Se obeta revolucija na področju polnilnih baterij?

Avtor Maja Borštnik — 29.05.2014
Komentiraj!
V preteklem letu se je vizionar Elon Musk ukvarjal z za navadnega smrtnika precej nenavadnimi stvarmi: razvijal je futuristično potovalno sredstvo (hibrid med hitrim vlakom in letalom Concorde), hkrati pa v vesolje pošiljal rakete in satelite. A kot kaže, ga pravi izziv šele čaka.
Se obeta revolucija na področju polnilnih baterij?

Se obeta revolucija na področju polnilnih baterij? (Vir slike: businessinsider.com)

Elon Musk, vizionar južnoafriških korenin, rad premika meje v razvoju in napredku tehnologije.

Do danes je že močno vplival na način našega razmišljanja o sodobnih plačilnih sredstvih, transportu in vesolju, sedaj pa si je zastavil nov cilj: proizvodnjo Li-ionskih polnilnih baterij, katere se danes množično uporablja v elektroniki, vojaških in vesoljskih tehnologijah ter pri letalih, električnih avtomobilih in električnih kolesih, poceniti do te mere, da bodo dostopne širši množici uporabnikov

V ta namen namerava s podjetjem Tesla zgraditi t. i. gigatovarno, ki bo v resnici ogromen prostor, v celoti prilagojen raziskovanju, razvoju in kasneje tudi proizvodnji Li-ionskih baterij.

Trenutno Elon Musk polnilne baterije pridobiva od različnih velikih proizvajalcev, predvsem od japonskega Panasonica, a moti ga predvsem dejstvo, da se kljub napredku tehnologije stroški izdelave takšnih baterij v zadnjih letih še niso zmanjšali za znesek, ki bi bil omembe vreden. 

Ste vedeli, da letna plača Elona Muska v podjetju Tesla znaša le 1 dolar?

Tako polnilne baterije že dolgo predstavljajo najdražji del električnih avtomobilov podjetja Tesla, prav tako pa zavirajo rast in razvoj podjetij SpaceX, ki se ukvarja z vesoljskim transportom, HTT, ki razvija potovalno sredstvo prihodnosti - Hyperloop, in SolarCity, ki sončne žarke pretvarja v uporabno energijo. Gre za štiri paradne konje Elona Muska, s katerimi se je mladi bogataš že večkrat dokazal, da zares uresniči tisto, kar si zamisli. 

Musk je svojo zadnjo zamisel predstavil na konferenci pred nekaj dnevi. A že takoj za tem so se pojavila številna vprašanja in dvomi o tem, ali je takšen projekt pravzaprav sploh izvedljiv.

Podjetje Tesla namreč na področju razvoja Li-ionskih baterij še nima nikakršnih izkušenj, večina poznavalcev tudi dvomi, da je Muskove napovedi - zmanjšati stroške izdelave polnilnih baterij za 30 odstotkov - sploh mogoče uresničiti. Kar tri četrtine vseh stroškov predstavljajo goli materiali, na katerih pa ni najpametneje varčevati. 

Prav tako mnogi dvomijo o izvedljivosti gradnje tako velikega projekta: za izgradnjo gigatovarne naj bi Tesla porabila preko 5 milijard dolarjev, kar je dvakrat več, kolikor je podjetje zaslužilo v letu 2013. 

Toda Musk je že večkrat dokazal, da zmore prenesti pritiske in premagati še tako velike ovire na poti. In v kolikor se mu posreči, bo ponovno zamajal svet, kot ga poznamo sedaj: s prihodom nizkocenovnih polnilnih baterij se bo močno razširila uporaba električnih avtomobilov, ljudje bodo lahko električno energijo nenadoma zbirali kar na svojem domu.

Na odgovor, ali mu bo uspelo ali ne, bomo morali še nekoliko počakati. Projekt bo po načrtovanjih namreč končan šele leta 2020. 

Vir: Business Insider

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!