Skrivnosti uspešnih vodij

Zadovoljstvo v službi temelji na kvaliteti odnosa med zaposlenimi in šefi. V današnjem času, ko smo vsi neprestano v pogonu, nekateri vodilni ne vedo, kako zagotoviti pozitivne službene izkušnje in zadovoljstvo zaposlenih. Pri tem vam lahko pomagajo naslednji nasveti.
Skrivnosti uspešnih vodij

Bi bilo lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? (Vir slike: Pixabay.com)

Ukvarjajte se s posamezniki, ne skupinami. Kot šef ste stalno pod pritiskom, pri čemer lahko hitro pozabite, da so vaši zaposleni edinstveni posamezniki z različnimi interesi, sposobnostmi, cilji in načini učenja. Pomembno je, da svoje delovanje prilagodite svojim zaposlenim. Spoznajte jih, bodite dosegljivi in jim ponudite možnost sestankov na štiri oči. Naloge prilagodite razvojnim potrebam posameznikov. Pri napredovanju pozabite na toge modele kompetenc in karierne lestvice; namesto tega ustvarite priložnosti za rast in razvoj, ki bodo ukrojene po meri ambicij, talentov in sposobnosti vsakega posameznika.

Poudarite namen. Večina zaposlenih ceni delovna mesta, na katerih lahko prispevajo k uresničitvi ciljev in spreminjajo svet, zato veliko podjetij in organizacij poudarja pomen in namen svojega delovanja, da bi povečali angažiranost. Vendar je to tudi naloga direktorja oziroma vodje. Ne zanašajte se na spodbude, kot so bonusi, možnost nakupa delnic ali povišice. Zaposlene morate navdihovati z vizijo, jih soočati z izzivi in spodbuditi njihovo samozavest, da bodo verjeli, da lahko dosežejo zastavljene cilje. Zastavite si jasen cilj, ki bo spodbudil vašo ekipo, ne bojte se visokih pričakovanj in prepričajte zaposlene v to, da verjamete, da so sposobni doseči karkoli.

Osredotočite se na podajanje povratnih informacij (angl. feedback). Nekatere raziskave kažejo, da le 2 odstotka ameriških direktorjev zaposlenim nudita sprotne povratne informacije. Le 2 odstotka! Veliko šefov se ukvarja le z vsakoletnimi ocenami dela, ki se jih zaposleni večinoma bojijo. Direktorji pogosto združijo podajanje povratnih informacij o razvoju zaposlenih s pogovori o plačilu in napredovanju, zaradi česar so povratne informacije manj učinkovite.

Tradicionalni način ocenjevanja lahko nadomestite s stalnim individualiziranim načinom podajanja povratnih informacij, ki ga uporabljajo najuspešnejši in najboljši šefi. Z zaposlenimi se redno, vsaj enkrat tedensko, pogovarjajte na štiri oči. Vaši komentarji naj bodo jasni, iskreni in konstruktivni; oblikujte jih tako, da bodo pri zaposlenem spodbujali samostojnost in samoiniciativnost.

Ne govorite ves čas … Poslušajte. Zaposleni so najbolj zadovoljni, ko lahko prispevajo nove ideje in prevzamejo odgovornost; delodajalci trdijo, da hočejo prav take zaposlene. Zakaj se torej to ne dogaja pogosteje? Po navadi se težava skriva v šefih, ki so preveč navezani na svoje ideje. Zaposleni se zato sprašujejo, zakaj bi tvegali in predlagali svoje ideje, če so prepričanja njihovih šefov že zacementirana.

Najboljši vodje veliko časa posvetijo poslušanju. Predstavijo probleme in izzive, nato pa postavijo vprašanja, da v iskanje rešitev vključijo celotno ekipo. Nagrajujejo inovativnost in samoiniciativnost ter k takemu delovanju spodbujajo vse člane kolektiva.

Bodite dosledni. Bi bili lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? Če se delovne obveznosti zaposlenih neprestano nepričakovano spreminjajo in če sami ne vedo, kaj pričakovati in kako napredovati, ne bodo motivirani za delo. Zato morate biti dosledni glede svojega načina vodenja, vizije, pričakovanj, podajanja povratnih informacij in pripravljenosti na sprejemanje novih idej. Če morate na nekem področju svoje delovanje spremeniti, na to jasno in pravočasno opozorite svoje zaposlene.

Čeprav vedenje šefa ni zagotovilo za zadovoljstvo zaposlenih, opisane navade lahko izboljšajo zadovoljstvo, angažma in produktivnost celotnega kolektiva. Skupni imenovalec vseh opisanih nasvetov je pozornost. Svoje zaposlene obravnavajte kot posameznike. Vzemite si čas za grajenje njihove samozavesti in oblikovanje svoje vizije ter za stalno in premišljeno podajanje povratnih informacij. Prisluhnite njihovim idejam. Potrudite se, da bo vaše delovanje dosledno. Se sliši kot veliko dela? Saj tudi je. Vendar je vredno. 

Vir: HBR

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

Lastniki nepremičnin morajo v izogib globam najpozneje do konca januarja napovedati vse dohodke, ki so jih dosegli z oddajanjem nepremičnin v turistični najem. Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Produktivnost se začne s pripravo. Če vnaprej veste, kaj morate storiti, se boste hitro vrgli v delo. Zato ne začnite delati nepripravljeni. Preberite več >>

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Oznake: