Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo

Namizna igra Less je morda najboljši primer, s katerim lahko opišemo delovanje slovenske platforme Invented 4. Ta na eni strani združuje izumitelje, na drugi pa distributerje, ki ocenjujejo ideje in izdelke ter premišljeno podajo odločitev, ali so primerni za njihov trg.
Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo

»Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, idejni oče platforme Invented 4. Na platformi izumitelj ustvari svoj profil, vnese skico, prototip ali končni izdelek, poda ponudbo, ki je zanj zavezujoča. Izumitelj se lahko odloča med prodajo, odstotki od proizvodnje ali pa kombinacijo predlogov. Invented 4 je tako posrednik med idejami in distributerji, hkrati pa tudi investitor. Trenutno so na testiranju štiri slovenske ideje, hkrati jih na testiranje dajo deset. Za oceno imajo distributerji 14 dni časa.

Pri igri Less, ki je na Kickstarterju zastavljeni cilj presegla že za skoraj 1000 odstotkov (kampanjo pa so zagnali izključno za promocijo platforme), je bilo podobno. Aleksandr Starovojtov se je povezal s podjetjem Invented 4, ki je igro razvilo tudi v tehničnem smislu.

Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, na sliki drugi z desne (Vir slike: Invented 4).

30 distributerjev poda mnenje o produktu

Dokumentacijo prejmejo distributerji iz 30 različnih držav, tudi iz Avstralije, Nove Zelandije, ZDA, Brazilije, tudi Filipinov. Testna skupina, ki jo razširjajo, merijo vsaj na 100 distributerjev, tudi za to, da dobijo boljši vzorec, produkt ocenjuje na podlagi vprašanj: »Ocenijo dizajn, uporabno vrednost, tudi tržni potencial v svoji državi. Največjo vlogo pa ima vprašanje, ali bi jo tudi aktivno prodajali. To vprašanje je za distributerje zavezujoče. Če odgovorijo pritrdilno, morajo tudi sami vložiti trud v idejo.« Sledijo še vprašanja o optimalni ceni na njihovem trgu, ki da ekipi razvid, ali lahko produkt sploh proizvedejo.

“Po predalih jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo”

Distributerji v primeru prodaje dobijo ekskluzivno priložnost prodaje v svoji državi, kar je dandanes velika prednost. Ko je izdelek razvit, ga Invented 4 predstavi še celotni bazi distributerjev, teh je okoli 1500, ki prihajajo iz različnih sektorjev po celem svetu. Prav v tej vlogi se je Piškur preizkusil pred leti, zato težave in skušnjave distributerjev pozna. Na združenjih distributerjev je večkrat opazil, da se pogovori večinoma vrtijo okoli nenehno enakih katalogov, ki vsebujejo enake izdelke, distributerji pa so drug drugemu nižali le cene in posledično tudi zaslužek.

Industrijski oblikovalci z bogatim znanjem, a podjetij za delo ni

 »Kdo bo dal nižjo ceno in na koncu po možnosti naredil vse zastojn. Pred tem sem tudi sam razvil kakšen izdelek, po katerem se mi je zdelo, da bi na trgu obstajala potreba. Družil sem se z industrijskimi oblikovalci, ki imajo na Balkanu, tudi v Sloveniji, velike težave s preživetjem. Imajo dobre ideje, izobrazbo, delovnih mest pa ni, saj ni takšnih podjetij. Delajo kot freelancerji, po predalih pa jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo,« težava nastane zaradi financ in pomanjkanja znanja. Zato je prišel na idejo, kako povezati obe strani, saj potrebujeta druga drugo. In en člen, ki nastopa med njima, ki lahko idejo realizira.

Investitor jim je odprl vrata v elitno združenje

Invented 4, potem ko obe strani dosežeta dogovor, investira v razvoj produkta. »Dogovorimo se za sodelovanje, investiramo v razvoj izdelka, naredimo podporne materiale za prodajo in ga ponudimo še ostalim distributerjem.« Invented 4 je sicer član največjega združenja distributerjev v Evropi in ZDA, letošnja investicija (višino investicije in investitorja Piškur ne razkriva) s strani velikega nemškega distributerja, ki je obenem tudi njihov stateški partner, pa jim je odprl vrata še v elitno združenje.

Pa varovalke, ki ščitijo pred krajo?

Obstaja pa kar nekaj varovalk, ki so predvsem namenjene imetnikom idej: Invented 4 se zavezuje, da ideje ne bodo pokazali nikomur, kar dosežejo s pogodbami o nerazkrivanju. »To je s pravnega vidika največ. Ko vidimo, da je dober potencial produkta, ga takoj zaščitimo. Lahko pa ideja do nas pride že zaščitena, torej, da je imetnik ideje že nekaj investiral v to.« Če bi želeli še dodatno zavarovanje, lahko na Uradu za intelektualno lastnino obliko zaščitijo, stane jih 80 evrov, postopek pa je zelo enostaven, dodaja. (Na sliki koncept platforme Invented 4.)

Vseh idej, ki jih dobijo, ne morejo zaščititi, pravi Piškur. Tiste, ki niso izbrane s strani distributerjev, je škoda, saj bi bila to ogromna investicija. »Morda je včasih vzrok v tem, da nimamo članov testne skupine v tem sektorju, v katerega se izdelek klasificira.« Takšne gredo v zaklenjeno rubriko Idea Warehouse, do katerih dostopajo distributerji, ki se registrirajo, vidijo dizajne, ki jih lahko odkupijo ali pa pri Invented 4 naročijo razvoj in pozneje odkupijo produkt. Poudarja, da se izumitelj pred konkretnim dogovorom nikoli ne razkrije distributerju.

Tveganje za vse strani, še najmanjše za imetnike idej

Nove rubrike odpirajo sproti, glede na idejo. Poleg Less je v njihovem naboru izdelkov še držalo za pokrovke, ščipalka, ki omogoča shranjevanje živil in jim je prinesla sodelovanje z Barillo, tudi držalo za nož in žlico, ki ga lahko namestimo na kozarec z namazom, kot je Nutellin.

Poleg investicije v sam razvoj produkta, Invented 4 investira tudi v promocijo izdelkov. Dober primer takšnega sodelovanja je podjetje Chipolo. »Prodajamo njihov izdelek, predstavljamo njihove izdelke na sejmih, letos na dveh sejmih v Nemčiji.«

Imate idejo, prototip ali končni izdelek, ne veste pa, ali je primeren za trg? Preizkusite ga na Invented 4.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje