Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Iskanje informacij z Googlom je postalo del našega vsakdana. Google nenehno izboljšuje uporabniško izkušnjo, pri čemer sledi svoji filozofiji, da želi za vse svoje uporabnike podati čim bolj relevantne informacije v najkrajšem možnem času.
Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem? (Vir slike: kaboompics.com)

Iskalniki tako postajajo vse boljši v prepoznavanju naših namer iskanja. Namesto upoštevanja golih ključnih besed, ki jih vpišemo v iskalno okno, Google pri prikazovanju rezultatov upošteva še druge dejavnike, kar imenujemo semantično iskanje (ang: semantic search).

Kaj je semantično iskanje?

Njegov namen je izboljšati ustreznost prikazanih rezultatov za uporabnika spletnega iskalnika z razumevanjem in upoštevanjem njegovih namer iskanja. Cilj je obdelava podatkov o uporabniku, ugotavljanje konteksta drugih njegovih vedenj na spletu in na osnovi teh analiz podati najbolj relevantne rezultate iskanja.

Kaj pomenita namera in kontekst?

Semantično iskanje želi identificirati namero in kontekst za prikazovanje najbolj relevantnih rezultatov.

  • Namera: opisuje, kakšne informacije iskalec išče
  • Kontekst: opisuje vse, kar daje pomen ključni besedi za iskanje

Pojasnimo kontekst s primerom: če vprašamo uporabnika namiznega računalnika »Ali ima okna?«, bo verjetno sklepal, da ga sprašujemo o operacijskem sistemu. Če isto vprašanje postavimo nepremičninskemu posredniku, bo skoraj zagotovo odgovoril s številom oken nekega stanovanja ali hiše.

Kako deluje semantično iskanje na Googlu?

Podobno kot uporabniki iščemo in analiziramo informacije za ustvarjanje konteksta (spomnite se primera z okni), enako počne tudi spletni iskalnik. Upošteva večje število dejavnikov, da ugotovi namero in kontekst za prikazovanje rezultatov.

Kako Google določi ceno na klik za oglas?

Katere dejavnike upošteva?

  • Priljubljene teme: Google oceni teme, ki so priljubljene pri uporabniku, in mu prikaže informacije glede na teme; če dan za dnem brskamo informacije o lansiranju novega izdelka Apple, bomo verjetno videli rezultate o tem dogodku;
  • Lokacija iskalca: veliko iskalnih fraz vsebuje lokacijo (primer: servis koles ljubljana), kar Googlu veliko pove o kontekstu, zato lokacijo upošteva pri prikazanih rezultatih; ko boste naslednjič iskali z iskalno frazo what’s the weather, vam bo Google prikazal podatke o temperaturi v kraju, kjer se nahajate (če vpišete v slovenskem jeziku, vam prikaže rezultate s pravo lokacijo, ne ponudi pa slikovnega prikaza);

Rezultat glede na lokacijo iskalca.

6 Googlovih strategij za oglasne kampanje ponovnega trženja

  • Ključna beseda/namera: Google sklepa tudi po ključni besedi: za iskalno frazo best apple bo prikazal rezultate o jabolkih; ko vpišemo besedo cheapest apple, pa vam servira rezultate o Applovih izdelkih;
  • Zgodovina iskanja: ključne besede, s katerimi smo iskali v preteklosti, so pomemben vir podatkov za iskalnik;
  • Sinonimi, črkovanje, variacije besed: besede v množini, sinonimi in zatipkane besede so prav tako vir za semantično prikazovanje rezultatov;
  • Sorodne vsebine: za iskalno frazo prometni zastoji london lahko iskalnik prikaže informacije o zaprtih cestah, prometnih nesrečah, delih na cestah in podobno;
  • Naravni jezik: če napišete v iskalno okno what’s the time, vam bo prikazal uro v vašem kraju. 

Iskalna fraza what’s the time, vam bo prikazala uro v vašem kraju.

Morda se zdi semantično iskanje nekoliko srhljivo ob misli, koliko podatkov Google hrani o nas. Pa vendar je uporabniška izkušnja s takšnim načinom pozitivna, saj velikokrat dobimo točno tiste informacije, ki smo jih iskali, ne da bi morali to natančno opisati s ključno besedo.

Vir: blog.ahrefs.com

 Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Kako učinkovito strukturiramo AdWords račun?

Vabimo vas na delavnico Optimizacija spletnih strani!
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Če vas na spletu nihče ne najde, pravzaprav ne obstajate – in prav zagotavljanju vidnosti na spletu je namenjena optimizacija spletnih strani. Eden pomembnih delov t. i. SEO optimizacije je izbira in uporaba primernih ključnih besed. Preberite več >>

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje