Skrivnosti uspešnih vodij

Avtor Urška Honzak — 25.03.2016
Komentiraj!
Zadovoljstvo v službi temelji na kvaliteti odnosa med zaposlenimi in šefi. V današnjem času, ko smo vsi neprestano v pogonu, nekateri vodilni ne vedo, kako zagotoviti pozitivne službene izkušnje in zadovoljstvo zaposlenih. Pri tem vam lahko pomagajo naslednji nasveti.
Skrivnosti uspešnih vodij

Bi bilo lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? (Vir slike: Pixabay.com)

Ukvarjajte se s posamezniki, ne skupinami. Kot šef ste stalno pod pritiskom, pri čemer lahko hitro pozabite, da so vaši zaposleni edinstveni posamezniki z različnimi interesi, sposobnostmi, cilji in načini učenja. Pomembno je, da svoje delovanje prilagodite svojim zaposlenim. Spoznajte jih, bodite dosegljivi in jim ponudite možnost sestankov na štiri oči. Naloge prilagodite razvojnim potrebam posameznikov. Pri napredovanju pozabite na toge modele kompetenc in karierne lestvice; namesto tega ustvarite priložnosti za rast in razvoj, ki bodo ukrojene po meri ambicij, talentov in sposobnosti vsakega posameznika.

Poudarite namen. Večina zaposlenih ceni delovna mesta, na katerih lahko prispevajo k uresničitvi ciljev in spreminjajo svet, zato veliko podjetij in organizacij poudarja pomen in namen svojega delovanja, da bi povečali angažiranost. Vendar je to tudi naloga direktorja oziroma vodje. Ne zanašajte se na spodbude, kot so bonusi, možnost nakupa delnic ali povišice. Zaposlene morate navdihovati z vizijo, jih soočati z izzivi in spodbuditi njihovo samozavest, da bodo verjeli, da lahko dosežejo zastavljene cilje. Zastavite si jasen cilj, ki bo spodbudil vašo ekipo, ne bojte se visokih pričakovanj in prepričajte zaposlene v to, da verjamete, da so sposobni doseči karkoli.

Osredotočite se na podajanje povratnih informacij (angl. feedback). Nekatere raziskave kažejo, da le 2 odstotka ameriških direktorjev zaposlenim nudita sprotne povratne informacije. Le 2 odstotka! Veliko šefov se ukvarja le z vsakoletnimi ocenami dela, ki se jih zaposleni večinoma bojijo. Direktorji pogosto združijo podajanje povratnih informacij o razvoju zaposlenih s pogovori o plačilu in napredovanju, zaradi česar so povratne informacije manj učinkovite.

Tradicionalni način ocenjevanja lahko nadomestite s stalnim individualiziranim načinom podajanja povratnih informacij, ki ga uporabljajo najuspešnejši in najboljši šefi. Z zaposlenimi se redno, vsaj enkrat tedensko, pogovarjajte na štiri oči. Vaši komentarji naj bodo jasni, iskreni in konstruktivni; oblikujte jih tako, da bodo pri zaposlenem spodbujali samostojnost in samoiniciativnost.

Ne govorite ves čas … Poslušajte. Zaposleni so najbolj zadovoljni, ko lahko prispevajo nove ideje in prevzamejo odgovornost; delodajalci trdijo, da hočejo prav take zaposlene. Zakaj se torej to ne dogaja pogosteje? Po navadi se težava skriva v šefih, ki so preveč navezani na svoje ideje. Zaposleni se zato sprašujejo, zakaj bi tvegali in predlagali svoje ideje, če so prepričanja njihovih šefov že zacementirana.

Najboljši vodje veliko časa posvetijo poslušanju. Predstavijo probleme in izzive, nato pa postavijo vprašanja, da v iskanje rešitev vključijo celotno ekipo. Nagrajujejo inovativnost in samoiniciativnost ter k takemu delovanju spodbujajo vse člane kolektiva.

Bodite dosledni. Bi bili lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? Če se delovne obveznosti zaposlenih neprestano nepričakovano spreminjajo in če sami ne vedo, kaj pričakovati in kako napredovati, ne bodo motivirani za delo. Zato morate biti dosledni glede svojega načina vodenja, vizije, pričakovanj, podajanja povratnih informacij in pripravljenosti na sprejemanje novih idej. Če morate na nekem področju svoje delovanje spremeniti, na to jasno in pravočasno opozorite svoje zaposlene.

Čeprav vedenje šefa ni zagotovilo za zadovoljstvo zaposlenih, opisane navade lahko izboljšajo zadovoljstvo, angažma in produktivnost celotnega kolektiva. Skupni imenovalec vseh opisanih nasvetov je pozornost. Svoje zaposlene obravnavajte kot posameznike. Vzemite si čas za grajenje njihove samozavesti in oblikovanje svoje vizije ter za stalno in premišljeno podajanje povratnih informacij. Prisluhnite njihovim idejam. Potrudite se, da bo vaše delovanje dosledno. Se sliši kot veliko dela? Saj tudi je. Vendar je vredno. 

Vir: HBR

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice