Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Iskanje informacij z Googlom je postalo del našega vsakdana. Google nenehno izboljšuje uporabniško izkušnjo, pri čemer sledi svoji filozofiji, da želi za vse svoje uporabnike podati čim bolj relevantne informacije v najkrajšem možnem času.
Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem? (Vir slike: kaboompics.com)

Iskalniki tako postajajo vse boljši v prepoznavanju naših namer iskanja. Namesto upoštevanja golih ključnih besed, ki jih vpišemo v iskalno okno, Google pri prikazovanju rezultatov upošteva še druge dejavnike, kar imenujemo semantično iskanje (ang: semantic search).

Kaj je semantično iskanje?

Njegov namen je izboljšati ustreznost prikazanih rezultatov za uporabnika spletnega iskalnika z razumevanjem in upoštevanjem njegovih namer iskanja. Cilj je obdelava podatkov o uporabniku, ugotavljanje konteksta drugih njegovih vedenj na spletu in na osnovi teh analiz podati najbolj relevantne rezultate iskanja.

Kaj pomenita namera in kontekst?

Semantično iskanje želi identificirati namero in kontekst za prikazovanje najbolj relevantnih rezultatov.

  • Namera: opisuje, kakšne informacije iskalec išče
  • Kontekst: opisuje vse, kar daje pomen ključni besedi za iskanje

Pojasnimo kontekst s primerom: če vprašamo uporabnika namiznega računalnika »Ali ima okna?«, bo verjetno sklepal, da ga sprašujemo o operacijskem sistemu. Če isto vprašanje postavimo nepremičninskemu posredniku, bo skoraj zagotovo odgovoril s številom oken nekega stanovanja ali hiše.

Kako deluje semantično iskanje na Googlu?

Podobno kot uporabniki iščemo in analiziramo informacije za ustvarjanje konteksta (spomnite se primera z okni), enako počne tudi spletni iskalnik. Upošteva večje število dejavnikov, da ugotovi namero in kontekst za prikazovanje rezultatov.

Kako Google določi ceno na klik za oglas?

Katere dejavnike upošteva?

  • Priljubljene teme: Google oceni teme, ki so priljubljene pri uporabniku, in mu prikaže informacije glede na teme; če dan za dnem brskamo informacije o lansiranju novega izdelka Apple, bomo verjetno videli rezultate o tem dogodku;
  • Lokacija iskalca: veliko iskalnih fraz vsebuje lokacijo (primer: servis koles ljubljana), kar Googlu veliko pove o kontekstu, zato lokacijo upošteva pri prikazanih rezultatih; ko boste naslednjič iskali z iskalno frazo what’s the weather, vam bo Google prikazal podatke o temperaturi v kraju, kjer se nahajate (če vpišete v slovenskem jeziku, vam prikaže rezultate s pravo lokacijo, ne ponudi pa slikovnega prikaza);

Rezultat glede na lokacijo iskalca.

6 Googlovih strategij za oglasne kampanje ponovnega trženja

  • Ključna beseda/namera: Google sklepa tudi po ključni besedi: za iskalno frazo best apple bo prikazal rezultate o jabolkih; ko vpišemo besedo cheapest apple, pa vam servira rezultate o Applovih izdelkih;
  • Zgodovina iskanja: ključne besede, s katerimi smo iskali v preteklosti, so pomemben vir podatkov za iskalnik;
  • Sinonimi, črkovanje, variacije besed: besede v množini, sinonimi in zatipkane besede so prav tako vir za semantično prikazovanje rezultatov;
  • Sorodne vsebine: za iskalno frazo prometni zastoji london lahko iskalnik prikaže informacije o zaprtih cestah, prometnih nesrečah, delih na cestah in podobno;
  • Naravni jezik: če napišete v iskalno okno what’s the time, vam bo prikazal uro v vašem kraju. 

Iskalna fraza what’s the time, vam bo prikazala uro v vašem kraju.

Morda se zdi semantično iskanje nekoliko srhljivo ob misli, koliko podatkov Google hrani o nas. Pa vendar je uporabniška izkušnja s takšnim načinom pozitivna, saj velikokrat dobimo točno tiste informacije, ki smo jih iskali, ne da bi morali to natančno opisati s ključno besedo.

Vir: blog.ahrefs.com

 Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Kako učinkovito strukturiramo AdWords račun?

Vabimo vas na delavnico Optimizacija spletnih strani!
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje