So investitorji krave molznice?

Avtor — 07.10.2015
V zadnjih letih Slovenija doživlja razcvet na področju startupov. Kako se je delo startupov spremenilo, kakšen je odnos do investitorjev in kakšni startupi bodo v prihodnosti doživljali razcvet? Smo Slovenci postali boljši prodajalci?
So investitorji krave molznice?

V svetu startupov se prepogosto poudarja investicija, mnogi startupi menijo, da je to njihov glavni cilj (Vir slike: Pixabay).

V svetu startupov se prepogosto poudarja zgolj (višina) investicije. Da je njihov glavni cilj prejetje investicije. Pravzaprav se njihovo delo z investicijo, tudi za investitorja, šele začne. »Nismo krave molznice, ne investiramo zaradi denarja,« je na uvodno vprašanje tokratnega dogodka Startup Cafe odgovorila Tatjana Zabasu iz sklada tveganega kapitala RSG Capital. Težnja investitorjev je zlasti v nudenju pomoči startupom, da pridejo čim prej do najvišje točke. Pomembno je tudi iskanje sinergij med podjetji oziroma startupi, v katere so že investirali, predvsem pa »postavljanje težkih vprašanj, ki ekipe prisilijo pogledati na produkt tudi iz drugega zornega kota«.

Tudi pred poroko preveriš, s kom greš v zakon

Darko Butina iz sklada poslovnih angelov Silicijevi vrtički je investicijo primerjal s poroko: »Ne poročiš se z vsakim. Tudi ločitev ni lahka, zato je dobro, da preveriš, s kom se spuščaš v podjetje z angelsko investicijo.« Startup mora ustvarjati prihodke, posledično dobiček. »Če ima to urejeno, bo preživelo. Ob zdravi finančni kondiciji tudi exit ne bo vprašljiv,« je prepričan.

Katera področja bodo zanimiva v naslednjih letih?

Preveč startupov je po njunem mnenju usmerjeno v razmišljanje in razvijanje produktov iz lastne potrebe – potrebno je vedeti, kaj je dejansko uporabno za širšo množico, zato je pomembno, da izstopimo iz sebe. Katera področja pa so po njunem mnenju tista »prava«, tista, ki bodo v prihajajočih letih doživljala razcvet, revolucijo? »IT se replicira povsod, zato bodo vsa področja zanimiva,« je prepričana predstavnica RSG Capitala, Butina pa: »Predvsem prodaja in B2B koncept. Usmerijo naj se tja, kjer je potreba, a ne osebna. Tam, kjer rešujejo problem. Stranki moraš ponuditi dodano vrednost. Uspeli ne boste z izbiro sektorja, temveč z dodano vrednostjo.«

V katere startupe je lani investiral sklad Silicijevi vrtički? >>

Evropejci nočemo graditi gradov v oblakih

Sogovornika sta se dotaknila tudi teme prodaje. Strinjala sta se, da smo Slovenci, bolje rečeno Evropejci, v splošnem bolj zadržani od Američanov. »Nočemo graditi gradov v oblakih. Slovenci na tem področju še nekoliko bolj zaostajamo, čakamo s produktom, predolgo ga razvijamo. Američani pa so po drugi strani vpeti v ta svet od malih nog. Znajo prodati sebe,« je dodala Tatjana Zabasu.

Kateri startupi so še domači?

A stanje se spreminja tudi v Sloveniji, kar dokazujejo nekateri več kot uspešni slovenski startupi. Pa so resnično še slovenski? Kaj je sploh definicija slovenskega, domačega startupa? Sedeži podjetij so seveda v državah, ki jim nudijo najbolj ugodne pogoje, tam, kjer so najbližje svojim kupcem, na to, ali je slovenski, pa vpliva tudi število zaposlenih in ustanoviteljev. »Pomembno je, koliko vračajo nazaj. Tistega, ki se stalno izseli iz domačega okolja, ne moremo več smatrati za slovenski startup. Tiste, ki pa se vračajo nazaj, in delijo pridobljeno znanje, izkušnje, konec koncev plačujejo davke, pa lahko,« dodajata.

Uber ni zrastel čez noč …

Podjetniško okolje, menita, da je danes dobro razvito, še zlasti, če pogledamo, kako majhen trg predstavlja Slovenija. Vse več je tudi znanja, o startupih in podjetništvu se vse pogosteje govori, posledično pa je tudi vse več mladih, ki si upajo razmišljati o svoji zgodbi. »Vedo, kaj iščejo investitorji, bolje se pripravijo. Je pa res, da je danes tudi več navdušenja nad svetom startupov, prevladuje želja, da bi bili del nekega startupa,« sta še dodala. Če razmišljate ravno o tem, morda še nasvet tokratnih sogovornikov: ambicije članov so tiste, ki vas bodo ločile od tistih manj uspešnih startupov. Saj veste, Uber je zrastel v obstoječe stanje z ambicioznostjo in premišljenim razmišljanjem, na kateri trg vstopiti.

Preberite tudi
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih.

Preberite več >>
Slovenski Hive Project zbral več kot 8,5 milijona dolarjev

Slovenski Hive Project zbral več kot 8,5 milijona dolarjev

Hive Project, slovenski projekt, ki želi s pomočjo tehnologije blockchain omogočiti prodajo terjatev tudi malim podjetjem in samostojnim podjetnikom, je s prvo javno ponudbo kovancev zbralo več kot dva tisoč bitcoinov oziroma več kot 8,5 milijona dolarjev.

Preberite več >>
Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad.

Preberite več >>
Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja.

Preberite več >>
Prve ponudbe kovancev letos zbrale več kot 1,3 milijarde dolarjev

Prve ponudbe kovancev letos zbrale več kot 1,3 milijarde dolarjev

Prva javna ponudba kovancev je razmeroma nov način zbiranja sredstev, ki deluje na tehnologiji blockchain, konceptualno pa je podobna prvi javni ponudbi delnic. V svetu kriptovalut prve javne ponudbe v letošnjem letu doživljajo ogromen razmah.

Preberite več >>
Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain.

Preberite več >>
TAFR – z roboti do izboljšanja vsakdanjega dela kmetov in vinogradnikov

TAFR – z roboti do izboljšanja vsakdanjega dela kmetov in vinogradnikov

12 študentov različnih ljubljanskih fakultet je v enem letu izdelalo kmetijskega robota, ki se avtonomno premika po polju in opravlja različne naloge. Ekipa TAFR je robota pred kratkim izjemno uspešno predstavila na tekmovanju Field Robot Event 2017.

Preberite več >>
Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.

Preberite več >>
Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom.

Preberite več >>
Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

V znanem delu Erica Riesa The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses je natančno opisana metoda vitkega podjetništva. Predstavljeni video na enostaven način predstavi nekatere ključne poudarke dela.

Preberite več >>
Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje