Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo

Namizna igra Less je morda najboljši primer, s katerim lahko opišemo delovanje slovenske platforme Invented 4. Ta na eni strani združuje izumitelje, na drugi pa distributerje, ki ocenjujejo ideje in izdelke ter premišljeno podajo odločitev, ali so primerni za njihov trg.
Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo

»Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, idejni oče platforme Invented 4. Na platformi izumitelj ustvari svoj profil, vnese skico, prototip ali končni izdelek, poda ponudbo, ki je zanj zavezujoča. Izumitelj se lahko odloča med prodajo, odstotki od proizvodnje ali pa kombinacijo predlogov. Invented 4 je tako posrednik med idejami in distributerji, hkrati pa tudi investitor. Trenutno so na testiranju štiri slovenske ideje, hkrati jih na testiranje dajo deset. Za oceno imajo distributerji 14 dni časa.

Pri igri Less, ki je na Kickstarterju zastavljeni cilj presegla že za skoraj 1000 odstotkov (kampanjo pa so zagnali izključno za promocijo platforme), je bilo podobno. Aleksandr Starovojtov se je povezal s podjetjem Invented 4, ki je igro razvilo tudi v tehničnem smislu.

Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, na sliki drugi z desne (Vir slike: Invented 4).

30 distributerjev poda mnenje o produktu

Dokumentacijo prejmejo distributerji iz 30 različnih držav, tudi iz Avstralije, Nove Zelandije, ZDA, Brazilije, tudi Filipinov. Testna skupina, ki jo razširjajo, merijo vsaj na 100 distributerjev, tudi za to, da dobijo boljši vzorec, produkt ocenjuje na podlagi vprašanj: »Ocenijo dizajn, uporabno vrednost, tudi tržni potencial v svoji državi. Največjo vlogo pa ima vprašanje, ali bi jo tudi aktivno prodajali. To vprašanje je za distributerje zavezujoče. Če odgovorijo pritrdilno, morajo tudi sami vložiti trud v idejo.« Sledijo še vprašanja o optimalni ceni na njihovem trgu, ki da ekipi razvid, ali lahko produkt sploh proizvedejo.

“Po predalih jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo”

Distributerji v primeru prodaje dobijo ekskluzivno priložnost prodaje v svoji državi, kar je dandanes velika prednost. Ko je izdelek razvit, ga Invented 4 predstavi še celotni bazi distributerjev, teh je okoli 1500, ki prihajajo iz različnih sektorjev po celem svetu. Prav v tej vlogi se je Piškur preizkusil pred leti, zato težave in skušnjave distributerjev pozna. Na združenjih distributerjev je večkrat opazil, da se pogovori večinoma vrtijo okoli nenehno enakih katalogov, ki vsebujejo enake izdelke, distributerji pa so drug drugemu nižali le cene in posledično tudi zaslužek.

Industrijski oblikovalci z bogatim znanjem, a podjetij za delo ni

 »Kdo bo dal nižjo ceno in na koncu po možnosti naredil vse zastojn. Pred tem sem tudi sam razvil kakšen izdelek, po katerem se mi je zdelo, da bi na trgu obstajala potreba. Družil sem se z industrijskimi oblikovalci, ki imajo na Balkanu, tudi v Sloveniji, velike težave s preživetjem. Imajo dobre ideje, izobrazbo, delovnih mest pa ni, saj ni takšnih podjetij. Delajo kot freelancerji, po predalih pa jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo,« težava nastane zaradi financ in pomanjkanja znanja. Zato je prišel na idejo, kako povezati obe strani, saj potrebujeta druga drugo. In en člen, ki nastopa med njima, ki lahko idejo realizira.

Investitor jim je odprl vrata v elitno združenje

Invented 4, potem ko obe strani dosežeta dogovor, investira v razvoj produkta. »Dogovorimo se za sodelovanje, investiramo v razvoj izdelka, naredimo podporne materiale za prodajo in ga ponudimo še ostalim distributerjem.« Invented 4 je sicer član največjega združenja distributerjev v Evropi in ZDA, letošnja investicija (višino investicije in investitorja Piškur ne razkriva) s strani velikega nemškega distributerja, ki je obenem tudi njihov stateški partner, pa jim je odprl vrata še v elitno združenje.

Pa varovalke, ki ščitijo pred krajo?

Obstaja pa kar nekaj varovalk, ki so predvsem namenjene imetnikom idej: Invented 4 se zavezuje, da ideje ne bodo pokazali nikomur, kar dosežejo s pogodbami o nerazkrivanju. »To je s pravnega vidika največ. Ko vidimo, da je dober potencial produkta, ga takoj zaščitimo. Lahko pa ideja do nas pride že zaščitena, torej, da je imetnik ideje že nekaj investiral v to.« Če bi želeli še dodatno zavarovanje, lahko na Uradu za intelektualno lastnino obliko zaščitijo, stane jih 80 evrov, postopek pa je zelo enostaven, dodaja. (Na sliki koncept platforme Invented 4.)

Vseh idej, ki jih dobijo, ne morejo zaščititi, pravi Piškur. Tiste, ki niso izbrane s strani distributerjev, je škoda, saj bi bila to ogromna investicija. »Morda je včasih vzrok v tem, da nimamo članov testne skupine v tem sektorju, v katerega se izdelek klasificira.« Takšne gredo v zaklenjeno rubriko Idea Warehouse, do katerih dostopajo distributerji, ki se registrirajo, vidijo dizajne, ki jih lahko odkupijo ali pa pri Invented 4 naročijo razvoj in pozneje odkupijo produkt. Poudarja, da se izumitelj pred konkretnim dogovorom nikoli ne razkrije distributerju.

Tveganje za vse strani, še najmanjše za imetnike idej

Nove rubrike odpirajo sproti, glede na idejo. Poleg Less je v njihovem naboru izdelkov še držalo za pokrovke, ščipalka, ki omogoča shranjevanje živil in jim je prinesla sodelovanje z Barillo, tudi držalo za nož in žlico, ki ga lahko namestimo na kozarec z namazom, kot je Nutellin.

Poleg investicije v sam razvoj produkta, Invented 4 investira tudi v promocijo izdelkov. Dober primer takšnega sodelovanja je podjetje Chipolo. »Prodajamo njihov izdelek, predstavljamo njihove izdelke na sejmih, letos na dveh sejmih v Nemčiji.«

Imate idejo, prototip ali končni izdelek, ne veste pa, ali je primeren za trg? Preizkusite ga na Invented 4.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje