S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

Čeprav v medijih beremo o uspešnih zgodbah mladih Slovencev, pa se za to uspešno zgodbo skrivajo žal tudi napake. Brez njih tudi v poslovnem okolju ne gre. Iz njih se moramo kaj naučiti, jih predhodno prepoznati, morebitne padce pa preboleti in pogumno vstati.
S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

Člani ekipe Modra Jagoda (Vir slike: Grega Žunič, Revija Viva)

S katerimi napakami so se na svoji poti srečevali, smo povprašali nekaj slovenskih ekip, ki so predvsem v zadnjem letu naredila odmevnejši preboj na tujih trgih.

V prvem prispevku smo se pogovarjali z ekipama Modra Jagoda in Circle Time.

Ekipa Modre Jagode, ki ustvarja bazo podatkov o zdravilih, dostopno prek mobilne aplikacije Mediately Register Zdravil, je izpostavili dve napaki: pomanjkanje fokusa in neizkušenost pri prodaji. “Več kot leto in pol smo poskušali financirati podjetje s trženjem naših storitev izdelave mobilnih aplikacij, kar bi nam financiralo delo na lastnih produktih, ki smo si ga res želeli. Ker nismo bili osredotočeni ne na eno, ne na drugo v celoti, sta obe strani posla trpeli. To nas je zelo upočasnilo. Bolje bi bilo poskusiti na polno od začetka,” pravi soustanovitelj družbe Modra Jagoda d.o.o., Blaž Triglav.

Modra jagoda je pridobila investicijo >>

Triglav pravi, da so produkt pred izidom več kot eno leto tržili pri enem potencialnem sponzorju, nato še pri drugem: “Ker smo se vedno pogovarjali samo z eno stranjo naenkrat, nikoli ni bilo nobenega pritiska, da bi se stvari premaknile. Po letu dni smo se odločili produkt izdelati sami, ki je takoj dosegel velik uspeh. V enem mesecu smo dobili prvega partnerja, v roku štirih mesecev pa še dodatne tri.”

Usoda projekta je odvisna od ene osebe

Postavljanje lastnih meja je ena od napak, ki jo je izpostavila ekipa Circle Time. Meje so namreč večinoma pogojene in ustvarjene v okolju, v katerem živimo. Te smo sčasoma pridobili: “Dejstvo je, da meja ni. Zavedati se moramo, da zmoremo vse. Ko presežemo ta prag, se vsa koncentracija usmeri v iskanje rešitev,” kjer bomo vedno našli nekoga, ki bo priskočil na pomoč. “Veliko kakovostnih izdelkov, ki jih uporabljamo danes, so nastali v glavah ljudi, ki so sledili svojim vizijam,” razmišljajo pri Circle Time.

Premalokrat se zavedamo, da je usoda posameznika, projekta ali izdelka odvisna od ene osebe: “Lahko je delodajalec, investitor, novinar, bloger, ki bo na koncu prenašal izkušnje dalje.” Ekipa je ta primer opisala tudi na praktičnem primeru: “Kupec aplikacije Circle Time se v elektronski pošti pritoži, da aplikacija ne podpira njegovih koledarjev. Dejansko jih ni znal vklopiti. Ker mu ni bilo odgovorjeno v roku dveh dni, je iz jeze v iTunes trgovini ocenil aplikacijo z dvema zvezdicama in opisal še svojo negativno izkušnjo, ki je nastala izključno zaradi njegove lastne nevednosti. Negativna ocena, ki jo je podal pa izključno zaradi nas,” dva dni pozneje pa so prejeli elektronsko pošto, v kateri je priznal lastno zmoto in dodal, da je Circle Time “neverjetno odlična aplikacija”.

Uspešni slovenski startupi v tujih pospeševalnikih

Odstotek ustvarja večino prometa v spletni tržnici

Ekipa se zaveda, da je sestavni del vsakega projekta in izdelka oglaševanje – a tu je zanka: “Naj bo izdelek še tako odličen in uporaben, v končni fazi je njegova usoda odvisna od tega, v kolikšni meri bo izpostavljen javnosti. Tukaj se zaplete pri denarju, ki ga po stroških razvoja in pred izpostavljenostjo izdelka z oglaševanjem ni.” Poudarjajo, da je to velika napaka, zaradi katere je propadlo že ogromno dobrih projektov. Tudi Kickstarter, katerega pojav sicer pozdravljajo, ne more rešiti dolgoročne izpostavljenosti izdelka v medijih.

Ekipa izpostavlja, da “trgovina iTunes deluje natanko po Paretovem pravilu”, saj približno odstotek aplikacij naredi 99 odstotkov prometa v trgovini. Zato za te aplikacije “skoraj drži, da imajo izredno močno zunanjo medijsko podporo, da se na teh položajih lahko dolgotrajno obdržijo”.

V drugem delu, ki ga objavimo v prihodnjih dneh, smo se pogovarjali z ekipama Diet Point in Vert.

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje