Skrivnosti uspešnih vodij

Avtor — 25.03.2016
Zadovoljstvo v službi temelji na kvaliteti odnosa med zaposlenimi in šefi. V današnjem času, ko smo vsi neprestano v pogonu, nekateri vodilni ne vedo, kako zagotoviti pozitivne službene izkušnje in zadovoljstvo zaposlenih. Pri tem vam lahko pomagajo naslednji nasveti.
Skrivnosti uspešnih vodij

Bi bilo lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? (Vir slike: Pixabay.com)

Ukvarjajte se s posamezniki, ne skupinami. Kot šef ste stalno pod pritiskom, pri čemer lahko hitro pozabite, da so vaši zaposleni edinstveni posamezniki z različnimi interesi, sposobnostmi, cilji in načini učenja. Pomembno je, da svoje delovanje prilagodite svojim zaposlenim. Spoznajte jih, bodite dosegljivi in jim ponudite možnost sestankov na štiri oči. Naloge prilagodite razvojnim potrebam posameznikov. Pri napredovanju pozabite na toge modele kompetenc in karierne lestvice; namesto tega ustvarite priložnosti za rast in razvoj, ki bodo ukrojene po meri ambicij, talentov in sposobnosti vsakega posameznika.

Poudarite namen. Večina zaposlenih ceni delovna mesta, na katerih lahko prispevajo k uresničitvi ciljev in spreminjajo svet, zato veliko podjetij in organizacij poudarja pomen in namen svojega delovanja, da bi povečali angažiranost. Vendar je to tudi naloga direktorja oziroma vodje. Ne zanašajte se na spodbude, kot so bonusi, možnost nakupa delnic ali povišice. Zaposlene morate navdihovati z vizijo, jih soočati z izzivi in spodbuditi njihovo samozavest, da bodo verjeli, da lahko dosežejo zastavljene cilje. Zastavite si jasen cilj, ki bo spodbudil vašo ekipo, ne bojte se visokih pričakovanj in prepričajte zaposlene v to, da verjamete, da so sposobni doseči karkoli.

Osredotočite se na podajanje povratnih informacij (angl. feedback). Nekatere raziskave kažejo, da le 2 odstotka ameriških direktorjev zaposlenim nudita sprotne povratne informacije. Le 2 odstotka! Veliko šefov se ukvarja le z vsakoletnimi ocenami dela, ki se jih zaposleni večinoma bojijo. Direktorji pogosto združijo podajanje povratnih informacij o razvoju zaposlenih s pogovori o plačilu in napredovanju, zaradi česar so povratne informacije manj učinkovite.

Tradicionalni način ocenjevanja lahko nadomestite s stalnim individualiziranim načinom podajanja povratnih informacij, ki ga uporabljajo najuspešnejši in najboljši šefi. Z zaposlenimi se redno, vsaj enkrat tedensko, pogovarjajte na štiri oči. Vaši komentarji naj bodo jasni, iskreni in konstruktivni; oblikujte jih tako, da bodo pri zaposlenem spodbujali samostojnost in samoiniciativnost.

Ne govorite ves čas … Poslušajte. Zaposleni so najbolj zadovoljni, ko lahko prispevajo nove ideje in prevzamejo odgovornost; delodajalci trdijo, da hočejo prav take zaposlene. Zakaj se torej to ne dogaja pogosteje? Po navadi se težava skriva v šefih, ki so preveč navezani na svoje ideje. Zaposleni se zato sprašujejo, zakaj bi tvegali in predlagali svoje ideje, če so prepričanja njihovih šefov že zacementirana.

Najboljši vodje veliko časa posvetijo poslušanju. Predstavijo probleme in izzive, nato pa postavijo vprašanja, da v iskanje rešitev vključijo celotno ekipo. Nagrajujejo inovativnost in samoiniciativnost ter k takemu delovanju spodbujajo vse člane kolektiva.

Bodite dosledni. Bi bili lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? Če se delovne obveznosti zaposlenih neprestano nepričakovano spreminjajo in če sami ne vedo, kaj pričakovati in kako napredovati, ne bodo motivirani za delo. Zato morate biti dosledni glede svojega načina vodenja, vizije, pričakovanj, podajanja povratnih informacij in pripravljenosti na sprejemanje novih idej. Če morate na nekem področju svoje delovanje spremeniti, na to jasno in pravočasno opozorite svoje zaposlene.

Čeprav vedenje šefa ni zagotovilo za zadovoljstvo zaposlenih, opisane navade lahko izboljšajo zadovoljstvo, angažma in produktivnost celotnega kolektiva. Skupni imenovalec vseh opisanih nasvetov je pozornost. Svoje zaposlene obravnavajte kot posameznike. Vzemite si čas za grajenje njihove samozavesti in oblikovanje svoje vizije ter za stalno in premišljeno podajanje povratnih informacij. Prisluhnite njihovim idejam. Potrudite se, da bo vaše delovanje dosledno. Se sliši kot veliko dela? Saj tudi je. Vendar je vredno. 

Vir: HBR

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Družbeniki družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) se pogosto soočajo z dvema nasprotujočima si, a povezanima problemoma: kako hipno povečati premoženje družbe in kako dobiti finančna sredstva iz družbe na svoj osebni tekoči račun. Kako ravnati v teh primerih? Preberite več >>

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

Načini zaprtja d.o.o.

Načini zaprtja d.o.o.

Obstaja omejeno število načinov, na katere je možno zapreti d.o.o., in sicer redna ali prisilna likvidacija, prenehanje po skrajšanem postopku, izbris in stečaj. V prispevku so omenjeni postopki predstavljeni s postopkovno-formalnega in stroškovnega vidika. Preberite več >>

Prenos s.p. na družinskega člana

Prenos s.p. na družinskega člana

V poslovni praksi je veliko primerov, ko samostojni podjetniki iz najrazličnejših razlogov prenehajo opravljati svojo dejavnost (med najpogostejšimi je upokojitev) in želijo, da njihovo dejavnost nadaljuje neka druga oseba (njihovi otroci, zakonec, brat, vnuk ali kakšna druga oseba). Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Nazivi delovnih mest

Nazivi delovnih mest

Večje kot je podjetje, več dela proizvaja in tako potrebuje tudi več zaposlenih, ki jih je zaradi boljše preglednosti, razlik v njihovih sposobnostih in izobrazbi ter drugih dejavnikov, potrebno organizirati v oddelke. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku bo predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem. V tem času je potrebno obvestiti AJPES in zainteresirano javnost. Prijavo za izbris pa se vloži 3 dni pred dejanskim zaprtjem. Preberite več >>

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Če je vaše podjetje imetnik spletne strani ali spletne trgovine, ki ponuja izdelke fizičnim osebam za privatno uporabo, potem morate imeti na njej objavljene vse zakonsko zahtevane podatke. Kateri so ti podatki, pa si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje