So vaši računi točni?
So vaši računi točni? (Vir slike: Pixabay.com)
Naredite vtis
Vsak izdan račun nosi sporočilo o podjetju, ki ga je izdalo. Ko bo vaša stranka prejela račun, si bo na podlagi računa ustvarila prvo sliko o vašem podjetju.
Slabo urejeni in netočni računi jim dajo občutek slabo organiziranega in slabo stoječega podjetja. Po drugi strani pa jim točen, lepo oblikovan in profesionalen račun da občutek, da sodelujejo s kakovostnim podjetjem.
Prav zato premislite o obstoječi rešitvi. Ali so videti dovolj profesionalni? Bi vas navdušila vaša oblika ali odbila od prihodnjega sodelovanja? Lotimo se sprememb.
Račun naj bo točen
Znesek, ki ga zahtevate, mora vedno biti točen. Če pošiljate netočne zneske, vaš posel najverjetneje ne bo dolgo trajal.
Če boste zaračunali preveč, bodo pomislili, da ste nepošteni.
Če boste zaračunali premalo, bodo mislili, da niste pravi za posel.
Ne ena ne druga možnost ni dobra. Zato pripravite točen znesek. Kako do točnih zneskov? Vse je seveda v vaših rokah, priporočamo pa, da se držite spodnjih napotkov.
Spremljajte število ur in število prodanih izdelkov. Pri tem vam lahko pomagajo različni programi.
Račune izdajajte redno
Tako se vam ne bo zgodilo, da bi naredili kakšno napako. Če boste račun izdali dva meseca pozneje, obstaja velika možnost, da se boste pri vnosu postavk zmotili. Na opravljeno delo boste pozabili vi, pozabila bo tudi vaša stranka.
Račune izdajajte redno
Izdaja računov vam mora priti v kri. To je glavni del vašega posla in tako morate to delo tudi jemati. Denarni tok bo namreč vplival na stanje vašega podjetja. Redna izdaja računov bo pomagala tudi vašim strankam, ki si želijo čim prej poravnati vse račune.
Eračuni prinašajo prihranek na času in denarju
Nekatera podjetja še vedno pošiljajo račune po pošti. Razmere pa so se v zadnjih letih precej spremenile: vse več se uporabljajo elektronske blagajne in elektronski računi, ki prinašajo številne prednosti. Eračun iz takšne blagajne bo stranka hitreje prejela, s tem se bo povečala možnost za hitrejše plačilo, arhiviranje vam ne bo vzelo prostora, prav tako pa boste iskani računi hitreje našli kot med goro dokumentacije.
Vprašajte svoje stranke, kako si želijo prejemati račune, obenem pa jim pojasnite, da si jih želite v bodoče pošiljati zgolj v elektronski različici. Morda bo ta način prepričal tudi njih.
Privarčevali boste na denarju, ki bi ga sicer porabili za papir, kartuše, kuverte in znamke. Smo že omenili časovni prihranek, mar ne? Svojim strankam pa boste v istem hipu pokazali tudi, da ste v koraku s časom.
Eračun naj vsebuje tudi osnovne podatke, kot so, kdo je kontaktna oseba, ime podjetja in njegov naslov, davčna številka, kontaktna telefonska številka in elektronski naslov, številka računa in datum izdaje računa.
Dodajte še podatke prejemnika računa: ime in naziv delovnega mesta prejemnika, ime podjetja ter naslov, številko naročila in referenčno številko.
S profesionalnim videzom do hitrejšega plačila
Pripišite plačilne pogoje. Ti bodo prejemniku računa povedali, kdaj mora račun poravnati.
Uporabite prijazen ton. Glede na to, da si želite stranke obdržati, ravnajte z njimi spoštljivo. To jim sporočite tudi prek izdanega računa. Ob koncu računa lahko pripišete: Hvala za nakup.
S temi koraki bo vaš račun videti bolj profesionalno, vsebovali pa bodo tudi vse potrebne informacije. In kar je najpomembneje: hitreje boste dobili plačilo!