Slovenski finančni direktorji optimistični, a previdni

Večina slovenskih finančnih direktorjev ocenjuje, da bo slovenski BDP tudi v tem letu rasel. So pa vseeno precej previdni, menijo, da še vedno vlada visoka stopnja finančne in ekonomske negotovosti, razkriva anketa CFO Survey.
Slovenski finančni direktorji optimistični, a previdni

Po oceni slovenskih finančnih direktorjev bodo na rast BDP-ja v naslednjem letu najbolj vplivale tuje naložbe in okrevanje bančnega sektorja (Vir slike: Picjumbo).

Po ocenah slovenskih finančnih direktorjev bodo na rast BDP-ja v prihodnjih 12 mesecih najbolj vplivale neposredne tuje naložbe in okrevanje bančnega sektorja, so zaupali v anketi, ki jo je družba Deloitte že petič izvedla v Sloveniji (anketa se je na srednjeevropski ravni izvedla že sedmič). Razvoj slovenskega gospodarstva po njihovem mnenju najbolj ovirajo vmešavanje politike v gospodarstvo, neugodna davčna zakonodaja in pomanjkanje vladnih spodbud za promocijo podjetništva.

Šestdeset odstotkov pričakuje povečanje prihodkov

Štirje od desetih finančnih direktorjev pričakujejo, da se bo stopnja brezposelnosti letos nekoliko zmanjšala, trije od desetih, da bo bo ostala na enaki ravni kot lani, dva pa, da se bo brezposelnost nekoliko povečala. Spodbuden je tudi podatek, da kar 61 odstotkov vprašanih finančnih direktorjev pričakuje povečanje prihodkov svojih podjetij v prihodnjih 12 mesecih, zgolj 14 odstotkov pa upad.

Bolj pozitivno ozračje je prineslo tudi drugačne prioritete – 59 odstotkov namerava v naslednjih 12 mesecih povečati prihodke na obstoječih trgih, 38 odstotkov pa jih okrepiti na tujih trgih, medtem ko se bo 32 odstotkov finančnih direktorjev usmerilo na zmanjšanje neposrednih stroškov.

Vse višje med prioritetami tudi investicije

Višje v primerjavi z lanskim letom so uvrstili tudi investicije – tokrat na četrto mesto (lani pa so bile najnižje uvrščene). »Ključna izziva za finančne direktorje tudi letos ostajata znižanje stroškov poslovanja in prenova poslovnih procesov,« dodajajo pri Deloitte.

Kljub izraženemu optimizmu pa so pri Deloittu zaznali tudi previdnost: več kot polovica finančnih direktorjev meni, da je splošno stanje finančne in ekonomske negotovosti v državi višje od običajne, torej visoko ali zelo visoko. Štirje od desetih menijo, da v Sloveniji vlada normalna stopnja finančne in ekonomske negotovosti.

Vse več zanimanja za ruski in azijski trg

Najpomembnejša trga za slovenske družbe ostajata nemško govoreča trga, torej Nemčija in Avstrija, a je opaziti manjši upad glede na lansko leto (lani 62 odstotkov, letos 41 odstotkov), medtem ko so že tradicionalno zanimivi trgi nekdanjih jugoslovanskih republik. Zanimiv porast v pomembnosti pa je opaziti tudi v ruski trg in trge držav nekdanje Sovjetske zveze ter azijski trg.

Posojila: lani pesimistični, letos bolj optimistični

Anketa CFO Survey, ki je potekala od avgusta do oktobra lani, v njej pa je sodelovalo 489 finančnih direktorjev iz enajstih držav, je ugotovila še, da so finančni direktorji v srednjeevropski regiji prepričani, da so nova posojila za gospodarske družbe večinoma normalno dostopna. Največji odstotek teh je zaslediti na Poljskem, podobno ocenjujejo tudi na Češkem, Slovaškem, v Bolgariji in v Bosni in Hercegovini. »V Sloveniji je letos mogoče zaznati preobrat na tem področju, saj kar 61 odstotkov vprašanih finančnih direktorjev meni, da so nova posojila normalno dostopna. Še lani jih je prav toliko menilo, da so posojila v Sloveniji težko dostopna, kar je našo državo postavilo na najslabše mesto po dostopnosti novih posojil med državami v Srednji Evropi,« pojasnjujejo pri Deloittu. Po mnenju Barbare Žibret Kralj, partnerke v družbi Deloitte, anketa ponovno potrjuje, da je Slovenija »na bolj trdni in optimistični gospodarski poti«.

Tveganja: recesija, zmanjšanje domačega ali tujega povpraševanja in pritisk na znižanje cen

Med največje dejavnike tveganja za naslednjih dvanajst mesecev slovenski finančni direktorji uvrščajo morebitno recesijo in zmanjšanje domačega povpraševanja, recesijo in zmanjšanje tujega povpraševanja ter tržne pritiske na znižanje cen produktov oziroma storitev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Veliko plačil v trgovinskih poslih med gospodarskimi subjekti se opravi pozneje, kot je dogovorjeno v pogodbi ali določeno v splošnih trgovinskih pogojih. Preberite več >>

Maribor – evropska prestolnica socialne ekonomije

Maribor – evropska prestolnica socialne ekonomije

Lani je Slovenija prevzela predsedovanje skupini držav EU na področju socialne ekonomije in Mariboru podelila naziv evropske prestolnice socialne ekonomije. Preberite več >>

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Osnovni kapital je pri določenih vrstah pravnih subjektov obvezen. To naj bi upnikom omogočalo večjo gotovost, da bodo njihove terjatve zares poplačane. Preberite več >>

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

Evropska Unija je trenutno sredi največje reforme sistema pravil, ki urejajo DDV v zadnje četrt stoletja. Predlagane spremembe naj bi sistem izboljšale in modernizirale predvsem na področju čezmejnega prometa blaga, ki se izvede med poslovnimi subjekti in potrošniki (B2C). Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje