Slovenski finančni direktorji optimistični, a previdni

Večina slovenskih finančnih direktorjev ocenjuje, da bo slovenski BDP tudi v tem letu rasel. So pa vseeno precej previdni, menijo, da še vedno vlada visoka stopnja finančne in ekonomske negotovosti, razkriva anketa CFO Survey.
Slovenski finančni direktorji optimistični, a previdni

Po oceni slovenskih finančnih direktorjev bodo na rast BDP-ja v naslednjem letu najbolj vplivale tuje naložbe in okrevanje bančnega sektorja (Vir slike: Picjumbo).

Po ocenah slovenskih finančnih direktorjev bodo na rast BDP-ja v prihodnjih 12 mesecih najbolj vplivale neposredne tuje naložbe in okrevanje bančnega sektorja, so zaupali v anketi, ki jo je družba Deloitte že petič izvedla v Sloveniji (anketa se je na srednjeevropski ravni izvedla že sedmič). Razvoj slovenskega gospodarstva po njihovem mnenju najbolj ovirajo vmešavanje politike v gospodarstvo, neugodna davčna zakonodaja in pomanjkanje vladnih spodbud za promocijo podjetništva.

Šestdeset odstotkov pričakuje povečanje prihodkov

Štirje od desetih finančnih direktorjev pričakujejo, da se bo stopnja brezposelnosti letos nekoliko zmanjšala, trije od desetih, da bo bo ostala na enaki ravni kot lani, dva pa, da se bo brezposelnost nekoliko povečala. Spodbuden je tudi podatek, da kar 61 odstotkov vprašanih finančnih direktorjev pričakuje povečanje prihodkov svojih podjetij v prihodnjih 12 mesecih, zgolj 14 odstotkov pa upad.

Bolj pozitivno ozračje je prineslo tudi drugačne prioritete – 59 odstotkov namerava v naslednjih 12 mesecih povečati prihodke na obstoječih trgih, 38 odstotkov pa jih okrepiti na tujih trgih, medtem ko se bo 32 odstotkov finančnih direktorjev usmerilo na zmanjšanje neposrednih stroškov.

Vse višje med prioritetami tudi investicije

Višje v primerjavi z lanskim letom so uvrstili tudi investicije – tokrat na četrto mesto (lani pa so bile najnižje uvrščene). »Ključna izziva za finančne direktorje tudi letos ostajata znižanje stroškov poslovanja in prenova poslovnih procesov,« dodajajo pri Deloitte.

Kljub izraženemu optimizmu pa so pri Deloittu zaznali tudi previdnost: več kot polovica finančnih direktorjev meni, da je splošno stanje finančne in ekonomske negotovosti v državi višje od običajne, torej visoko ali zelo visoko. Štirje od desetih menijo, da v Sloveniji vlada normalna stopnja finančne in ekonomske negotovosti.

Vse več zanimanja za ruski in azijski trg

Najpomembnejša trga za slovenske družbe ostajata nemško govoreča trga, torej Nemčija in Avstrija, a je opaziti manjši upad glede na lansko leto (lani 62 odstotkov, letos 41 odstotkov), medtem ko so že tradicionalno zanimivi trgi nekdanjih jugoslovanskih republik. Zanimiv porast v pomembnosti pa je opaziti tudi v ruski trg in trge držav nekdanje Sovjetske zveze ter azijski trg.

Posojila: lani pesimistični, letos bolj optimistični

Anketa CFO Survey, ki je potekala od avgusta do oktobra lani, v njej pa je sodelovalo 489 finančnih direktorjev iz enajstih držav, je ugotovila še, da so finančni direktorji v srednjeevropski regiji prepričani, da so nova posojila za gospodarske družbe večinoma normalno dostopna. Največji odstotek teh je zaslediti na Poljskem, podobno ocenjujejo tudi na Češkem, Slovaškem, v Bolgariji in v Bosni in Hercegovini. »V Sloveniji je letos mogoče zaznati preobrat na tem področju, saj kar 61 odstotkov vprašanih finančnih direktorjev meni, da so nova posojila normalno dostopna. Še lani jih je prav toliko menilo, da so posojila v Sloveniji težko dostopna, kar je našo državo postavilo na najslabše mesto po dostopnosti novih posojil med državami v Srednji Evropi,« pojasnjujejo pri Deloittu. Po mnenju Barbare Žibret Kralj, partnerke v družbi Deloitte, anketa ponovno potrjuje, da je Slovenija »na bolj trdni in optimistični gospodarski poti«.

Tveganja: recesija, zmanjšanje domačega ali tujega povpraševanja in pritisk na znižanje cen

Med največje dejavnike tveganja za naslednjih dvanajst mesecev slovenski finančni direktorji uvrščajo morebitno recesijo in zmanjšanje domačega povpraševanja, recesijo in zmanjšanje tujega povpraševanja ter tržne pritiske na znižanje cen produktov oziroma storitev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2018?

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2018?

V petek, 15. junija, se bo v okviru brezplačne konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! odvil tudi finalni del izbora Mladi podjetnik leta 2018. V NLB Centru inovativnega podjetništva bo pred komisijo in udeleženci konference pet ekip stopilo na oder in predstavilo svoje podjetje, načrte in poizkusilo komisijo prepričati, da so najbolj primerni za osvojitev laskavega naziva. Kdo so, predstavljamo v sledečih vrsticah. Preberite več >>

Sandi Češko izbran za Podjetnika leta 2018

Sandi Češko izbran za Podjetnika leta 2018

Na kongresu podjetnikov v Portorožu je naziv Podjetnik leta 2018 prejel Sandi Češko iz podjetja Studio Moderna, ki uspešno posluje v kar 21 državah širom sveta. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

V okviru konference PODIM v Mariboru so bili širši javnosti predstavljeni rezultati raziskave Global Entrepreneurship Monitor. Ti kažejo, da je kar dobra polovica Slovencev prepričana v svoje podjetniške sposobnosti. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje