Slovenski podjetniki na italijanski borzi s prvo javno ponudbo delnic

Konec julija letos je podjetje Dominion hosting holding začelo trgovati na italijanski borzi. Pobudnik tega projekta je skupina slovenskih podjetnikov, ki so obenem tudi ustanovitelji in lastniki Klaro skupine. Pogovarjali smo se z Urošem Čimžarjem iz omenjene skupine.
Slovenski podjetniki na italijanski borzi s prvo javno ponudbo delnic

Slovenski podjetniki so uspešno končali proces prve javne ponudbe delnic na italijanski borzi. Na sliki z leve proti desni Giandomenico Sica, Uroš Čimžar, Antonio Baldassarra, Matija Jekovec (Vir slike: Skupina Klaro).

»Vstop na borzo je kompleksen proces in če želite, da gre vse gladko, morate biti nanj dobro pripravljeni. Ne verjamem, da bi uspešno zaključili ta proces, če ne bi bili že pred tem nagnjeni k temu, da ne iščemo bližnjic in imamo vedno urejene procese, finance in dokumentacijo,« pojasnjuje Čimžar. Skupina Klaro se je na odhod na borzo pripravljala kar nekaj časa. »Odvisno, kdaj postavimo začetek. Če vključimo tudi rast prihodkov do spodobne meje, potem več kot 10 let. Sam tehnični proces priprav na prvo javno ponudbo delnic je pri nas trajal 6 mesecev,« v tem času pa neodvisni zunanji svetovalci pregledajo tehnični, finančni, davčni in pravni vidik podjetja.

Pobudniki projekta Dominion hosting holding (oznaka delnice je DHH.MI) na italijanski borzi so Martin Romih, Matjaž Jazbec, Matija Jekovec in Uroš Čimžar ter italijanska podjetnika Giandomenico Sica in Antonio Baldarssarra, ustanovitelj podjetja Seeweb.

Z združitvijo postali največji ponudnik v regiji

Vsa podjetja v skupini so morala v času priprav čez finančno revizijo. Leta 2012 so namreč prevzeli podjetje Domenca, nato še italijansko podjetje Tophost, specializiran ponudnik nizkocenovnega gostovanja, lani pa še največjega hrvaškega ponudnika Plus Hosting in njegovo sestrsko podjetje v Srbiji z enakim imenom. Vsa podjetja in blagovne znamke so nato združili pod holdinško družbo DHH in postali največji ponudnik v regiji s prihodki, ki se merijo v milijonih evrih. Podjetja bodo čez neodvisno finančno revizijo poslovanja po novem zaradi nastopa na borzi šla kar dvakrat letno.

»Banke odpadejo.«

Ravno prej omenjena integracija Domence je bila ključna – takrat so ugotovili, da je njihov naravni naslednji izziv internacionalizacija. Po prevzemih, ki se je v njihovi branži izkazal kot najlažji vstop na tuj trg, so začeli preiskovati še druge možnosti financiranja njihovega podjema. »Hitro se je izkazalo, da banke odpadejo, saj niso pripravljene financirati takšnih projektov, tako da nam je ostala izbira med skladi zasebnega kapitala in prva javna ponudba delnic in s tem začetek kotacije na borzi.«

Na sliki predstavniki vseh družb, ki sestavljajo DHH in bank ter svetovalcev, ki so pomagali pri vstopu na borzo (Vir slike: Skupina Klaro).

Zakaj se tako malo slovenskih podjetij za prvo javno ponudbo delnic? Po mnenju Čimžarja, podjetja te možnosti ne poznajo, hkrati pa je povezano s tem, da se morajo kot podjetje kvalificirati. Postati primerno za vstop na borzo, kar pomeni, da mora podjetje biti v dobri finančni kondiciji, imeti dobro organizirano in podjetniško ekipo, zgodbo in cilje, v katerih investitorji vidijo priložnost. »Če kaj od tega manjka, podjetje ni primerno za vstop na borzo.«

Ljubljanska borza ni »najbolj likvidna«, poleg tega pa v Sloveniji ne obstaja skupnost investitorjev, ki bi redno podpirala in investirala ob prvih javnih ponudbah delnic. A to po mnenju Čimžarja podjetja ne sme ustaviti. Raje kot na domačo borzo, predlaga prvo javno ponudbo delnic v tujini.

Z zbiranjem denarja so začeli dan po brexitu, »ki je zelo prestrašil finančne trge in investitorje«, a kljub temu presegli svoj cilj 3 milijonov za 40 odstotkov. »Verjetno so različni kriteriji, vendar zame velja le en preprost kriterij. Ali uspeš prepričati investitorje in imaš dovolj kupcev, da zbereš denar, ki si si ga zastavil,« sogovornik odgovarja na vprašanje, kdaj lahko podjetje reče, da je za njim uspešna prva javna ponudba delnic.

S svežim kapitalom nameravajo financirati nadaljevanje njihovega projekta. V začetni fazi bo nastopila konsolidacija trgov, kjer so že prisotni in prek katerih že vstopajo na nove trge. Načrtujejo tudi izboljšanje obstoječih storitev in dodajanje novih storitev, kot so to storili z orodjem, ki omogoča samostojno izdelavo spletnih strani, ki so ga ravnokar uvedli na Domenci.

Kaj svetuje slovenskim podjetjem, ki se bodo odločila za podoben korak?

»Ne priporočam, da se tega lotite brez osebe, ki ima izkušnje s takšnim procesom,« njim sta bila pri pripravah v veliko pomoč podjetnik, soustanovitelj DHH Giandomenica Sico, ki je v preteklosti že sodeloval pri dveh prvih javnih ponudbah delnic. Poudarja tudi, da mora biti podjetje ob vstopu na borzo v odlični finančni in organizacijski kondiciji ter da za doseganje zadostno velikega obsega poslovanja za večino branž ni dovolj ostati v Sloveniji. »Potrebna je širitev na mednarodne trge. Z veseljem pa podjetnikom, ki bi se odločili za kaj podobnega, pomagam tudi z deljenjem izkušenj ob kavi.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Nekster, inovativno naložbeno množično financiranje

Nekster, inovativno naložbeno množično financiranje

Pri zagotavljanju obstoja in nemotenega poslovanja mladih podjetij odigrajo ključno vlogo redni prilivi in zagotovljen denarni tok. Predvsem v prvih letih poslovanja pa to predstavlja precejšen izziv, ki ga podjetja rešujejo na klasičen ali sodoben način. Preberite več >>

Iz prve roke: poslovni angeli kot investitorji in delovanje kluba Poslovni angeli Slovenije

Iz prve roke: poslovni angeli kot investitorji in delovanje kluba Poslovni angeli Slovenije

Poslovni angeli so ena izmed možnosti, kako lahko inovativni startupi pridobijo finančna sredstva, ki jih potrebujejo za zagon ali širjenje poslovanja. V Sloveniji je glavni akter na tem področju klub Poslovni angeli Slovenije, katerega namen je v povezovanju poslovnih angelov z ustreznimi startupi. Preberite več >>

Kako pridobiti sredstva za financiranje startupa?

Kako pridobiti sredstva za financiranje startupa?

Da bi lahko vaša podjetniška ideja zaživela, morate vanjo praviloma vložiti določeno vsoto začetnih sredstev. Kateri so možni viri za pridobitev teh sredstev? Preberite več >>

Napaka v podjetništvu ni napaka, temveč priložnost za učenje

Napaka v podjetništvu ni napaka, temveč priložnost za učenje

V podjetništvu so napake dobrodošle, so nekaj naravnega, zato napaka pravzaprav ni napaka. So namreč priložnost za raziskovanje, spoznavanje ter učenje. A zapomnite si, da prostora za njihovo nenehno ponavljanje ni. Preberite več >>

Kako zgraditi res kvalitetno mrežo poznanstev?

Kako zgraditi res kvalitetno mrežo poznanstev?

Chris Fralic je priznan tvegani kapitalist, ki si je pot do uspešne kariere skoval premišljeno in vztrajno. Sam zasluge za svoj uspeh pripisuje predvsem kvalitetni mreži poznanstev, ki jo je začel graditi že pred leti. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje