Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Iskanje informacij z Googlom je postalo del našega vsakdana. Google nenehno izboljšuje uporabniško izkušnjo, pri čemer sledi svoji filozofiji, da želi za vse svoje uporabnike podati čim bolj relevantne informacije v najkrajšem možnem času.
Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem? (Vir slike: kaboompics.com)

Iskalniki tako postajajo vse boljši v prepoznavanju naših namer iskanja. Namesto upoštevanja golih ključnih besed, ki jih vpišemo v iskalno okno, Google pri prikazovanju rezultatov upošteva še druge dejavnike, kar imenujemo semantično iskanje (ang: semantic search).

Kaj je semantično iskanje?

Njegov namen je izboljšati ustreznost prikazanih rezultatov za uporabnika spletnega iskalnika z razumevanjem in upoštevanjem njegovih namer iskanja. Cilj je obdelava podatkov o uporabniku, ugotavljanje konteksta drugih njegovih vedenj na spletu in na osnovi teh analiz podati najbolj relevantne rezultate iskanja.

Kaj pomenita namera in kontekst?

Semantično iskanje želi identificirati namero in kontekst za prikazovanje najbolj relevantnih rezultatov.

  • Namera: opisuje, kakšne informacije iskalec išče
  • Kontekst: opisuje vse, kar daje pomen ključni besedi za iskanje

Pojasnimo kontekst s primerom: če vprašamo uporabnika namiznega računalnika »Ali ima okna?«, bo verjetno sklepal, da ga sprašujemo o operacijskem sistemu. Če isto vprašanje postavimo nepremičninskemu posredniku, bo skoraj zagotovo odgovoril s številom oken nekega stanovanja ali hiše.

Kako deluje semantično iskanje na Googlu?

Podobno kot uporabniki iščemo in analiziramo informacije za ustvarjanje konteksta (spomnite se primera z okni), enako počne tudi spletni iskalnik. Upošteva večje število dejavnikov, da ugotovi namero in kontekst za prikazovanje rezultatov.

Kako Google določi ceno na klik za oglas?

Katere dejavnike upošteva?

  • Priljubljene teme: Google oceni teme, ki so priljubljene pri uporabniku, in mu prikaže informacije glede na teme; če dan za dnem brskamo informacije o lansiranju novega izdelka Apple, bomo verjetno videli rezultate o tem dogodku;
  • Lokacija iskalca: veliko iskalnih fraz vsebuje lokacijo (primer: servis koles ljubljana), kar Googlu veliko pove o kontekstu, zato lokacijo upošteva pri prikazanih rezultatih; ko boste naslednjič iskali z iskalno frazo what’s the weather, vam bo Google prikazal podatke o temperaturi v kraju, kjer se nahajate (če vpišete v slovenskem jeziku, vam prikaže rezultate s pravo lokacijo, ne ponudi pa slikovnega prikaza);

Rezultat glede na lokacijo iskalca.

6 Googlovih strategij za oglasne kampanje ponovnega trženja

  • Ključna beseda/namera: Google sklepa tudi po ključni besedi: za iskalno frazo best apple bo prikazal rezultate o jabolkih; ko vpišemo besedo cheapest apple, pa vam servira rezultate o Applovih izdelkih;
  • Zgodovina iskanja: ključne besede, s katerimi smo iskali v preteklosti, so pomemben vir podatkov za iskalnik;
  • Sinonimi, črkovanje, variacije besed: besede v množini, sinonimi in zatipkane besede so prav tako vir za semantično prikazovanje rezultatov;
  • Sorodne vsebine: za iskalno frazo prometni zastoji london lahko iskalnik prikaže informacije o zaprtih cestah, prometnih nesrečah, delih na cestah in podobno;
  • Naravni jezik: če napišete v iskalno okno what’s the time, vam bo prikazal uro v vašem kraju. 

Iskalna fraza what’s the time, vam bo prikazala uro v vašem kraju.

Morda se zdi semantično iskanje nekoliko srhljivo ob misli, koliko podatkov Google hrani o nas. Pa vendar je uporabniška izkušnja s takšnim načinom pozitivna, saj velikokrat dobimo točno tiste informacije, ki smo jih iskali, ne da bi morali to natančno opisati s ključno besedo.

Vir: blog.ahrefs.com

 Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Kako učinkovito strukturiramo AdWords račun?

Vabimo vas na delavnico Optimizacija spletnih strani!
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Google Analytics

MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics. Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>


Lokalni SEO za lastnike restavracij brez spletne strani

Lokalni SEO za lastnike restavracij brez spletne strani

Pridobivanje strank v tako zasičeni panogi, kot je gostinstvo, je zahtevna naloga. A gostincem je pri tem lahko v veliko pomoč svetovni splet. Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook je pred kratkim predstavil novo spremembo svojega algoritma. Tokratna prilagoditev bo zmanjševala doseg spletnih strani, ki niso prilagojene mobilnim napravam. Kako lahko optimizirate svojo spletno stran, da jo bo Facebook prikazal čim večjemu številu uporabnikov? Preberite več >>

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani. Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje