So investitorji krave molznice?

V zadnjih letih Slovenija doživlja razcvet na področju startupov. Kako se je delo startupov spremenilo, kakšen je odnos do investitorjev in kakšni startupi bodo v prihodnosti doživljali razcvet? Smo Slovenci postali boljši prodajalci?
So investitorji krave molznice?

V svetu startupov se prepogosto poudarja investicija, mnogi startupi menijo, da je to njihov glavni cilj (Vir slike: Pixabay).

V svetu startupov se prepogosto poudarja zgolj (višina) investicije. Da je njihov glavni cilj prejetje investicije. Pravzaprav se njihovo delo z investicijo, tudi za investitorja, šele začne. »Nismo krave molznice, ne investiramo zaradi denarja,« je na uvodno vprašanje tokratnega dogodka Startup Cafe odgovorila Tatjana Zabasu iz sklada tveganega kapitala RSG Capital. Težnja investitorjev je zlasti v nudenju pomoči startupom, da pridejo čim prej do najvišje točke. Pomembno je tudi iskanje sinergij med podjetji oziroma startupi, v katere so že investirali, predvsem pa »postavljanje težkih vprašanj, ki ekipe prisilijo pogledati na produkt tudi iz drugega zornega kota«.

Tudi pred poroko preveriš, s kom greš v zakon

Darko Butina iz sklada poslovnih angelov Silicijevi vrtički je investicijo primerjal s poroko: »Ne poročiš se z vsakim. Tudi ločitev ni lahka, zato je dobro, da preveriš, s kom se spuščaš v podjetje z angelsko investicijo.« Startup mora ustvarjati prihodke, posledično dobiček. »Če ima to urejeno, bo preživelo. Ob zdravi finančni kondiciji tudi exit ne bo vprašljiv,« je prepričan.

Katera področja bodo zanimiva v naslednjih letih?

Preveč startupov je po njunem mnenju usmerjeno v razmišljanje in razvijanje produktov iz lastne potrebe – potrebno je vedeti, kaj je dejansko uporabno za širšo množico, zato je pomembno, da izstopimo iz sebe. Katera področja pa so po njunem mnenju tista »prava«, tista, ki bodo v prihajajočih letih doživljala razcvet, revolucijo? »IT se replicira povsod, zato bodo vsa področja zanimiva,« je prepričana predstavnica RSG Capitala, Butina pa: »Predvsem prodaja in B2B koncept. Usmerijo naj se tja, kjer je potreba, a ne osebna. Tam, kjer rešujejo problem. Stranki moraš ponuditi dodano vrednost. Uspeli ne boste z izbiro sektorja, temveč z dodano vrednostjo.«

V katere startupe je lani investiral sklad Silicijevi vrtički? >>

Evropejci nočemo graditi gradov v oblakih

Sogovornika sta se dotaknila tudi teme prodaje. Strinjala sta se, da smo Slovenci, bolje rečeno Evropejci, v splošnem bolj zadržani od Američanov. »Nočemo graditi gradov v oblakih. Slovenci na tem področju še nekoliko bolj zaostajamo, čakamo s produktom, predolgo ga razvijamo. Američani pa so po drugi strani vpeti v ta svet od malih nog. Znajo prodati sebe,« je dodala Tatjana Zabasu.

Kateri startupi so še domači?

A stanje se spreminja tudi v Sloveniji, kar dokazujejo nekateri več kot uspešni slovenski startupi. Pa so resnično še slovenski? Kaj je sploh definicija slovenskega, domačega startupa? Sedeži podjetij so seveda v državah, ki jim nudijo najbolj ugodne pogoje, tam, kjer so najbližje svojim kupcem, na to, ali je slovenski, pa vpliva tudi število zaposlenih in ustanoviteljev. »Pomembno je, koliko vračajo nazaj. Tistega, ki se stalno izseli iz domačega okolja, ne moremo več smatrati za slovenski startup. Tiste, ki pa se vračajo nazaj, in delijo pridobljeno znanje, izkušnje, konec koncev plačujejo davke, pa lahko,« dodajata.

Uber ni zrastel čez noč …

Podjetniško okolje, menita, da je danes dobro razvito, še zlasti, če pogledamo, kako majhen trg predstavlja Slovenija. Vse več je tudi znanja, o startupih in podjetništvu se vse pogosteje govori, posledično pa je tudi vse več mladih, ki si upajo razmišljati o svoji zgodbi. »Vedo, kaj iščejo investitorji, bolje se pripravijo. Je pa res, da je danes tudi več navdušenja nad svetom startupov, prevladuje želja, da bi bili del nekega startupa,« sta še dodala. Če razmišljate ravno o tem, morda še nasvet tokratnih sogovornikov: ambicije članov so tiste, ki vas bodo ločile od tistih manj uspešnih startupov. Saj veste, Uber je zrastel v obstoječe stanje z ambicioznostjo in premišljenim razmišljanjem, na kateri trg vstopiti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Škatla dobrot prispeva k zadovoljstvu zaposlenih

Škatla dobrot prispeva k zadovoljstvu zaposlenih

Na spletnem portalu BoostBox si lahko sestavite zdravo in kakovostno malico iz vrhunskih sestavin. Izbirate lahko med izbranimi oreščki in suhim sadjem, ki so odličen vir energije za naporne podjetniške dni. Preberite več >>

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

Mentorski program ICOrelator desetim izbranim ekipam omogoča, da dobijo vse potrebne informacije za zagon ICO kampanje.   Preberite več >>

Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj

Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj

Zgodba sežanskega podjetja TNG Oprema in njihove blagovne znamke KingsBox je nedvomno zgodba o uspehu. Glede na vnemo Luke Železnika in Dejana Kobala je pred podjetjem novo uspešno obdobje. Preberite več >>

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

V okviru konference PODIM v Mariboru so bili širši javnosti predstavljeni rezultati raziskave Global Entrepreneurship Monitor. Ti kažejo, da je kar dobra polovica Slovencev prepričana v svoje podjetniške sposobnosti. Preberite več >>

“Ljudje se ponovno učijo tujih jezikov za zabavo”

“Ljudje se ponovno učijo tujih jezikov za zabavo”

S sodobnimi metodami poučevanja Jezikovna akademija skrbi za kakovostno učenje tujih jezikov za celoten spekter prebivalstva - od otrok do najzahtevnejših poslovnežev. Finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2016 želijo postati vodilni ponudnik jezikovnih tečajev in prevajalskih storitev na slovenskem trgu. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje