Socialna omrežja in mala podjetja: preverjanje kandidatov za razpisano delovno mesto

Socialna omrežja postajajo odličen način preverjanja kandidatov, ki se prijavijo na razpisano delovno mesto. Preko različnih socialnih omrežij lahko komunicirate s potencialnimi kandidati in izveste več o njihovih preteklih službah, izobrazbi, izkušnjah in ciljih. Vsekakor takšne vrste preverjanja lahko postrežejo z določenimi informacijami, do katerih pri klasičnem intervjuju ne bi prišli.
Socialna omrežja in mala podjetja: preverjanje kandidatov za razpisano delovno mesto

Pri raziskovanju kandidatov se osredotočajte na njihove sposobnosti, izkušnje in cilje, ne pa na slike iz novoletne zabave (slika: sxc.hu).

Če se nekdo prijavi na razpis za delovno mesto, ki ste ga objavili, se pojavlja vprašanje, ali se lotiti detektivskega preverjanja kandidata preko socialnih omrežij? Predstavljamo vam nekaj opornih točk, kdaj je to primerno in kdaj ne.

 

Namen raziskovanja s pomočjo socialnih omrežij

Najprej se morate kot bodoči delodajalec odločiti, ali se vam kandidate splača preverjati na ta način, saj vam to opravilo lahko po nepotrebnem vzame precej časa. Da se boste lažje odločili, si zastavite tri vprašanja:

  • Zakaj bi radi raziskovali preko socialnih omrežij?
  • Katere podatke želite pridobiti?
  • Ali je dejstvo, da kandidat uporablja socialna omrežja dobro ali slabo?

Ko boste brskali po socialnih omrežjih in preverjali kandidate, bodite pozorni, da ne boste prevelikega pomena pripisovali njihovim osebnim lastnostim, saj lahko slike iz dopusta in rojstnodnevnih zabav dajo napačen vtis o tem, kako bi se kandidat izkazal na delovnem mestu. Prav tako morate biti pozorni, da res preverjate osebo, ki se je prijavila na razpis, in ne nekoga, ki ima isto ime in priimek.

 

Osredotočite se na znanje, spretnosti in sposobnosti

Ko pregledujete profile kandidatov, se osredotočite na področja, ki vsebujejo izkušnje na delovnih mestih, znanja, dodatna izobraževanja itd. Preverite profil na LinkedIn in se ne osredotočajte preveč na stvari, ki jih je kandidat počel v prostem času, na počitnicah, zabavah itd.

Vsekakor pa lahko informacijo, da kandidat rad ponočuje med tednom, uporabimo za lažje odločanje. Pri preverjanju boste naleteli tudi na različne objave, komentarje in pogovore kandidatov. Če se vam bodo izjave zdele nenavadne in skrivnostne, ter bodo namigovale na nelegalne posle, kandidata raje ne kličite na ponovni razgovor. V kolikor pa se vam bodo izjave zdele zgolj nenavadne in boste videli, da se vaš kandidat rad obleče v superjunaka za maškare, ga nikar ne odslovite – morda izgubite marljivega delavca.

 

Razgovor

Med razgovorom se osredotočajte na kandidata, njegove sposobnosti, želje, cilje ipd. Ne razmišljajte o določeni sliki, ki ste jo videli na Facebooku, saj je ta lahko vzeta iz konteksta, zato je težko vedeti, kaj se je takrat v resnici dogajalo.

 

Ko kandidata zaposlimo

Lahko se zgodi, da na podlagi socialnih omrežij izvemo šokantno novico o zaposlenemu. Prvo pravilo je, da ostanemo mirni in premislimo, ali novica vpliva na sposobnost zaposlenega za opravljanje dela. V kolikor novica ne vpliva na delo ali ugled podjetja, potem je najbolje, da nanjo pozabimo. V nasprotnem primeru pa moramo zadevo predati kadrovski službi.

Socialna omrežja niso uporabna zgolj za preverjanje zaposlenih in kandidatov. So namreč odličen način, da razširimo novico o prostem delovnem mestu, najdemo odlične kandidate in tržimo svoje proizvode ali blagovno znamko.

 

Vir: Lauby, Sharlyn. Should You Search Social Media Sites for Job Candidate Information? Mashable.com, 5.9.2010

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje