So investitorji krave molznice?

V zadnjih letih Slovenija doživlja razcvet na področju startupov. Kako se je delo startupov spremenilo, kakšen je odnos do investitorjev in kakšni startupi bodo v prihodnosti doživljali razcvet? Smo Slovenci postali boljši prodajalci?
So investitorji krave molznice?

V svetu startupov se prepogosto poudarja investicija, mnogi startupi menijo, da je to njihov glavni cilj (Vir slike: Pixabay).

V svetu startupov se prepogosto poudarja zgolj (višina) investicije. Da je njihov glavni cilj prejetje investicije. Pravzaprav se njihovo delo z investicijo, tudi za investitorja, šele začne. »Nismo krave molznice, ne investiramo zaradi denarja,« je na uvodno vprašanje tokratnega dogodka Startup Cafe odgovorila Tatjana Zabasu iz sklada tveganega kapitala RSG Capital. Težnja investitorjev je zlasti v nudenju pomoči startupom, da pridejo čim prej do najvišje točke. Pomembno je tudi iskanje sinergij med podjetji oziroma startupi, v katere so že investirali, predvsem pa »postavljanje težkih vprašanj, ki ekipe prisilijo pogledati na produkt tudi iz drugega zornega kota«.

Tudi pred poroko preveriš, s kom greš v zakon

Darko Butina iz sklada poslovnih angelov Silicijevi vrtički je investicijo primerjal s poroko: »Ne poročiš se z vsakim. Tudi ločitev ni lahka, zato je dobro, da preveriš, s kom se spuščaš v podjetje z angelsko investicijo.« Startup mora ustvarjati prihodke, posledično dobiček. »Če ima to urejeno, bo preživelo. Ob zdravi finančni kondiciji tudi exit ne bo vprašljiv,« je prepričan.

Katera področja bodo zanimiva v naslednjih letih?

Preveč startupov je po njunem mnenju usmerjeno v razmišljanje in razvijanje produktov iz lastne potrebe – potrebno je vedeti, kaj je dejansko uporabno za širšo množico, zato je pomembno, da izstopimo iz sebe. Katera področja pa so po njunem mnenju tista »prava«, tista, ki bodo v prihajajočih letih doživljala razcvet, revolucijo? »IT se replicira povsod, zato bodo vsa področja zanimiva,« je prepričana predstavnica RSG Capitala, Butina pa: »Predvsem prodaja in B2B koncept. Usmerijo naj se tja, kjer je potreba, a ne osebna. Tam, kjer rešujejo problem. Stranki moraš ponuditi dodano vrednost. Uspeli ne boste z izbiro sektorja, temveč z dodano vrednostjo.«

V katere startupe je lani investiral sklad Silicijevi vrtički? >>

Evropejci nočemo graditi gradov v oblakih

Sogovornika sta se dotaknila tudi teme prodaje. Strinjala sta se, da smo Slovenci, bolje rečeno Evropejci, v splošnem bolj zadržani od Američanov. »Nočemo graditi gradov v oblakih. Slovenci na tem področju še nekoliko bolj zaostajamo, čakamo s produktom, predolgo ga razvijamo. Američani pa so po drugi strani vpeti v ta svet od malih nog. Znajo prodati sebe,« je dodala Tatjana Zabasu.

Kateri startupi so še domači?

A stanje se spreminja tudi v Sloveniji, kar dokazujejo nekateri več kot uspešni slovenski startupi. Pa so resnično še slovenski? Kaj je sploh definicija slovenskega, domačega startupa? Sedeži podjetij so seveda v državah, ki jim nudijo najbolj ugodne pogoje, tam, kjer so najbližje svojim kupcem, na to, ali je slovenski, pa vpliva tudi število zaposlenih in ustanoviteljev. »Pomembno je, koliko vračajo nazaj. Tistega, ki se stalno izseli iz domačega okolja, ne moremo več smatrati za slovenski startup. Tiste, ki pa se vračajo nazaj, in delijo pridobljeno znanje, izkušnje, konec koncev plačujejo davke, pa lahko,« dodajata.

Uber ni zrastel čez noč …

Podjetniško okolje, menita, da je danes dobro razvito, še zlasti, če pogledamo, kako majhen trg predstavlja Slovenija. Vse več je tudi znanja, o startupih in podjetništvu se vse pogosteje govori, posledično pa je tudi vse več mladih, ki si upajo razmišljati o svoji zgodbi. »Vedo, kaj iščejo investitorji, bolje se pripravijo. Je pa res, da je danes tudi več navdušenja nad svetom startupov, prevladuje želja, da bi bili del nekega startupa,« sta še dodala. Če razmišljate ravno o tem, morda še nasvet tokratnih sogovornikov: ambicije članov so tiste, ki vas bodo ločile od tistih manj uspešnih startupov. Saj veste, Uber je zrastel v obstoječe stanje z ambicioznostjo in premišljenim razmišljanjem, na kateri trg vstopiti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Na največjem regijskem ecommerce tekmovanju Spletni trgovec leta je spletna trgovina gizzmo.si prejela kar tri nagrade, med drugim tudi najvišjo lovoriko Web Champion 2017. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: ,