Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte

Spletni iskalniki ves čas nadgrajujejo in izboljšujejo algoritme za iskanje po velikanskih podatkovnih bazah svetovnega spleta, zato se tudi vi, kot lastnik spletne strani, nikoli ne smete prenehati učiti o tem področju.
Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte

Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte (Vir slike: Pixabay.com)

V današnjem prispevku vas nikakor ne bomo spodbujali, da zapustite varne vode preizkušenih taktik optimiziranja spletnih strani. Zgolj pokazali vam bomo nekatere druge vidike področja optimiziranja spletnih strani. Osredotočili se bomo na tisto, česar Google in drugi spletni iskalniki danes ne tolerirajo.

V preteklosti so se morda katere izmed naštetih taktih še obrestovale, danes pa spadajo v sivo oziroma črno območje SEO optimizacije, ki je izjemno škodljivo za dobre uvrstitve v spletnih iskalnikih.

Poglejmo si, kaj je tisto, kar bo močno škodilo uvrstitvam vaše spletne strani v iskalnikih:

1.) Najemanje povezav na drugih spletnih straneh

V preteklosti je bilo to početje sicer zelo učinkovito in tudi cenovno dovolj ugodno, da so si ga podjetja lahko privoščila, toda dandanes Google strogo kaznuje kakršnokoli najemanje povezav na drugih spletnih straneh. Posodobljeni Googlovi algoritmi hitro opazijo, ali se lastnik strani poslužuje te prepovedane taktike, in njegovo spletno mesto kaznuje z bistvenim poslabšanjem uvrstitev v spletnem iskalniku.

2.) Kupovanje stalnih povezav na drugih spletnih straneh

Podobno kot za najemanje zunanjih povezav velja tudi za kupovanje le-teh. Omenjena taktika se je razširila okoli leta 2000, ko so mnogi kupovali storitev t.i. visokokakovostne optimizacije spletnih strani. Ta je, namesto začasnih, v ponudbi vsebovala permanentne zunanje povezave, ki so bile objavljene za stalno, brez omejenega roka trajanja. Danes Google omenjeno početje strogo kaznuje.

Če se želite na Googlu in ostalih iskalnikih povzpeti na višja mesta od konkurence, pridite na delavnico Optimizacija spletnih strani.

3.) Avtomatično generiranje in kupovanje povezav

Pri omenjeni taktiki je bilo treba vložiti daleč najmanj truda: ni bilo treba pripravljati kvalitetne vsebine, ni bilo treba skrbeti za uporabnost in berljivost vsebin na spletni strani… Zgolj z avtomatičnim generiranjem povezav na tujih spletnih straneh (z orodji, kot so npr. Rookie, SEO Hammer ali WebEffector) se je bistveno izboljšala uvrščenost v spletnih iskalnikih – več zunanjih povezav je preprosto pomenilo boljše rezultate. Danes takšno početje najhitreje (od vseh naštetih črnih in sivih taktik v tem članku) povzroči upad pozicij v iskalnikih.

4.) Vpisovanje povezav v pionirska družabna spletna orodja

Da bi razumeli tovrstno početje, se moramo vrniti v obdobje, ko so prve spletne strani šele nastajale in bile daleč od tega, da bi bile uporabnikom prijazne, deljenje kvalitetnih vsebin pa tedaj pri uporabnikih spleta sploh še ni bilo razširjeno. A preko spletnih orodij (primer: Digg, StumbleUpon, Delicious) je bilo deljenje zunanjih povezav hitro in enostavno. To so SEO mojstri pridno izkoriščali. Google je sicer hitro odreagiral in bistveno zmanjšal vrednost tovrstnim zunanjim povezavam, zato se danes to početje zaradi časovne potrate več ne izplača.

5.) Ustvarjanje mikro spletnih strani in mikro blogov

Zunanje povezave so bile in so še vedno nujno potrebne, ko je govora o napredku pozicij v spletnih iskalnikih. Veliko lastnikov spletnih strani je zato skušalo razviti lastno mrežo specializiranih mikro spletnih strani in privatnih blogov, na katere bi dodajali povezave do svojega paradnega spletnega mesta ter si s tem izboljševali pozicije v spletnih iskalnikih. Ne le da je s postavljanjem in urejanjem novih spletnih strani ogromno dela, tudi Google tovrstno početje označuje za nedovoljenega.

6.) Pretirano vpisovanje spletne strani v spletne direktorije

Pred velikim prevzemom Googla so svetovnemu spletu vladali spletni direktoriji in spletni seznami (na primer: Yahoo). Ti so še danes aktualni, čeprav precej manj priljubljeni. Za mnoge lastnike spletnih strani predstavljajo dober vir kvalitetnih povezav in prav nič ni narobe, če svojo novo spletno stran vpišete v direktorije kot so Yellow Pages, Yelp, Citysearch… A treba je vedeti, da so bila takšne in podobna spletna mesta v preteklosti pomemben del črnih in sivih SEO taktik. V kolikor boste dodali povezavo na njih, morate nujno pripraviti kvaliteten in bogat opis vašega podjetja. Ponekod pa dodati še fotografije. In seveda se morate popolnoma izogniti dodajanju svojega spletnega mesta v nekvalitetne direktorije, ki jih je na spletu ogromno.

7.) Avtomatično objavljanje povezav v blogih in forumih

Povezave iz blogov in forumov v obliki komentarjev so bile nekoč tretirane kot organske in zato zelo koristne. Podjetja, ki so se profesionalno ukvarjala s SEO optimizacijo, so zato najemala delavce, ki so množično objavljali “spam” komentarje s povezavami na različnih spletnih mestih. Hitro je nastala precejšnja zmešnjava, saj so se pojavila tudi spletna orodja, ki so to počela avtomatično in v neomejenih količinah (primer: XRumer). Google prav zaradi tega danes v obzir več ne jemlje komentarjev, objavljenih pod prispevki v blogih ali v forumih. Tovrstno objavljanje povezav je torej smiselno zgolj še za privabljanje obiska ter gradnjo ugleda podjetja. Pretiravanje pa lahko celo vodi v drastično poslabšanje pozicij v Googlu.

Če se želite na Googlu in ostalih iskalnikih povzpeti na višja mesta od konkurence, pridite na delavnico Optimizacija spletnih strani.

Vir: SearchEngineJournal.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Zanimive aktualne SEO statistike

Zanimive aktualne SEO statistike

Optimizacija spletnih strani je vedno bolj pomembno orodje za vse, ki si želijo visokih uvrstitev v iskalnikih. Predstavljamo nekaj zanimivih statistik. Preberite več >>

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

V nadaljevanju si preberite, katere so 3 najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri SEO optimizaciji, in kako se jim lahko najlažje izognete. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Oznake: ,