Se želite na marketinško kampanjo pripraviti čim bolj učinkovito?

Avtor Maruša Žibert — 20.04.2015
Komentiraj!
Marketinški oddelki v podjetjih so pogosto zelo obremenjeni. Tam je pomanjkanje časa stalnica. Dobra marketinška kampanja se začne že s pripravo, pisanje brifov pa oglaševalcem predstavlja prej obveznost in časovno zamudo, kot kakšen poseben užitek, pravi Lea Lipovšek iz agencije Madwise.
Se želite na marketinško kampanjo pripraviti čim bolj učinkovito?

Ožja ekipa agencije Madwise (Vir slike: Madwise).

Aplikacija Brief-o-matic, pod katero se je podpisala agencija Madwise, rešuje ravno ta problem. Omogoča namreč pripravo kakovostnih oglaševalskih brifov, saj svojega uporabnika vodi skozi strukturiran proces, ki ga priprava brifa zahteva. Vse od predstavitve, pozicije, postavljenih ciljev, določitve ciljne skupine, proračuna, časovnice in dodatnih informacij, pri čemer ima vsako vprašanje tudi razlago, zakaj agencija potrebuje tovrstne informacije. Na enem mestu združuje torej vsa vprašanja, ki jih potrebuje dober brif. S tem, pravi Lipovškova, uporabnika še dodatno motivirajo, da pripravi kakovostne vhodne informacije in tako pripravi teren za uspešno kampanjo.

»Ko smo zadovoljni, z enim klikom izvozimo pdf datoteko, ki jo lahko pripnemo elektronskemu sporočilu, ki ga pošljemo agenciji,« razloži Lipovškova. S tem se naročniki lotijo priprave marketinške kampanje čim bolj učinkovito in agenciji predajo uporabne informacije.

Naročniki pogosto z ohlapnimi opisi in navodili

»Če pogledamo bolj konkretno – ni redko, da agencija dobi brif, ki je videti nekako tako: ´Želimo povečati prodajo izdelka X´. Morda celo izvemo, na katerem trgu. Naročnik seveda o svojem izdelku in poslovanju ve bistveno več in te informacije mora predati agenciji. Če vemo, katere izzive rešuje X, katere so njegove prednosti, kako lahko kupci sploh pridejo do njega in kdo so ti kupci, kakšna je konkurenca, kako ga je podjetje tržilo do sedaj, ter seveda konkretne cilje kampanje, lahko pripravimo veliko bolj učinkovito oglaševalsko akcijo,« iz izkušenj pove Lipovškova.

Dodaja, da v kolikor na ta in druga vprašanja ne odgovorimo, obstaja velika verjetnost, da bo morala agencija vložiti veliko virov v kampanjo, kar pa naročniku ne bo pogodu, zato bo nezadovoljstvo vzajemno. »Dobra agencija vsa ta odprta vprašanja postavi na sestanku pred začetkom dela in nemalokrat mora vložiti še kar nekaj časa, da pridobi vse potrebno

Opredeljeni podatki prinašajo boljše rezultate kampanje

Aplikacija, ki je na voljo brezplačno, skrajšuje ta proces, obenem pa pri naročniku vzpostavlja zavedanje o podatkih, ki jih oglaševalska kampanja potrebuje za učinkovitost, vse od izziva in ciljev, pa do proračuna in časovnega okvirja. »Če imamo te že v začetku opredeljene, je možnost za rezultate in zadovoljstvo naročnika kot tudi agencije precej večja

Aplikacijo je od lansiranja v začetku januarja letos do danes obiskalo več kot 1.200 ljudi (Vir slike: Madwise).

Gradijo most med podjetji in marketinškimi agencijami

Brief-o-matic, ki sledi smernicam dobre prakse Slovenske oglaševalske zbornice, ni namenjen le marketinškim oddelkom v podjetjih, temveč tudi agencijam. Z njo želijo vzpostaviti nekakšen most med podjetji in marketinškimi agencijami v Sloveniji z vidika sodelovanja.

Najprej preverili zanimanje, nato metoda ´čez vikend´

Od ideje za Brief-o-matic, ki so ga podnaslovili z (pol)avtomatskim pripravljalnikom brifov, pri čemer pa lahko kakovost odgovorov zagotovi le izpolnjujoči sam, je preteklo kar nekaj časa. Kot pravi Lipovškova, so želeli najprej v praksi preveriti zanimanje: »Izkazalo se je, da je slovenskim oglaševalcem zadeva zanimiva, saj jim je pisanje brifov večinoma bolj obveznost in zamudno opravilo. Brief-o-matic pa postopek olajša. Nato smo interaktivno aplikacijo razvili bolj po metodi ´čez vikend´.«

Podatki se ne shranjujejo na strežnik, s tem poskrbeli za zaupnost

Osnovni motiv za izdelavo aplikacije je bila želja po rezultatih, ki so jih zaznali v slovenskem prostoru. Aplikacijo, ki jo imajo namen še izboljševati in nadgrajevati, je od lansiranja v začetku januarja letos do danes obiskalo več kot 1.200 ljudi, kar je po mnenju Lipovškove dokaz, da razmišljajo v pravo smer. Da si slovenski marketinški prostor želi dobrih brifov. O številu uporabnikov ne more govoriti, saj si izpolnjenih podatkov ne shranjujejo na strežnik, tudi zato, ker brifi pogosto vsebujejo zaupne informacije, namenjene le agenciji. »Pdf, ki se generira na koncu, se shrani le na napravo tistega, ki je aplikacijo izpolnil,« dodaja.

Spremembe lahko ustvarijo le marketingaši

»Marketing v Sloveniji se vedno bolj zaveda svoje vloge pri poslovanju podjetja. Bistveno manj je prostora za percepcijo marketinga kot ´ustvarjalca brošur in nujnega stroška´. A za to spremembo dojemanja smo odgovorni marketingaši sami,« pravi Lipovškova, članica 8-članske ekipe podjetja Madwise, ki se lahko kljub rosnim štirim letom pohvali s celim kupom nagrad. S tem se uvrščajo v sam vrh slovenske marketinške stroke, njihovo glavno vodilo pa ostaja osredotočenost na rezultate in učinkovit, prodajno usmerjen digitalni marketing.

Ko marketing postane motor podjetja, ki generira prihodke

Kot dodaja Lipovškova, morajo ravno marketingaši postati predstavniki stranke v podjetju, »tisti oddelek in posameznik, ki pozna obnašanje in motivacijo kupca, in tisti, ki ve, kaj kupec v nakupnem procesu potrebuje in kdaj«. S tem ko se je ta del preselil na splet, smo dobili na voljo »neprecenljive podatke, ki se jih moramo naučiti uporabljati, če jih še ne znamo. Z vzpostavitvijo odnosa s kupcem bo marketing postal motor podjetja, ki generira prihodke«. 

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice