S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

Čeprav v medijih beremo o uspešnih zgodbah mladih Slovencev, pa se za to uspešno zgodbo skrivajo žal tudi napake. Brez njih tudi v poslovnem okolju ne gre. Iz njih se moramo kaj naučiti, jih predhodno prepoznati, morebitne padce pa preboleti in pogumno vstati.
S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

Člani ekipe Modra Jagoda (Vir slike: Grega Žunič, Revija Viva)

S katerimi napakami so se na svoji poti srečevali, smo povprašali nekaj slovenskih ekip, ki so predvsem v zadnjem letu naredila odmevnejši preboj na tujih trgih.

V prvem prispevku smo se pogovarjali z ekipama Modra Jagoda in Circle Time.

Ekipa Modre Jagode, ki ustvarja bazo podatkov o zdravilih, dostopno prek mobilne aplikacije Mediately Register Zdravil, je izpostavili dve napaki: pomanjkanje fokusa in neizkušenost pri prodaji. “Več kot leto in pol smo poskušali financirati podjetje s trženjem naših storitev izdelave mobilnih aplikacij, kar bi nam financiralo delo na lastnih produktih, ki smo si ga res želeli. Ker nismo bili osredotočeni ne na eno, ne na drugo v celoti, sta obe strani posla trpeli. To nas je zelo upočasnilo. Bolje bi bilo poskusiti na polno od začetka,” pravi soustanovitelj družbe Modra Jagoda d.o.o., Blaž Triglav.

Modra jagoda je pridobila investicijo >>

Triglav pravi, da so produkt pred izidom več kot eno leto tržili pri enem potencialnem sponzorju, nato še pri drugem: “Ker smo se vedno pogovarjali samo z eno stranjo naenkrat, nikoli ni bilo nobenega pritiska, da bi se stvari premaknile. Po letu dni smo se odločili produkt izdelati sami, ki je takoj dosegel velik uspeh. V enem mesecu smo dobili prvega partnerja, v roku štirih mesecev pa še dodatne tri.”

Usoda projekta je odvisna od ene osebe

Postavljanje lastnih meja je ena od napak, ki jo je izpostavila ekipa Circle Time. Meje so namreč večinoma pogojene in ustvarjene v okolju, v katerem živimo. Te smo sčasoma pridobili: “Dejstvo je, da meja ni. Zavedati se moramo, da zmoremo vse. Ko presežemo ta prag, se vsa koncentracija usmeri v iskanje rešitev,” kjer bomo vedno našli nekoga, ki bo priskočil na pomoč. “Veliko kakovostnih izdelkov, ki jih uporabljamo danes, so nastali v glavah ljudi, ki so sledili svojim vizijam,” razmišljajo pri Circle Time.

Premalokrat se zavedamo, da je usoda posameznika, projekta ali izdelka odvisna od ene osebe: “Lahko je delodajalec, investitor, novinar, bloger, ki bo na koncu prenašal izkušnje dalje.” Ekipa je ta primer opisala tudi na praktičnem primeru: “Kupec aplikacije Circle Time se v elektronski pošti pritoži, da aplikacija ne podpira njegovih koledarjev. Dejansko jih ni znal vklopiti. Ker mu ni bilo odgovorjeno v roku dveh dni, je iz jeze v iTunes trgovini ocenil aplikacijo z dvema zvezdicama in opisal še svojo negativno izkušnjo, ki je nastala izključno zaradi njegove lastne nevednosti. Negativna ocena, ki jo je podal pa izključno zaradi nas,” dva dni pozneje pa so prejeli elektronsko pošto, v kateri je priznal lastno zmoto in dodal, da je Circle Time “neverjetno odlična aplikacija”.

Uspešni slovenski startupi v tujih pospeševalnikih

Odstotek ustvarja večino prometa v spletni tržnici

Ekipa se zaveda, da je sestavni del vsakega projekta in izdelka oglaševanje – a tu je zanka: “Naj bo izdelek še tako odličen in uporaben, v končni fazi je njegova usoda odvisna od tega, v kolikšni meri bo izpostavljen javnosti. Tukaj se zaplete pri denarju, ki ga po stroških razvoja in pred izpostavljenostjo izdelka z oglaševanjem ni.” Poudarjajo, da je to velika napaka, zaradi katere je propadlo že ogromno dobrih projektov. Tudi Kickstarter, katerega pojav sicer pozdravljajo, ne more rešiti dolgoročne izpostavljenosti izdelka v medijih.

Ekipa izpostavlja, da “trgovina iTunes deluje natanko po Paretovem pravilu”, saj približno odstotek aplikacij naredi 99 odstotkov prometa v trgovini. Zato za te aplikacije “skoraj drži, da imajo izredno močno zunanjo medijsko podporo, da se na teh položajih lahko dolgotrajno obdržijo”.

V drugem delu, ki ga objavimo v prihodnjih dneh, smo se pogovarjali z ekipama Diet Point in Vert.

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje