Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte

Avtor — 09.05.2017
Spletni iskalniki ves čas nadgrajujejo in izboljšujejo algoritme za iskanje po velikanskih podatkovnih bazah svetovnega spleta, zato se tudi vi, kot lastnik spletne strani, nikoli ne smete prenehati učiti o tem področju.
Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte

Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte (Vir slike: Pixabay.com)

V današnjem prispevku vas nikakor ne bomo spodbujali, da zapustite varne vode preizkušenih taktik optimiziranja spletnih strani, temveč vam bomo zgolj pokazali nekatere druge vidike področja optimiziranja spletnih strani – osredotočili se bomo na tisto, česar Google in drugi spletni iskalniki danes ne tolerirajo.

V preteklosti so se morda katere izmed naštetih taktih še obrestovale, danes pa spadajo v sivo oziroma črno območje SEO optimizacije, ki je izjemno škodljivo za dobre uvrstitve v spletnih iskalnikih.

Poglejmo si, kaj je tisto, kar bo močno škodilo uvrstitvam vaše spletne strani v iskalnikih:

1.) Najemanje povezav na drugih spletnih straneh

V preteklosti je bilo to početje sicer zelo učinkovito in tudi cenovno dovolj ugodno, da so si ga podjetja lahko privoščila, toda dandanes Google strogo kaznuje kakršnokoli najemanje povezav na drugih spletnih straneh. Posodobljeni Googlovi algoritmi hitro opazijo, ali se lastnik strani poslužuje te prepovedane taktike, in njegovo spletno mesto kaznuje z bistvenim poslabšanjem uvrstitev v spletnem iskalniku. 

2.) Kupovanje stalnih povezav na drugih spletnih straneh

Podobno kot za najemanje zunanjih povezav velja tudi za kupovanje le-teh. Omenjena taktika se je razširila okoli leta 2000, ko so mnogi kupovali storitev t.i. visokokakovostne optimizacije spletnih strani. Ta je, namesto začasnih, v ponudbi vsebovala permanentne zunanje povezave, ki so bile objavljene za stalno, brez omejenega roka trajanja. Danes Google omenjeno početje strogo kaznuje. 

Vas zanima več o optimizaciji spletnih strani? Pridite na izobraževanje >>

3.) Avtomatično generiranje in kupovanje povezav

Pri omenjeni taktiki je bilo treba vložiti daleč najmanj truda: ni bilo treba pripravljati kvalitetne vsebine, ni bilo treba skrbeti za uporabnost in berljivost vsebin na spletni strani… Zgolj z avtomatičnim generiranjem povezav na tujih spletnih straneh (z orodji, kot so npr. Rookie, SEO Hammer ali WebEffector) se je bistveno izboljšala uvrščenost v spletnih iskalnikih – več zunanjih povezav je preprosto pomenilo boljše rezultate. Danes takšno početje najhitreje (od vseh naštetih črnih in sivih taktik v tem članku) povzroči upad pozicij v iskalnikih.

4.) Vpisovanje povezav v pionirska družabna spletna orodja

Da bi razumeli tovrstno početje, se moramo vrniti v obdobje, ko so prve spletne strani šele nastajale in bile daleč od tega, da bi bile uporabnikom prijazne, deljenje kvalitetnih vsebin pa tedaj pri uporabnikih spleta sploh še ni bilo razširjeno. A preko spletnih orodij (primer: Digg, StumbleUpon, Delicious) je bilo deljenje zunanjih povezav hitro in enostavno, kar so SEO mojstri pridno izkoriščali. Google je sicer hitro odreagiral in bistveno zmanjšal vrednost tovrstnim zunanjim povezavam, zato se danes to početje zaradi časovne potrate več ne izplača.

5.) Ustvarjanje mikro spletnih strani in mikro blogov

Zunanje povezave bile in so še vedno nujno potrebne, ko je govora o napredku pozicij v spletnih iskalnikih. Veliko lastnikov spletnih strani je zato skušalo razviti lastno mrežo specializiranih mikro spletnih strani in privatnih blogov, na katere bi dodajali povezave do svojega paradnega spletnega mesta ter si s tem izboljševali pozicije v spletnih iskalnikih. Ne le da je s postavljanjem in urejanjem novih spletnih strani ogromno dela, tudi Google tovrstno početje označuje za nedovoljenega. 

6.) Pretirano vpisovanje spletne strani v spletne direktorije

Pred velikim prevzemom Googla so svetovnemu spletu vladali spletni direktoriji in spletni seznami (na primer: Yahoo), ki so še danes aktualni, čeprav precej manj priljubljeni. Za mnoge lastnike spletnih strani predstavljajo dober vir kvalitetnih povezav in prav nič ni narobe, če svojo novo spletno stran vpišete v direktorije kot so Yellow Pages, Yelp, Citysearch… A treba je vedeti, da so bila takšne in podobna spletna mesta v preteklosti pomemben del črnih in sivih SEO taktik. V kolikor boste dodali povezavo na njih, morate nujno pripraviti kvaliteten in bogat opis vašega podjetja ter ponekod dodati še fotografije. In seveda se morate popolnoma izogniti dodajanju svojega spletnega mesta v nekvalitetne direktorije, ki jih je na spletu ogromno.

7.) Avtomatično objavljanje povezav v blogih in forumih

Povezave iz blogov in forumov v obliki komentarjev so bile nekoč tretirane kot organske in zato zelo koristne. Podjetja, ki so se profesionalno ukvarjala s SEO optimizacijo, so zato najemala delavce, ki so množično objavljali “spam” komentarje s povezavami na različnih spletnih mestih. Hitro je nastala precejšnja zmešnjava, saj so se pojavila tudi spletna orodja, ki so to počela avtomatično in v neomejenih količinah (primer: XRumer). Google prav zaradi tega danes v obzir več ne jemlje komentarjev, objavljenih pod prispevki v blogih ali v forumih. Tovrstno objavljanje povezav je torej smiselno zgolj še za privabljanje obiska ter gradnjo ugleda podjetja, pretiravanje pa lahko celo vodi v drastično poslabšanje pozicij v Googlu. 

Vir: SearchEngineJournal.com

Preberite tudi
Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook je pred kratkim predstavil novo spremembo svojega algoritma. Tokratna prilagoditev bo zmanjševala doseg spletnih strani, ki niso prilagojene mobilnim napravam. Kako lahko optimizirate svojo spletno stran, da jo bo Facebook prikazal čim večjemu številu uporabnikov?

Preberite več >>
Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani.

Preberite več >>
SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke.

Preberite več >>
Optimizacija spletne strani

Optimizacija spletne strani

Vsaka spletna stran potrebuje obiskovalce, ki so potencialni kupci storitev, ki jih podjetje ponuja. Te lahko pridobimo na različne načine, eden izmed najbolj privlačnih je SEO oziroma optimizacija spletne strani, ki je čedalje bolj uveljavljena.

Preberite več >>
Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok.

Preberite več >>
Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom.

Preberite več >>
Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter.

Preberite več >>
Google testira nove spremembe svojega iskalnega algoritma

Google testira nove spremembe svojega iskalnega algoritma

SEO strokovnjaki so tekom vikenda opazili nekaj manjših sprememb na prvih straneh iskalnih zadetkov v Googlu. Gre za posledico Googlovega testiranja manjših sprememb na iskalnih algoritmih, ki po novem zadetkov, ki so že prikazani na vrhu med plačanimi oglasi, v nadaljevanju ne bodo podvajali več. Do sedaj so se namreč med zadetki lahko izpisali dvakrat.

Preberite več >>
Earlybird za SEO izobraževanje le še danes!

Earlybird za SEO izobraževanje le še danes!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če je malo obiska, je tudi prodaje malo. To težavo rešuje spletni marketing.

Preberite več >>
Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Spletni iskalnik Google pri prikazovanju rezultatov dandanes vse bolj upošteva druge dejavnike kot pa zgolj ključne besede, ki jih je ob iskanju vpisal uporabnik. Vse to v želji po podajanju čim bolj relevantnih in natančnih rezultatov iskanja.

Preberite več >>
Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje