Se splača udeležiti startup tekmovanj?
Med štiri največja slovenska startup tekmovanja se uvršča tudi tekmovanje za naziv Mladi podjetnik leta, ki sta ga lani osvojila Anja in Alen Marić iz ekipe WoodWay (Vir slike: Jernej Kokol).
Startup leta (Iniciativa Startup Slovenija), Najpodjetniška ideja (časnik Finance), Coinvest (CoBik) in Mladi podjetnik leta (Zavod mladi podjetnik). To so štiri največja slovenska startup tekmovanja. Kaj tekmovanja prinašajo startupom, sploh zmagovalcem? Zakaj se za udeležbo odločajo, so na 30. Startup Cafeju povedali predstavniki ekip, ki so zmagale na prej omenjenih tekmovanjih.
Nekateri se prijavijo sami, druge povabi organizator
Medtem ko se ekipa AlpStories, ki se na prav poseben način ukvarja z naravno kozmetiko (kupec si izbere po lastni želji sestavino za izdelek, prav tako etiketo in sliko ter si tako gradi svojo osebno znamko kozmetike), na natečaj časnika Financ ni prijavila sama, temveč so jo k sodelovanju povabili novinarji, so se preostale ekipe, zmagovalke tekmovanj – WoodWay, Oosm in Tibopo – na tekmovanja prijavile same.
Na dogodke se pripravite
»Prijavili smo se načrtno, saj je trg še neozaveščen o naši tehnologiji,« pravi Peter Bruner iz ekipe Oosm, ki je za nagrado, poleg denarja, prejela še tritedenski obisk Silicijeve doline. Tja bodo odpotovali v naslednjih dneh, sicer pa je ekipa v iskanju nove, 350 tisoč dolarjev težke investicije. »Poleg tega so bili med sodniki tudi investitorji, kar je za nas še dodatna potrditev, da smo na dobri poti,« opisuje veljavnost tekmovanja Coinvest.
Večina zmagovalcev, ki so se predstavili na dogodku, je že okusila sadove nagrade (Vir slike: Miha Prebil).
Postopki za prijavo na tovrstna tekmovanja niso zahtevna, a zahtevajo čas, pravijo. WoodWayjevec Alen Marić, ki je skupaj z ženo Anjo, prejel naziv Mladi podjetnik leta 2015, je moral za prijavo na tekmovanje izpolniti prijavni obrazec, ki vključuje finančne podatke podjetja, njegov opis ter opis produktov, načrt za prihodnja leta in podobno. »Gre pa za tekmovanje, na katerem sodelujejo podjetja, ki že imajo svoje produkte oziroma storitve na trgu,« je dodal.
Ekipe so že okusile sadove nagrade, izjema je ekipa Tibopo, ki je razvila sistem za nadzor dvoročnega upravljanja vozil mDrive. Vzrok za to, pravi Boštjan Podvršič, je, da produkta še ne prodajajo, saj je še v fazi razvoja. Razvoj je na prvem mestu, poudarja, bolj kot druga tekmovanja – mimogrede, startup Tibopo je na podjetniški konferenci Podim zmagal v konkurenci 102 startupov in osvojil naziv Startup leta – pa jih trenutno zanimajo razpisi. Ekipa, ki je torej še brez dohodkov, je tudi v iskanju novih finančnih virov – vire, ki jim jih je zagotovil poslovni partner in podjetniški sklad, so namreč že porabili, namenili so jih za zahteven razvoj.
Pitchanju dajte poudarek, a uspeh bo prišel zaradi vašega dela
Bruner, ki je bil lani z ekipo Oosm del nizozemskega pospeševalnika Startup Bootcamp, ki jim je dal precej znanja tudi za pitchanje, je poudaril, da so se na tekmovanje precej pripravljali. Pregledali so tudi, kdo bo (od investitorjev) tam. »Greš tja in impresioniraš. Od stotih investitorjev bosta morda dva navdušena, ostali bodo sicer rekli, da gre za dobro idejo in dober pitch, a niso v tej panogi. To smo mi naredili,« izpostavil pa je, da je poleg dobrega pitcha pomembno tudi delati. S Podvršičem iz Tibopoja sta se strinjala, da marsikateri startup polaga preveč pozornosti na prvi del, samo delo pa zanemari.
Po zmagi morate delati dalje, ne počivati na lovorikah, svetuje Podvršič (na sliki) iz podjetja Tibopo (Vir slike: Miha Prebil).
Zmage odpirajo še tako težka vrata
»Zmaga je bila odmevna. Pojavili smo se v vsaj 20 tiskanih medijih, na televizijskih oddajah, našo zgodbo so pograbili tudi spletni mediji,« se obdobja po prejetju naziv Mladi podjetnik leta spominja Marić. Pravi, da je bilo tekmovanje pozitivna izkušnja, čeprav jim je vzelo nekaj časa, a jim je to pomagalo pri dodatni prepoznavnosti. »Pridobili smo veliko kontaktov, lažje so se nam odprla številna vrata, ko smo potencialnim strankam ali partnerjem omenili, da smo prejeli ta naziv,« dodaja.
Ko glas nagrade seže tudi onstran naših meja
»Velika razlika je, ali si prvi ali drugi. Za prvega ponavadi slišite, za drugega ne. Prinese medijsko izpostavljenost, čeprav ima tekmovanje pozitivne posledice tudi, če zgolj sodelujete. Našo zgodbo si zdaj želijo predstaviti tuji mediji v Koreji, Singapurju in Angliji,« pravi Danijel Hubman, idejni oče ekokozmetike AlpStories, ki je kot prvo podjetje na svetu predstavilo takšen koncept in ga patentirali.
Po zmagi morate delati dalje, ne počivati na lovorikah, svetuje Podvršič. »Takšna tekmovanja so dobra tudi za to, da vidite, kje ste na trgu,« meni Marić.