Slovenija po podjetniški aktivnosti na repu EU

Poleg Belgije, Danske, Francije, Luksemburga, Malte in Slovaške, je Slovenija edina, ki spada v skupino držav s stopnjo podjetniške aktivnosti pod 10 %.
Slovenija po podjetniški aktivnosti na repu EU

V Evropi malo zanimanja za podjetništvo (foto: The Enterpreneur Blog)

Sodeč po javnomnenjski raziskavi Eurobarometer, izvedeni decembra 2009, bi se 45 % vprašanih Evropejcev odločilo za ustanovitev svojega podjetja, če bi imeli možnosti za to, piše portal Evropske unije. Status zaposlenega bi izbralo 49 % Evropejcev.

ZDA prednjačijo pred Evropo

V ZDA si svoje podjetje želi ustanoviti 55 % ljudi, kar je sicer 6 odstotnih točk manj kot leta 2007. Delež teh posameznikov je v Evropi bolj stabilen, saj od leta 2007 naprej znaša okrog 45 %.

Eden od razlogov, da so ZDA še vedno v prednosti, bi lahko bil, da ima o podjetnikih pozitivno mnenje 73 % Američanov, med Evropejci pa je ta delež bistveno nižji (49 %).

Evropski komisar za industrijo in podjetništvo Antonio Tajani meni, da v Evropi še ne izkoriščamo vsega podjetniškega potenciala, ki nam je na voljo. Če bi imeli pogoje, bi se sicer samozaposlilo 45 % Evropejcev, vendar delež tistih, ki so dejansko samozaposleni, v povprečju znaša pičlih 10 %.

»Če bi nam uspelo povečati ta odstotek, bi lahko bili bogatejši za veliko število inovativnih in kreativnih podjetij, ki bi imela pozitiven vpliv na evropsko gospodarstvo,« še dodaja Tajani.

Med posameznimi evropskimi državami se na področju interesa za samozaposlitev sicer kažejo kar precejšnje razlike. Delež tistih, ki bi izbrali to opcijo, se v državah, kot sta Grčija in Ciper, uvršča nad povprečje Evropske unije in celo Združenih držav. Po drugi strani pa bi na Slovaškem, Danskem in v Belgiji svoje podjetje ustanovila največ tretjina vprašanih.

Slovenija na repu EU

Ob pregledu dejanskega stanja samozaposlenih ugotovimo, da se Slovenija z 9-odstotno podjetniško aktivnostjo nahaja na repu Unije. Poleg Belgije, Danske, Francije, Luksemburga, Malte in Slovaške, je le-ta edina, ki spada v skupino držav s stopnjo podjetniške aktivnosti pod 10 %. Največji delež samozaposlenih beležita Finska (25 %) in Ciper (19 %).

Rezultati raziskave še kažejo, da bi se za samozaposlitev, če bi imeli možnost, odločilo 47 % Slovencev, 12 odstotnih točk več kot leta 2007. Status zaposlenega bi izbralo 48 % Slovencev, med razlogi za to so vprašani navedli predvsem stabilnost zaposlitve in reden dohodek.

Omenili smo že, da imajo Evropejci v povprečju bolj negativno mnenje o podjetnikih kot pa Američani. Slovenija tudi na tem področju spada v skupino držav, ki izrazito izstopajo. S trditvijo, da podjetniki izkoriščajo delo drugih ljudi, se je strinjalo ali zelo strinjalo kar 73 % Slovencev.

Z omenjeno trditvijo so se v največji meri strinjali ali zelo strinjali v Litvi (77 %), najmanj pa na Danskem (22 %).

Vir: Europa.eu, junij 2010

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje