Se zavedate, kako trpijo vaše oči za računalnikom?

Avtor Maruša Žibert — 20.02.2015
Komentiraj!
Imate občutek, da so vaše oči suhe in utrujene? Presedite kar nekaj ur za računalnik vsak dan? Simptomi, kot sta omenjena, vključno z bolečinami v hrbtu in vratu ter glavoboli, so posledice pretirane uporabe računalnikov.
Se zavedate, kako trpijo vaše oči za računalnikom?

Nenehno gledanje v zaslon poleni naše oči (Vir slike: Hubspot.com).

Posledice večurnega gledanja v računalnik so ogromne in izredno slabe. Modrikasta svetloba, ki jo oddajajo naši zasloni, škodi našem očem. Posledice nastopijo hitro. Več kot dve uri sedenja in gledanja v zaslon nam že lahko prinese težave z vidom in očmi. The Vision Council, ki je pred dnevi izdal poročilo, v katerem je moč prebrati, da je zaradi večurnega gledanja v zaslon ogroženih okoli 95 odstotkov anketiranih Američanov, je ugotavljal, koliko časa ameriški delavci preživijo pred zasloni. Ugotovili so, da ves (delovni) čas.

Tretjina pred zaslonom več kot devet ur na dan

Poročilo ugotavlja, da 30 odstotkov odraslih preživi kar devet ur na dan pred zasloni, pa naj si gre za računalnik, tablico, pametni telefon ali pa televizor. Več kot 60 odstotkov pred omenjenimi zasloni več kot pet ur dnevno, več kot 90 odstotkov pa nekaj več kot dve uri.

Otroci vse bolj prikovani pred zaslone

Težavo so zaznali tudi pri otrocih. Skoraj četrtina otrok pred zasloni dnevno preživi več kot tri ure! Nič kaj dobra popotnica, saj to pomeni, da bi lahko prišlo do poškodb oči še prej kot sicer.

Nenehno gledanje v ekran iz enake razdalje poleni naše oči oziroma mišice, obenem pa svetloba, ki jo oddajajo zasloni moti oči. Posledice so suhe in utrujene oči, ki so precej razdražene.

Kako si lahko pomagamo?

Mežikajte – ko strmimo v zaslone, pozabimo mežikati, to pa dodatno izsušuje naše oči.

Povečajte si velikost pisave – če gledate in berete tekst, ki je napisan z manjšo velikostjo pisave, se poveča možnost, da boste glavo nagnili naprej k zaslonu. Čakajo vas glavoboli in bolečine v vratu.

20-20-20 pravilo – po 20 minutah dela, si vzemite 20 sekund časa in glejte 20 sekund nekam v daljavo. To bo dalo vašim očesnim mišicam možnost, da malce pomigajo in se skoncetrirajo na druge objekte. Gledanje v stvar (v tem primeru v zaslon) dlje časa, ki je na enakem mestu, bo polenilo vaše očesne mišice. Migajte tudi z njimi!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice