Spletna shramba slovenske kulinarike

Avtor — 29.09.2015
Slovenci bi se morali na področju kulinarike še precej naučiti, najbolj od Italijanov, ki so svetovni prvaki v kulinariki, pravi Matija Rešek, idejni oče spletne trgovine SloveniaFood.com V njej se skrivajo domala vse kulinarične dobrote, za katere se vsaj nam, Slovencem, cedijo sline.
Spletna shramba slovenske kulinarike

Na sliki Matija Rešek, idejni oče SloveniaFood.com (Vir slike: osebni arhiv).

SloveniaFood.com prvenstveno ni namenjena zgolj slovenskemu kupcu, temveč tujcem in Slovencem po tujini. V naboru spletne trgovine lahko opazimo slovenske proizvode višjega cenovnega razreda, kot so najboljša vina, oljčno olje iz Istre, ki je leta 2011 v Milanu prejelo naziv šampion med ekološkimi oljčnimi olji, pa kočevski med. To je ponudba, ki najbolj zanima tujce, pravi Rešek. Najboljši izdelki pa prinašajo tudi višje cene, ki so sicer primerljive s cenami istih izdelkov po drugih specializiranih trgovinah po Sloveniji. »Bučno olje Kocbek, ki ga med drugim v svojih restavracijah uporablja tudi znani ameriški chef Peter X. Kelly, ni nikjer poceni

V naslednjih tednih nova ponudba

»Izkazalo se je, da bi Slovenci na tujem radi tudi na primer čokolado Gorenjka, Natureta izdelke pa tudi skuto, a za slednjo bi bili problemi z večdnevno dostavo,« ravno te izdelke pa, napoveduje, bodo v svojo ponudbo vključili v naslednjih tednih, prav tako manj prestižno znamko bučnega olja, a enako kakovostno. Največ povpraševanja je trenutno po vinu, žganju in medu.

Ideja za Slovenia Food.com je nastala lani, ko se je Rešek potepal po Španiji. Pomislil je, zakaj ne bi svojih kulinaričnih dobrot ponudili tujcem. Slovenci smo ponosni na svojo raznovrstno kulinariko, kar se vidi tudi ob sprejemu tujcev, »kako z veseljem jih postrežemo doma, v restavraciji v centru Ljubljane ali pa nekje na Štajerskem na turistični kmetiji. Je pa res, da bi se lahko še veliko naučili, recimo od Italijanov, ki so svetovni prvaki v kulinariki«.

Največji izziv tujci, ki ne vedo, kje je Slovenija

»S Slovenci, živečimi po Evopi, je največji izziv, da začnejo zaupati blagovni znamki, saj pošiljamo hrano na daljše razdalje. Skrbi se porajajo glede točnosti pošiljanja, prevoza in dostave, možnosti v primeru poškodovanega paketa.« Pri njih posebnega dela na promociji in predstavitvi izdelkov ni potrebno delati, je pa stanje drugačno pri tujcih, kjer veliko težo predstavlja prepoznavnost izdelkov in zaupanje v kakovost slovenskih proizvajalcev. Največji izziv ostajajo tujci, ki sploh ne vedo, kje je Slovenija oziroma še niso okusili naše hrane.

Pomembno je povezovanje z znanimi osebnostmi

Slovensko hrano kupujejo predvsem tisti tujci, ki cenijo dobro kulinariko in jih zanimajo nove stvari. »Večinoma so to predstavniki baby boom generacije, ki pa so že obiskali Slovenijo.« V veliko pomoč pri tem so tudi same blagovne znamke proizvajalcev, evropski certifikati kakovosti, porekla. »Dobro se je tudi povezovati z znanimi kraji in osebnostmi, kot na primer Jamie Oliver, ki uporablja piransko sol.«

Pošiljajo zgolj v Evropo

Izziv pa je tudi poštnina. Za večino evropskih držav stane 9,90 evrov, je pa pri večjih nakupih, na primer za tiste nad 69 evrov nižja, nad 139 evrov pa brezplačna. Rešek pričakuje, da se bodo v prihodnosti z večjim številom mesečnih pošiljk lažje pogajali s prevozniki za cene.

Za zdaj pošiljajo le na območje Evrope, za morebitno razširitev ponudbe na ZDA, Avstralijo in druge države pa pravi, da bi se morali bolj poglobiti v carinsko in drugo zakonodajo: »Pa tudi poštnina bi bila precej višja.«

»Treba se je zavedati, da se na primer slovenska vina lahko enakovredno kosajo po kakovosti s franconskimi in španskimi, a so zaradi manjše prepoznavnosti Slovenije kot vinske destinacije še vedno cenejša. Za poznavalce je to velik plus in tudi poštnina se lahko potem hitro pokrije z razliko. Bomo pa morali vsi skupaj delati na tem, da se bodo nekoč v prihodnosti slovenska vina kosala s francoskimi tudi po ceni.«

Kako prevažati hitro pokvarljivo blago?

Trenutni prevoznik, s katerim imajo sklenjeno pogodbo, se je izkazal »za zanesljivega partnerja«: »Pakete dostavi v roku, do sedaj še vedno nepoškodovane ter redno komunicira s stranko v času dostave.« V kolikor bi se s paketi, ki so sicer zavarovani, kaj zgodilo na poti, bi poslali nov paket oziroma na željo stranke vrnili denar.

Paketi se nalagajo v njihovem skladišču, kjer so za zdaj zaloge še nekoliko manjše, saj je vse to povezano s financiranjem. »Trenutno imamo v ponudbi trajne izdelke, katere skladiščimo po navodilih proizvajalcev. Hitro pokvarljivih izdelkov nimamo v ponudbi, saj nastopijo težave s transportom. Nekateri konkurenti v tujini ta problem rešujejo tako, da v pošiljko vstavijo hladilno blazinico,« pojasnjuje.

Preberite tudi
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih.

Preberite več >>
Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain.

Preberite več >>
Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom.

Preberite več >>
Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine?

Preberite več >>
Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki.

Preberite več >>
NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki.

Preberite več >>
KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke.

Preberite več >>
Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic.

Preberite več >>
Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec.

Preberite več >>
Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Vsako leto propadejo številna zagonska podjetja. Podjetniki se vedno znova spotikajo ob pogostih ovirah, ki bi se jim lahko na preprost način izognili. Da se kaj takega ne bi zgodilo vam, preverite prispevek in se učite na napakah drugih.

Preberite več >>
Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje