka: "Vedeli smo, da bo Kickstarter odločilen"

Avtor Maja Borštnik — 14.01.2015
Komentiraj!
V sredo, 14. januarja 2015, se je Velika dvorana Ekonomske fakultete v Ljubljani prelevila v pravo podjetniško stičišče. Na dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki je potekal v organizaciji Zavoda mladi podjetnik, je prišlo preko 500 ljudi, željnih podjetniških informacij.
Reportaža z MP dogodka: "Vedeli smo, da bo Kickstarter odločilen"

Reportaža z MP dogodka: "Vedeli smo, da bo Kickstarter odločilen"

Po novem letu smo se vrnili na Ekonomsko fakulteto z dogodkom Lastno podjetje? Zakaj pa ne! Otvoril ga je Žiga Berce (Cofinder in Tracker board game) in napovedal dve navdihujoči zgodbi ter konkretne informacije za bodoče podjetnike. 

Til Pleterski in Klemen Ptičak: Od študija ekonomije do najboljšega burgerja v Sloveniji

Til in Klemen, finalista izbora Mladi podjetnik leta 2014, sta diplomirana ekonomista in sta se zato med predavanjem na Ekonomski fakulteti počutila zelo domače. Slovencem sta poznana predvsem kot lastnika slastnih HOOD BURGERjev. 

Po zaključku študija sta zaradi splošne gospodarske situacije in razmišljanja izven običajnih okvirov začela kovati drugačno karierno pot. Namesto da bi iskala zaposlitev, sta kaj kmalu pričela s svojim poslom Planet Apartment, ki nekoliko spominja na današnji Airbnb. Prvi projekt ni šel po pričakovani poti. Kot sta povedala sama, sta "dobila klofuto, saj nista znala programirati, a v ekipo prav tako nista povabila nobenega programerja." Izgubila sta ves vloženi denar.

A iz izkušnje sta se marsičesa naučila. Danes svetujeta, da že od začetka poizkusite sestaviti ekipo, ki bo zmožna v celoti sama razviti celoten prototip.

Klemen je poudaril, da naj podjetniki bolj uporabljajo intuicijo. "Nasveti drugih so super zadeva, a jih je treba vzeti z rezervo. Čeprav se včasih zdi, da je poslušanje intuicije v nasprotju z zdravo pametjo, je ponavadi prava stvar.Hkrati pa je opozoril, da naj se mladi podjetniki ne pustijo voditi svojim poslovnim partnerjem. "Vaš produkt je samo vaš. V kolikor menite, da se vaš poslovni partner obnaša po svoje in dela sebi v korist, ima najverjetneje v ozadju svoj interes," je še dodal.

Predavanju o slastnih burgerjih so sledila vprašanja publike. Med najzanimivejšimi vprašanji je bilo tisto o inšpekcijah. "Na začetku se z inšpekcijami sploh nisva ukvarjala. Morala sva namreč razviti produkt," je pojasnil Til. "Najela sva prodajni prostor in poizkusila srečo. Vedela sva, da nama tudi v primeru visokih kazni ne bodo mogli vzeti veliko, saj nisva imela veliko (smeh)."

Ne spreglejte galerije slik z dogodka >>

Tveganje se jima je obrestovalo. Danes lahko slastni HOOD BURGER, ki je med Ljubljančani postal izjemno priljubljen, poskusimo v Ljubljani, natančneje na Viču. 

Anže Miklavec: GOAT MUG

Drugo predavanje je potekalo v znamenju Kickstarterjeve uspešnice GOAT MUG.

Anže Miklavecmladi podjetnik, ki se že nekaj let uspešno ukvarja s prodajo fizičnih produktov v maloprodaji in veleprodaji, tako v fizičnih trgovinah kot tudi prek spleta, je prisotnim na dogodku najprej predstavil svojo blagovno znamko EQUA. Zgradila jo je ekipa strokovnjakov s področja oblikovanja, marketinga in razvoja blagovne znamke, ki uspešno trži obstoječe produkte, hkrati pa razvija nove.

Zadnji izmed njihovih produktov je GOAT MUG, večkrat uporaben lonček za kavo, ki pa je trenutno še v fazi prototipa, razvitega s pomočjo 3D tiskalnika. Za financiranje razvoja GOAT MUG so se odločili izkoristiti plaftormo za množično financiranje Kickstarter, prek katere so za svoj produkt v času kampanje zbrali neverjetnih 458.071 dolarjev.

"Za GOAT MUG stoji velika ekipa, ki je v produkt vložila ogromno dela in časa. Prva ideja je namreč nastala že skoraj dve leti nazaj, ves ta čas pa je potekal intenziven razvoj in popravki." Nastal je končen produkt, in sicer lonček v obliki kozjega roga. 

A člani ekipe so vedeli, da zgolj privlačen in uporaben izdelek ne bo privabil množic. Potrebovali so zgodbo, ki bo vse skupaj napravila zanimivo. Odločili so se za znano bajko o kozah, ki so zaradi zaužitih kavnih zrn postale hiperaktivne. 

Ne spreglejte galerije slik z dogodka >>

Kmalu za tem so se podali na Kickstarter. "Vedeli smo, da bo Kickstarter odločilen: če tu ne bomo uspeli, produkt nikoli ne bo dobro sprejet. Potrebovali smo torej drugačno zgodbo, ki bo predstavljena publiki nov način. Zato smo povezali izdelek in zgodbo, da je lahko vse skupaj postalo dovolj všečno."

A šele po štartu njihove kampanje se je pričelo trdo delo. "Večina ljudi meni, da produkt, ko je enkrat predstavljen na Kickstarterju, sam od sebe pridobiva podpornike. Toda to ni res! Le 34 odstotkov naših podpornikov je prišlo iz samega Kickstarterja, ostalih 66 odstotkov smo morali poiskati sami!

Lojze Bertoncelj: Imate idejo? Realizirajte jo v MP šoli!

Sledilo je predavanje Lojzeta Bertoncelja, ki je prisotnim predstavil MP šolo"Imate idejo, ki bi jo radi uresničili? So vas Klemen, Til in Anže prepričali, da lahko uspete?"  

MP šola je projekt, ki bo v letu 2015 eden izmed najpomembnejših projektov Zavoda mladi podjetnik. Udeleženci bodo pridobili znanja, vire, konkretne izkušnje, učenje na delavnicah, predavanjih in trgu ter navsezadnje tudi 24/7 podporno okolje. 

Druga MP šola se prične v sredo, 21.1.2014, v Tehnološkem parku Ljubljana. Prijavi se!

Tilen Travnik: Presenečenje dogodka - SIPABOARDS

Sledilo je presenečenje: Tilen Travnik, ki namerava z ekipo v kratkem predstaviti svoj produkt na Kickstarterju, je zbranim predstavil, za kaj pravzaprav gre. V ta namen je v dvorano prinesel pravo pravcato SUP desko!

Ne spreglejte galerije slik z dogodka >>

SIPABOARDS, kot so jo poimenovali, je samonapihljiva SUP deska, ki zložena ne zavzame več prostora kot manjši nahrbtnik, od konkurentov pa se razlikuje predvsem v tem, da ima vgrajen motor, ki uporabniku omogoča do 4 ure vožnje. Po tem pa lahko preprosto uporabi veslo in z zabavo na valovih nadaljuje, medtem pa napolni baterijo. 

Ekipo boste kmalu lahko podprli na Kickstarterju. Do tedaj pa jih lahko "všečkate" na Facebooku: tisoči uporabnik bo prejel vinjeto, so obljubili! 

Lea Bevčič (Krasula d.o.o.), ustanovitev podjetja

Ne spreglejte galerije slik z dogodka >>

S predavanjem je nadaljevala Lea Bevčič iz podjetja Krasula in prisotnim razkrila vse potrebne korake za ustanovitev podjetja ter na birokratske pasti, ki ležijo na poti do odprtja podjetja.

Lea je opozorila na zakonske podlage, ki jih morajo vsaj bežno poznati podjetniki. Pojasnila je tudi razliko med s.p. ali d.o.o.: "Prvi odgovarja s celim svojim premoženjem, kar pomeni, da s sredstvi na poslovnem računu razpolaga prosto. Gotovina, ki je na računu d.o.o.-ja, pa je last podjetja in ne lastnika. V kolikor lastnik d.o.o.-ja potrebuje posojilo, ga more vrniti, v nasprotnem primeru se šteje kot izplačilo dobička, katerega si sicer lastnik vedno lahko izplača." Kot je še poudarila, izplačilo dobička ne gre v dohodnino, tako kot plača.

Po registraciji podjetja moramo urediti še transakcijski račun, dogovore z računovodjo, pridobitev dovoljenj za obratovanje, dovoljenja za delo ipd. ter izdelavo štampiljke. Lea je na tem mestu opozorila na zanimivost: "Noben zakon nas ne zavezuje, da moramo podpisati izdano fakturo, ki gre iz podjetja. Še vedno je ogromno institucij v Sloveniji, ki tega ne vedo, zato vam priporočam, da si uredite žig in si prihranite mnogo težav."

Udeležba na izobraževanju je bila za udeležence brezplačna. Posebna zahvala za to gre podjetju Si.mobil. Ta je namreč ustvaril paket za mlada podjetja, poimenovan STARTUP paket, in prevzel mesto generalnega pokrovitelja, s čimer je omogočil izvedbo dogodka.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!