Šest večjih spletnih portalov podpisalo kodeks za regulacijo sovražnega govora

Spletno oko, ki sprejema anonimne prijave sovražnega govora in otroške pornografije na internetu, je v sodelovanju z večjimi spletnimi mediji pripravilo Kodeks za regulacijo sovražnega govora na spletnih portalih. Tega so 14. decembra na Fakulteti za družbene vede podpisali spletni portali Delo.si, Dnevnik.si, MMC RTVS, Siol.net, Vecer.com in Zurnal24.si.
Šest večjih spletnih portalov podpisalo kodeks za regulacijo sovražnega govora

Spletno oko deluje v okviru komunitarnega programa Varnejši internet plus in organizacije INHOPE (slika: spletno-oko.si).

“Kodeks predstavlja začetek poti urejanja zadev v družbi na področju regulacije sovražnega govora,” je v nagovoru ob dogodku povedal dr. Bojko Bučar, prodekan za mednarodno sodelovanje na FDV.

Pri Spletnem očesu v zadnjem času opažajo vse pogostejše prijave sovražnega govora, na katerega so prijavitelji naleteli na slovenskih novičarskih spletnih portalih. Na tej osnovi je nastala potreba po sodelovanju, ki bi lahko pripomoglo k zmanjšanju sovražnega govora na slovenskem spletu.

 

Gumb za anonimno podajo prijavo in obvezna registracija

Vodja Centra za varnejši internet Slovenija dr. Vasja Vehovar je pojasnil, da bodo podpisniki kodeksa, poleg tega, da sami obravnavajo kršitve, prijave posredovali Spletnemu očesu.

Spletni portali, ki so pristopili h kodeksu, bodo kot predpogoj za oddajanje komentarjev uvedli obvezno registracijo, v primeru da tega še niso storili, saj se samo z registracijo zagotovi kasnejšo blokado uporabnikov, katerih komentarji vsebujejo sovražni govor. Podpisniki kodeksa na spletni portal namestijo tudi gumb, ki obiskovalcem omogoča anonimno prijavo sovražnega govora.

Kodeks poleg tega predlaga še sodelovanje predstavnikov podpisnikov kodeksa v delovni skupini ter poenotenje obrazca za oddajo komentarjev. Spletno oko si prizadeva vzpostaviti sodelovanje še z drugimi spletnimi mediji in jim na ta način omogočiti, da prispevajo k zmanjšanju sovražnega govora na spletu.

Kodeks je oblikovan z namenom vzpostavitve enotnih smernic za reguliranje sovražnega govora, ki pomeni kršitev 297. člena Kazenskega zakonika. Takšno kršitev predstavljajo aktivnosti, povezane z z javnim spodbujanjem ali razpihovanjem narodnostnega, rasnega, verskega ali drugega sovraštva, razdora ali nestrpnosti, ali spodbujanjem k drugi neenakopravnosti zaradi telesnih ali duševnih pomanjkljivosti ali spolne usmerjenosti.

 

Ključnega pomena je preventiva

“Kodeks predstavlja eno od okvirnih preventivnih možnosti regulacije sovražnega govora, saj je kazenski pregon skrajno sredstvo,” je pojasnil Aleš Butala, predstavnik Vrhovnega državnega tožilstva. Ta je še poudaril, da je represija le del boja proti sovražnemu govoru, saj morajo preventiva, osveščanje in izobraževanje predstavljati skupni cilj vseh prizadevanj.

“Policijo veseli, da je že od začetka enakovreden partner tako pri vzpostavitvi Spletnega očesa kot pri podpisu kodeksa,” je povedal vodja oddelka za terorizem in ekstremno nasilje Generalne policijske uprave Albert Černigoj.

Slednji še dejal, da v Sloveniji sovražni govor sicer ni prisoten v takšni meri kot v nekaterih drugih državah, vendar ključno vprašanje ostaja, do kolikšne mere sploh lahko dopustimo sovražni govor, saj ta lahko vodi do hujših odklonskih dejanj.

 

Zametek bontona dobrega obnašanja in komuniciranja

“S podpisom kodeksa nastaja zametek dobrega obnašanja in komuniciranja na svetovnem spletu,” meni dr. Marko Milosavljevič, predstojnik katedre za novinarstvo na FDV. Dodal je še, da ima na prisotnost sovražnega govora določen vpliv tudi stopnja anonimnosti. To naj bi bil tudi razlog, da na Facebooku ne najdemo sovražnega govora, saj vsako objavo lahko povežemo z določenim imenom in priimkom.

Pri Delu se zato zavzemajo za uvedbo opcijske funkcije Facebook Connect, ki obiskovalcem omogoča, da se na spletni portal prijavijo s svojim Facebook uporabniškim računom. Na ta način si obetajo večjo kvaliteto komentarjev, saj ugotavljajo, da registracijo sama po sebi nima bistvenega učinka na kakovost le-teh.

 

Pri Zavodu mladi podjetnik si prizadevamo v čim večji meri izkoristiti potencial Facebooka in vsebine na ta način povezati s spletno skupnostjo. Na začetku smo bili zelo pozitivno presenečeni nad odzivi, ki smo jih na tem socialnem omrežju prejeli, kar se do danes ni spremenilo. Veliko nam pomeni, ko vidimo, da se število članov naše Facebook skupine povečuje. Težav s sovražnim govorom na portalu še nismo imeli, sicer pa se strinjamo, da integracija s Facebookom prispeva k visoki ravni komentarjev. Odzivom na objavljene vsebine pripisujemo velik pomen, poleg tega pa obojestranska izmenjava mnenj, ki jo nudi Facebook, pripomore tudi k temu, da obiskovalci pomagajo soustvarjati vizijo našega portala.

 

Vir: Dogodek ob podpisu Kodeksa za regulacijo sovražnega govora na spletnih portalih. Ljubljana, Fakulteta za družbene vede, 14.12.2010.

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje