S.p. ali d.o.o.?

Ste se znašli pred dilemo: odpreti s.p. ali d.o.o.? S.p. je fizična oseba, ki opravlja dejavnost, d.o.o. pa je pravna oseba. S.p. je za začetnike v večini primerov nekoliko bolj primerna oblika poslovanja. Za lažjo odločitev vam predstavljamo nekaj razlik med s.p. in d.o.o.
S.p. ali d.o.o.?

Ko se odločamo za odprtje podjetja, se v večini primerov odločamo med odprtjem s.p. in d.o.o.

Samostojni podjetnik – s.p.

S.p. je samostojni podjetnik in je fizična oseba, ki opravlja dejavnost.

Plačevanje prispevkov:

  • Plačevanje polnega zneska prispevkov za običajni s.p.,
  • plačevanje nižjih prispevkov, kar velja za tiste, ki so že zaposleni, ali imajo status dijaka in študenta,
  • plačevanje vnaprej določene stopnje davka – normirani s.p.

Glavne lastnosti s.p.:

  • Ni ustanovnega kapitala,
  • samostojni podjetnik za posle odgovarja s svojim premoženjem.
  • progresivna obdavčitev, ki velja za samostojnega podjetnika, ni primerna za velike dobičke,
  • enostavno/dvostavno knjigovodstvo ali normirani odhodki,
  • dobiček je plača, podjetnik lahko s sredstvi na računu prosto razpolaga,
  • ker je dobiček plača, se ne šteje kot strošek. V stroške pa gredo prispevki,
  • s.p. velja za nekoliko manj kredibilno obliko podjetja.

Družba z omejeno odgovornostjo – d.o.o.

D.o.o. je družba z omejeno odgovornostjo in je pravna oseba, ki prav tako kot s.p. opravlja neko dejavnost oziroma več dejavnosti.

Denarna sredstva na računu d.o.o. so last družbe in ne družbenikov. Družbeniki s temi sredstvi ne morejo prosto razpolagati, delovati morajo v dobro družbe, poslovati je potrebno prek poslovnega računa. Če si želijo lastniki d.o.o. izplačati sredstva z računa, najprej podjetje plača 20 odstotkov davka, nato pa še družbenik 20 odstotkov davka na kapitalske dobičke. Denarna sredstva na računu samostojnega podjetnika pa so njegova last, z njimi lahko prosto razpolaga, obdavčena so po eni izmed dohodninskih stopenj. Prosto razpolaganje z denarnimi sredstvi pomeni, da se lahko denarna sredstva pri s.p. prelivajo iz dejavnosti v gospodinjstvo in obratno.

Glavne lastnosti d.o.o.:

  • Pravna oseba,
  • ustanovni kapital 7.500 evrov,
  • ločenost premoženja (družbeniki odgovarjajo samo s svojim deležem v družbi),
  • primerna oblika za večje dobičke (enotna davčna stopnja za pravne osebe),
  • dvostavno knjigovodstvo oziroma računovodstvo,
  • denarna sredstva na računu so “od podjetja”,
  • dobiček se obdavči po dohodnini,
  • plača oziroma plače so strošek,
  • večja kredibilnost podjetja pri poslovanju,
  • večja podjetja ponavadi niso s.p.

Več o razliki med s.p. in d.o.o. si lahko preberete v članku: S.p. ali d.o.o..

Vir: Zavod mladi podjetnik

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje