Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte

Avtor — 09.05.2017
Spletni iskalniki ves čas nadgrajujejo in izboljšujejo algoritme za iskanje po velikanskih podatkovnih bazah svetovnega spleta, zato se tudi vi, kot lastnik spletne strani, nikoli ne smete prenehati učiti o tem področju.
Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte

Sivo in črno področje SEO optimizacije, na katerega se ne podajajte (Vir slike: Pixabay.com)

V današnjem prispevku vas nikakor ne bomo spodbujali, da zapustite varne vode preizkušenih taktik optimiziranja spletnih strani, temveč vam bomo zgolj pokazali nekatere druge vidike področja optimiziranja spletnih strani – osredotočili se bomo na tisto, česar Google in drugi spletni iskalniki danes ne tolerirajo.

V preteklosti so se morda katere izmed naštetih taktih še obrestovale, danes pa spadajo v sivo oziroma črno območje SEO optimizacije, ki je izjemno škodljivo za dobre uvrstitve v spletnih iskalnikih.

Poglejmo si, kaj je tisto, kar bo močno škodilo uvrstitvam vaše spletne strani v iskalnikih:

1.) Najemanje povezav na drugih spletnih straneh

V preteklosti je bilo to početje sicer zelo učinkovito in tudi cenovno dovolj ugodno, da so si ga podjetja lahko privoščila, toda dandanes Google strogo kaznuje kakršnokoli najemanje povezav na drugih spletnih straneh. Posodobljeni Googlovi algoritmi hitro opazijo, ali se lastnik strani poslužuje te prepovedane taktike, in njegovo spletno mesto kaznuje z bistvenim poslabšanjem uvrstitev v spletnem iskalniku. 

2.) Kupovanje stalnih povezav na drugih spletnih straneh

Podobno kot za najemanje zunanjih povezav velja tudi za kupovanje le-teh. Omenjena taktika se je razširila okoli leta 2000, ko so mnogi kupovali storitev t.i. visokokakovostne optimizacije spletnih strani. Ta je, namesto začasnih, v ponudbi vsebovala permanentne zunanje povezave, ki so bile objavljene za stalno, brez omejenega roka trajanja. Danes Google omenjeno početje strogo kaznuje. 

Vas zanima več o optimizaciji spletnih strani? Pridite na izobraževanje >>

3.) Avtomatično generiranje in kupovanje povezav

Pri omenjeni taktiki je bilo treba vložiti daleč najmanj truda: ni bilo treba pripravljati kvalitetne vsebine, ni bilo treba skrbeti za uporabnost in berljivost vsebin na spletni strani… Zgolj z avtomatičnim generiranjem povezav na tujih spletnih straneh (z orodji, kot so npr. Rookie, SEO Hammer ali WebEffector) se je bistveno izboljšala uvrščenost v spletnih iskalnikih – več zunanjih povezav je preprosto pomenilo boljše rezultate. Danes takšno početje najhitreje (od vseh naštetih črnih in sivih taktik v tem članku) povzroči upad pozicij v iskalnikih.

4.) Vpisovanje povezav v pionirska družabna spletna orodja

Da bi razumeli tovrstno početje, se moramo vrniti v obdobje, ko so prve spletne strani šele nastajale in bile daleč od tega, da bi bile uporabnikom prijazne, deljenje kvalitetnih vsebin pa tedaj pri uporabnikih spleta sploh še ni bilo razširjeno. A preko spletnih orodij (primer: Digg, StumbleUpon, Delicious) je bilo deljenje zunanjih povezav hitro in enostavno, kar so SEO mojstri pridno izkoriščali. Google je sicer hitro odreagiral in bistveno zmanjšal vrednost tovrstnim zunanjim povezavam, zato se danes to početje zaradi časovne potrate več ne izplača.

5.) Ustvarjanje mikro spletnih strani in mikro blogov

Zunanje povezave bile in so še vedno nujno potrebne, ko je govora o napredku pozicij v spletnih iskalnikih. Veliko lastnikov spletnih strani je zato skušalo razviti lastno mrežo specializiranih mikro spletnih strani in privatnih blogov, na katere bi dodajali povezave do svojega paradnega spletnega mesta ter si s tem izboljševali pozicije v spletnih iskalnikih. Ne le da je s postavljanjem in urejanjem novih spletnih strani ogromno dela, tudi Google tovrstno početje označuje za nedovoljenega. 

6.) Pretirano vpisovanje spletne strani v spletne direktorije

Pred velikim prevzemom Googla so svetovnemu spletu vladali spletni direktoriji in spletni seznami (na primer: Yahoo), ki so še danes aktualni, čeprav precej manj priljubljeni. Za mnoge lastnike spletnih strani predstavljajo dober vir kvalitetnih povezav in prav nič ni narobe, če svojo novo spletno stran vpišete v direktorije kot so Yellow Pages, Yelp, Citysearch… A treba je vedeti, da so bila takšne in podobna spletna mesta v preteklosti pomemben del črnih in sivih SEO taktik. V kolikor boste dodali povezavo na njih, morate nujno pripraviti kvaliteten in bogat opis vašega podjetja ter ponekod dodati še fotografije. In seveda se morate popolnoma izogniti dodajanju svojega spletnega mesta v nekvalitetne direktorije, ki jih je na spletu ogromno.

7.) Avtomatično objavljanje povezav v blogih in forumih

Povezave iz blogov in forumov v obliki komentarjev so bile nekoč tretirane kot organske in zato zelo koristne. Podjetja, ki so se profesionalno ukvarjala s SEO optimizacijo, so zato najemala delavce, ki so množično objavljali “spam” komentarje s povezavami na različnih spletnih mestih. Hitro je nastala precejšnja zmešnjava, saj so se pojavila tudi spletna orodja, ki so to počela avtomatično in v neomejenih količinah (primer: XRumer). Google prav zaradi tega danes v obzir več ne jemlje komentarjev, objavljenih pod prispevki v blogih ali v forumih. Tovrstno objavljanje povezav je torej smiselno zgolj še za privabljanje obiska ter gradnjo ugleda podjetja, pretiravanje pa lahko celo vodi v drastično poslabšanje pozicij v Googlu. 

Vir: SearchEngineJournal.com


Oznake: , ,