Slovenci na crowdfunding platformah zbrali že 1,8 milijona dolarjev

Avtor Maja Borštnik — 03.12.2013
Komentiraj!
Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več kot 35 projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 1,8 milijona dolarjev!
Slovenci na crowdfunding platformah zbrali že 1,8 milijona dolarjev

Slovenci na crowdfunding platformah zbrali že 1,8 milijona dolarjev

Gotovo ste tudi vi že slišali za katerega izmed slovenskih projektov, ki je denarna sredstva za razvoj produkta ali za zagon množične proizvodnje zbiral s pomočjo množičnega financiranja (ang. crowdfunding). Svetovno slavo si je na ta način namreč priborilo že več slovenskih startupov.

Kickstarter in Indiegogo

Tako v svetu kot tudi pri nas je med crowdfunding platformami najbolj priljubljen Kickstartertoda za mnoge Slovence in tudi podjetnike iz drugih držav še vedno veliko oviro za sodelovanje na Kickstarterju predstavlja pogoj, da mora imeti podjetnik prijavljeno stalno bivališče v Veliki Britaniji, Združenih državah Amerike, Kanadi, Avstraliji ali Novi Zelandiji. Večina izmed njih se pri tem poslužuje različnih rešitev, kot je na primer ta, da za pomoč pri prijavi zaprosijo svoje sorodnike ali znance, ki prebivajo v omenjenih državah. 

Prav zaradi omenjenega pogoja si čedalje večjo priljubljenost pridobiva Indiegogo, ki podjetnikom omogoča veliko več prilagodljivosti pri prijavi in tudi kasneje pri njihovi spletni kampanji. Med drugim Indiegogo omogoča tudi t. i. fleksibilno kampanjo, v kateri lahko podjetnik kljub temu, da ne doseže zastavljenega cilja, zbrani znesek, olajšan za 9 odstotkov provizije, odnese domov. V primeru uspešnega zbiranja sredstev si Indiegogo "za svoje delo" sicer vzame le 4 odstotke provizije, medtem ko si Kickstarter odšteje 5 odsotno provizijo

Provizija platforme pa ni edini strošek, na katerega mora biti pozoren podjetnik, ki se odloča za tovrstni način financiranja. Vsi možni stroški so navedeni v tabeli:

Več kot 35 slovenskih projektov je zbralo že skoraj 1,8 milijona dolarjev!

Slovenski projekti so s pomočjo množičnega financiranja v zadnjih treh letih zbrali že skoraj 1,8 milijona dolarjev sredstev. Bistveno pa je predvsem to, da večini izmed njih v tej fazi najverjetneje ne bi uspelo pridobiti katere izmed klasičnih investicij!

Poglejmo si še uspešnost projektov glede na izbiro platforme. Slovenski projekti so zaenkrat najvišje zneske zbrali na Kickstarterju - prav vseh osem najuspešnejših projektov je namreč sredstva zbiralo na tej platformi! 

Ne smemo pa pozabiti, da je trenutno na platformah Indiegogo in GoGetFunding aktualnih še 10 slovenskih projektov, skoraj vsak teden pa štarta še kakšen nov. Držimo pesti, da bo kateri izmed njih presenetil in celo prehitel najboljše projekte iz Kickstarterja!

Trenutno aktualni projekti, katere lahko s svojim prispevkom podprete tudi vi:

Poglejmo si še nekaj izmed najuspešnejših slovenskih projektov, ki so na različnih crowdfunding platformah uspeli doseči ali celo preseči zastavljeni cilj, pa tudi nekaj takšnih, ki so kljub temu, da sredstev niso uspeli zbrati, izkušnjo izkoristili in se iz nje naučili veliko novega.

FlyKly Smart Wheel daleč najuspešnejši slovenski projekt

Pred nekaj dnevi se je na Kickstarterju končalo zbiranje sredstev za projekt FlyKly Smart Wheel, ki je s 701.239,00 dolarji zbranih sredstev in 2.358 podporniki postal najuspešnejši slovenski projekt na crowdfunding platformah. Pametno električno kolo je razvila ekipa enajstih inženirjev, designerjev in software programerjev pod vodstvom izkušenega podjetnika Nika Klanška.

Preberite več o FlyKly: Pričakovali uspeh, a ne tako hitro >>

FlyKly, ultra tanek motor z inteligentno elektroniko, bo že maja 2014 na svoje kolo namestilo več kot 1100 podpornikov iz Kickstarterja (Vir slike: Kickstarter)

Več kot 100 tisoč dolarjev so zbrali še Chipolo, Red Pitaya, Lumu in ONDU

Da je bilo letošnje leto za slovenske startupe, ki so denarna sredstva iskali na Kickstarterju, izjemno uspešno, priča tudi dejstvo, da so se v klub "nad 100.000 dolarjev" poleg FlyKly uvrstila še štiri podjetja.

CHIPOLO

Chipolo je revolucionaren obesek, ki poskrbi, da nikoli več ne boste založili svojih ključev, denarnic in drugih nepogrešljivih predmetov. Na Kickstarterju je v dobrih 25 dneh, kolikor je trajala spletna kampanja za zbiranje sredstev, prepričal več kot 5.300 podpornikov in z njihovo pomočjo zbral čez 293 tisoč dolarjev. Prvi podporniki bodo svoje Chipole prejeli že pred božičem, svojega pa lahko naročite tudi vi, in sicer preko spletne trgovine, ki že obratuje. 

Preberite več o Chipolo: Kickstarter podporniki bodo svoje Chipole dobili pred božičnim večerom >>

RED PITAYA

Na Kickstarterju se je proslavil še en visokotehnološki izdelek slovenske ekipe inženirjev, Red Pitaya. Gre za napravo, ki bi lahko imela izjemen vpliv na razvoj znanosti v prihodnjih letih: izredno bo namreč zmanjšala stroške dragih merilnih naprav in instrumentov, ki si jih marsikdo sedaj ne more privoščiti. Zanimiva ideja in dobro vodena spletna kampanja je prepričala več kot 820 podpornikov, ki so za Red Pitayo zbrali čez 256 tisoč dolarjev

Preberite več o Red Pitayi: MP intervju: Borut Baričevič - Red Pitaya >>

LUMU

Na Kickstarterju je ogromno zanimanja požel tudi produkt podjetja Lumu Labs, svetolomer za iPhone, imenovan Lumu. Projekt, ki je že v prvem dnevu navdušil prek 500 podpornikov in v zgolj nekaj urah dosegel zastavljeni cilj, je do konca spletne kampanje s pomočjo 2.622 podpornikov zbral preko 244 tisoč dolarjev.

Preberite več o Lumu: Tokrat na Kickstarterju navdušuje slovenski Lumu >>

ONDU PINHOLE CAMERAS

Mnogim fotografskim navdušencem je zaigralo srce, ko so na Kickstarterju uzrli projekt slovenskega umetnika Elvisa Halilovića. Javnosti je namreč predstavil ONDU Pinhole Cameras, preproste fotoaparate iz lesa, in že v prvem dnevu uspel zbrati 80 odstotkov zastavljenega cilja. V času kampanje je zbral več kot 109 tisoč dolarjev in prepričal 1.272 podpornikov.

Preberite več o ONDU Pinhole Cameras: ONDU v prvem tednu zbral 50.000 dolarjev! >>

Kdo se je še uspešno financiral s pomočjo crowdfundinga?

Poleg že naštetih so denarna sredstva na ta način dobili še nekateri drugi startupi. Še vedno je govora predvsem o Kickstarterju, kjer so zastavljeni cilj dosegli Boomerang, Musguard, LLSTOL in A Story From Africa, medtem ko je CalypsoCrystal sredstva zbiral na nekoliko manj znani platformi CKIE.

Koliko sredstev so zbrali opisani projekti?

CalypsoCrystal, mladi ljubljanski startup, ki je uspel z razvojem unikatnih pripomočkov za iPhone in iPad, je sredstva na japonski platformi CKIE zbral julija 2011, danes pa je uspešen že do te mere, da išče nove sodelavce!

Uspešna dosega cilja na crowdfunding platformah ni pogoj za uspeh

Da je sreča na strani vztrajnih, so dokazali tudi nekateri podjetniki, ki jim sredstev s pomočjo množičnega financiranja ni uspelo zbrati, a so s svojim produktom kasneje vendarle uspeli prodreti na tržišče. 

PIVOVARNA PELICON (Kickstarter)

Matej Pelicon in Anita Lozar iz pivovarne Pelicon sta bila ena izmed prvih slovencev, ki sta sredstva zbirala s pomočjo množičnega financiranja. Imela sta vizijo in željo po ustanovitvi svoje lastne pivovarne, kjer bi varila pivo vrste ale. Da bi to lahko storila, sta morala najprej zbrati 12 tisoč funtov in odločila sta se, da srečo poskusita na Kickstarterju. Predvsem zaradi dejstva, da omenjena platforma prepoveduje ponujanje alkoholnih pijač kot nagrado, se za njun projekt ni odločilo dovolj podpornikov in prvega januarja 2013, na dan, ko se je spletna kampanja zaključila, je postalo jasno, da denarja na ta način ne bosta dobila. 

Mlada pivovarja se pri tem nista zaustavila. Prav nasprotno! Odlično sta izkoristila promocijo, ki jima jo je omogočila prisotnost na omenjeni platformi, prav pa so jima prišle premnoge izkušnje in pridobljeno znanje iz Kickstarterja. Pivovarna Pelicon je z nekaj iznajdljivosti in podjetnosti obeh že zaživela in njuno pivo lahko sedaj poizkusite tudi sami. Zagotavljamo vam, da vam ne bo žal - mi smo ga namreč že poizkusili in ugotovili, da je pivo odlično!

Preberite več o pivovarni Pelicon: MP intervju: Domača pivovarna na Kickstarterju >>

FIRMA KIDS (Indiegogo)

Pred nekaj meseci smo na našem portalu pisali tudi o Firma Kids, zanimivi in poučni namizni igri, ki sta jo zasnovala brata Aleš in Blaž Lisac. Zavedala sta se namreč dejstva, da današnje šolstvo ni zasnovano na način, ki bi otrokom omogočal pridobivanje podjetniškega znanja, zato se veliko mladostnikov kasneje sooča s težavami pri vstopu v podjetništvo, saj jim na tem področju primanjkuje osnovnega znanja. Firma Kids je produkt, ki rešuje prav ta problem, saj otroke pomaga naučiti kompetenc vodenja podjetja in sprejemanja pomembnih poslovnih odločitev. 

Da bi Firma Kids zaživela tudi v angleški različici, sta se brata Lisac odločila, da s pomočjo crowdfundinga zbereta 17 tisoč dolarjev. Kljub temu, da zastavljenega cilja sicer nista uspela doseči, pa sta prejela zbranih 7.600,00 dolarjev, saj to omogoča fleksibilnost platforme Indiegogo. Odlično sta izkoristila tudi pridobljeno prepoznavnost in nove izkušnje! Igro lahko že kupite tudi vi, menimo, da je odlično darilo za najmlajše v prihajajočih praznikih!

Preberite več o Firma Kids: Firma Kids na Indiegogo >>

Narašča tudi število slovenskih podpornih platform za crowdfunding

Z naraščanjem števila projektov, ki so sredstva za zagon proizvodnje ali za širjenje svoje dejavnosti zbirali s pomočjo množičnega financiranja, pa narašča tudi število podpornih platform za slovenske podjetnike, ki želijo na Kickstarter ali Indiegogo. 

Do danes je iniciativa Slovenia Crowdfunding že pomagala večini izmed projektov, ki so nato sredstva tudi uspešno zbrali, vzcvetele pa so tudi različne podporne skupnosti na družbenih omrežjih, kot je na primer skupnost Gremo na Kickstarter! na Facebooku. Naraslo je tudi število predavanj na temo crowdfundinga, kjer svoje izkušnje predstavljajo tudi tisti podjetniki, ki so sredstva na ta način že zbirali - uspešno ali neuspešno.

Zaradi vsega tega ozaveščenost o množičnem financiranju narašča, s tem pa se izboljšuje tudi kvaliteta samih predstavitev na platformah, kar projektom avtomatično poveča možnost uspeha.

Crowdfunding pa ima lahko tudi negativne posledice...

Uspešnost pri množičnem zbiranju sredstev je lahko odličen pokazatelj tega, da ima naš produkt potencial in da ga je trg že sprejel. V tem primeru je seveda smiselno nadaljevati z razvojem produkta v smeri, ki smo si jo zastavili že med samim snovanjem spletne kampanje za zbiranje zagonskega kapitala.

A kljub temu je treba biti zelo previden. Pričakovati je, da se lahko po uspešno izpeljani crowdfunding kampanji kaj hitro pojavijo prve nepredvidene težave, čemur lahko botruje tudi neizkušenost podjetniške ekipe. Le-ta zaradi relativno hitrega zbiranja finančnih sredstev namreč preskoči nekaj faz razvoja podjetja, ki ponavadi poteka skozi daljše časovno obdobje.

Potrebno je paziti tudi na to, da podjetniška ekipa dobro premisli o tem, kaj se bo zgodilo po zaključku kampanje - tako v primeru uspešnega kot tudi neuspešnega zbiranja sredstev! Mnogi podcenijo roke in stroške ter pozabijo na morebitne zaplete, ki lahko nastanejo pri proizvodnji produktov. V tem primeru se lahko zgodi, da zapravijo veliko več, kot je potrebno, na koncu pa zaradi tega ostanejo ne le brez dobička, temveč celo brez podjetja!

Veliko premisleka, dobra raziskava tržišča ter pridobitev pomoči pri kateri izmed podpornih platform za crowdfunding, sta odlična popotnica za vse, ki nameravate zagonski kapital poiskati s pomočjo množičnega financiranja. Če pa se vam pri tem pojavijo kakšna vprašanja, vam bomo rade volje na pomoč priskočili tudi v Zavodu mladi podjetnik!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!