Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo

Namizna igra Less je morda najboljši primer, s katerim lahko opišemo delovanje slovenske platforme Invented 4. Ta na eni strani združuje izumitelje, na drugi pa distributerje, ki ocenjujejo ideje in izdelke ter premišljeno podajo odločitev, ali so primerni za njihov trg.
Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo

»Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, idejni oče platforme Invented 4. Na platformi izumitelj ustvari svoj profil, vnese skico, prototip ali končni izdelek, poda ponudbo, ki je zanj zavezujoča. Izumitelj se lahko odloča med prodajo, odstotki od proizvodnje ali pa kombinacijo predlogov. Invented 4 je tako posrednik med idejami in distributerji, hkrati pa tudi investitor. Trenutno so na testiranju štiri slovenske ideje, hkrati jih na testiranje dajo deset. Za oceno imajo distributerji 14 dni časa.

Pri igri Less, ki je na Kickstarterju zastavljeni cilj presegla že za skoraj 1000 odstotkov (kampanjo pa so zagnali izključno za promocijo platforme), je bilo podobno. Aleksandr Starovojtov se je povezal s podjetjem Invented 4, ki je igro razvilo tudi v tehničnem smislu.

Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, na sliki drugi z desne (Vir slike: Invented 4).

30 distributerjev poda mnenje o produktu

Dokumentacijo prejmejo distributerji iz 30 različnih držav, tudi iz Avstralije, Nove Zelandije, ZDA, Brazilije, tudi Filipinov. Testna skupina, ki jo razširjajo, merijo vsaj na 100 distributerjev, tudi za to, da dobijo boljši vzorec, produkt ocenjuje na podlagi vprašanj: »Ocenijo dizajn, uporabno vrednost, tudi tržni potencial v svoji državi. Največjo vlogo pa ima vprašanje, ali bi jo tudi aktivno prodajali. To vprašanje je za distributerje zavezujoče. Če odgovorijo pritrdilno, morajo tudi sami vložiti trud v idejo.« Sledijo še vprašanja o optimalni ceni na njihovem trgu, ki da ekipi razvid, ali lahko produkt sploh proizvedejo.

“Po predalih jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo”

Distributerji v primeru prodaje dobijo ekskluzivno priložnost prodaje v svoji državi, kar je dandanes velika prednost. Ko je izdelek razvit, ga Invented 4 predstavi še celotni bazi distributerjev, teh je okoli 1500, ki prihajajo iz različnih sektorjev po celem svetu. Prav v tej vlogi se je Piškur preizkusil pred leti, zato težave in skušnjave distributerjev pozna. Na združenjih distributerjev je večkrat opazil, da se pogovori večinoma vrtijo okoli nenehno enakih katalogov, ki vsebujejo enake izdelke, distributerji pa so drug drugemu nižali le cene in posledično tudi zaslužek.

Industrijski oblikovalci z bogatim znanjem, a podjetij za delo ni

 »Kdo bo dal nižjo ceno in na koncu po možnosti naredil vse zastojn. Pred tem sem tudi sam razvil kakšen izdelek, po katerem se mi je zdelo, da bi na trgu obstajala potreba. Družil sem se z industrijskimi oblikovalci, ki imajo na Balkanu, tudi v Sloveniji, velike težave s preživetjem. Imajo dobre ideje, izobrazbo, delovnih mest pa ni, saj ni takšnih podjetij. Delajo kot freelancerji, po predalih pa jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo,« težava nastane zaradi financ in pomanjkanja znanja. Zato je prišel na idejo, kako povezati obe strani, saj potrebujeta druga drugo. In en člen, ki nastopa med njima, ki lahko idejo realizira.

Investitor jim je odprl vrata v elitno združenje

Invented 4, potem ko obe strani dosežeta dogovor, investira v razvoj produkta. »Dogovorimo se za sodelovanje, investiramo v razvoj izdelka, naredimo podporne materiale za prodajo in ga ponudimo še ostalim distributerjem.« Invented 4 je sicer član največjega združenja distributerjev v Evropi in ZDA, letošnja investicija (višino investicije in investitorja Piškur ne razkriva) s strani velikega nemškega distributerja, ki je obenem tudi njihov stateški partner, pa jim je odprl vrata še v elitno združenje.

Pa varovalke, ki ščitijo pred krajo?

Obstaja pa kar nekaj varovalk, ki so predvsem namenjene imetnikom idej: Invented 4 se zavezuje, da ideje ne bodo pokazali nikomur, kar dosežejo s pogodbami o nerazkrivanju. »To je s pravnega vidika največ. Ko vidimo, da je dober potencial produkta, ga takoj zaščitimo. Lahko pa ideja do nas pride že zaščitena, torej, da je imetnik ideje že nekaj investiral v to.« Če bi želeli še dodatno zavarovanje, lahko na Uradu za intelektualno lastnino obliko zaščitijo, stane jih 80 evrov, postopek pa je zelo enostaven, dodaja. (Na sliki koncept platforme Invented 4.)

Vseh idej, ki jih dobijo, ne morejo zaščititi, pravi Piškur. Tiste, ki niso izbrane s strani distributerjev, je škoda, saj bi bila to ogromna investicija. »Morda je včasih vzrok v tem, da nimamo članov testne skupine v tem sektorju, v katerega se izdelek klasificira.« Takšne gredo v zaklenjeno rubriko Idea Warehouse, do katerih dostopajo distributerji, ki se registrirajo, vidijo dizajne, ki jih lahko odkupijo ali pa pri Invented 4 naročijo razvoj in pozneje odkupijo produkt. Poudarja, da se izumitelj pred konkretnim dogovorom nikoli ne razkrije distributerju.

Tveganje za vse strani, še najmanjše za imetnike idej

Nove rubrike odpirajo sproti, glede na idejo. Poleg Less je v njihovem naboru izdelkov še držalo za pokrovke, ščipalka, ki omogoča shranjevanje živil in jim je prinesla sodelovanje z Barillo, tudi držalo za nož in žlico, ki ga lahko namestimo na kozarec z namazom, kot je Nutellin.

Poleg investicije v sam razvoj produkta, Invented 4 investira tudi v promocijo izdelkov. Dober primer takšnega sodelovanja je podjetje Chipolo. »Prodajamo njihov izdelek, predstavljamo njihove izdelke na sejmih, letos na dveh sejmih v Nemčiji.«

Imate idejo, prototip ali končni izdelek, ne veste pa, ali je primeren za trg? Preizkusite ga na Invented 4.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje