Škotski SkyScanner v roke Kitajcev

Avtor Maja Borštnik — 24.11.2016
Komentiraj!
Škotsko podjetje SkyScanner, ki je razvilo napredni globalni spletni iskalnik ponudnikov letalskih vozovnic, hotelov in najema avtomobilov, je prešlo v kitajske roke. Gigant Ctrip je zanj odštel 1,74 milijarde dolarjev.
Škotski SkyScanner v roke Kitajcev

Škotski SkyScanner v roke Kitajcev (Vir slike: Wall Street Journal)

Novica o prevzemu škotskega podjetja je odjeknila manj kot leto dni po tem, ko je SkyScanner prejel investicijo v višini 192 milijonov dolarjev, namenjeno širitvi na druge svetovne trge. Tedaj so v SkyScanner sredstva vložili Artemis, Baillie Gifford, Khazanah, Vitruvian Partners ter japonska podružnica podjetja Yahoo!, pred tem pa sta se med vlagatelje zapisala še Scottish Equity Partners in Sequoia. Po januarski investiciji je tako vrednost podjetja narasla na 1,6 milijarde dolarjev. 

Kitajski gigant Ctrip je za SkyScanner odštel 1,74 milijarde dolarjev

Mnogi so sicer pričakovali, da bo škotsko podjetje ubralo drugačno pot in bo prihodnje leto javnosti ponudilo svoje delnice na prvi javni ponudbi delnic. Prodaja podjetja je bila zato nekoliko presenetljiva in nepričakovana. Do zaključkov dogovorov in dokončnega prevzema naj bi predvidoma prišlo še letos, a tako iz škotskega kot tudi iz kitajskega podjetja zagotavljajo, da bosta obe podjetji še naprej delovali samostojno, ločeno drug od drugega. 

Obe podjetji sta zelo uspešni na področju nudenja popotniških storitev

Podjetje Ctrip je zaživelo leta 1999, do danes pa se je razvilo v največje kitajsko spletno podjetje na področju nudenja popotniških storitev. Dosega izjemne poslovne rezultate: zgolj v tretjem četrtletju leta 2016 je imelo preko 819 milijarde dolarjev prihodkov, kar pomeni, da podjetje dosega 75 odstotno rast prihodkov vsako leto. 

Nekoliko drugačne poslovne rezultate dosega leta 2001 ustanovljen SkyScanner, čigar glavna dejavnost je prav tako nudenje popotniških storitev. Rast prihodkov podjetja je sicer stabilna, a počasnejša: v preteklem letu je narasla za 28 odstotkov v primerjavi z letom poprej. Vodilni sicer zagotavljajo, da je počasnejša rast predvsem posledica dejstva, da podjetje pospešeno vlaga v produkt, manj pa v področje marketinga. 

Cilj Ctripa in SkyScannerja je enak: razširiti svoj globalni vpliv

SkyScanner je sicer že nekaj časa skušal prodreti na azijska tržišča. Spomnimo se partnerstva z japonsko podružnico Yahoo-ja ter nakupa kitajskega startupa Youbibi. Z združitvijo pa bosta tako SkyScanner kot tudi Ctrip še bolj utrdila svoj položaj na tržišču. SkyScanner si obeta predvsem znanje, izkušnje in tehnologijo Ctripa, pa tudi dostop do višjih denarnih sredstev, ki bodo popotnikom še olajšali organizacijo naslednjega potovanja. 

Vir: TechCrunch

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!