Socialna omrežja vsaj mesečno obiskuje 44% rednih slovenskih uporabnikov interneta

V zadnjem času, ki ga avtorji označujejo kot obdobje spleta 2.0, uporabniško generiranih vsebin in družbenih medijev, so spletne skupnosti doživele dodatni vzpon in prodrle iz prostora (kibernetskega) subkulturnega udejstvovanja v množično obliko povezovanja ljudi na spletu.
Socialna omrežja vsaj mesečno obiskuje 44% rednih slovenskih uporabnikov interneta

Lani je svoj blog imelo 13% rednih uporabnikov interneta (freefoto.com)

Projekt RIS je opravil raziskavo o vključenosti in aktivnostih prebivalcev Republike Slovenije v spletnih skupnostih, ki temelji na telefonski anketi, izvedeni v decembru 2009 na reprezentativnem vzorcu prebivalcev Slovenije (n=1209), starih od 10 do 75 let.

Najbolj obiskane skupnosti so YouTube, Wikipedia in Facebook

V slovenski populaciji od 10 do 75 let je 1.249.000 posameznikov, ki so internet uporabljali v »zadnjih treh mesecih« (redni uporabniki interneta). Le-ti vsaj mesečno najpogosteje obiskujejo video in foto skupnosti (45% rednih uporabnikov oz. 565.000 ljudi) in spletna socialna omrežja (44% oz. 552.000 oseb). Sledijo spletni forumi (29% oz. 367.000 posameznikov) in blogi (23% oz. 231.000 prebivalcev Slovenije).

Med rednimi uporabniki interneta je v Sloveniji najpogosteje obiskana spletna skupnost YouTube, sledita Wikipedia in Facebook. V povprečju imajo uporabniki Facebooka, ki ga vsaj občasno obiskujejo, svoj osebni profil v tej skupnosti 12 mesecev. Med njimi jih je slaba petina svoj osebni profil »ustvarila, a ga ne ureja«, slaba tretjina ureja profil »enkrat na mesec ali manj pogosto«, četrtina »večkrat na teden« in dobra desetina »vsak dan ali pogosteje«. Uporabniki Facebooka imajo v povprečju v svojih profilih navedenih 175 prijateljev.

V spletnih skupnostih najpogosteje aktivno sodelujejo moški, mlajši, šolajoči se in dnevni uporabniki interneta. Med moškimi prevladujejo spletni forumi, večigralske igre, klepetalnice in video ter foto skupnosti. V starostni skupini od 10 do 19 let so najbolj priljubljene večigralske igre, klepetalnice in video ter foto skupnosti. Med posamezniki od 20 do 27 let pa so v ospredju spletni servisi, spletni forumi, blogi, virtualni svetovi in socialna omrežja.

Med rednimi uporabniki interneta jih je 38% (skoraj 417.000 ljudi) prek interneta že spoznalo osebo, ki je pred tem niso poznali. Dobra četrtina (26%) rednih uporabnikov interneta se je s spoznano osebo tudi srečalo »v živo«. V povprečju so se srečali z 11 osebami, svoje izkušnje pa v povprečju ocenjujejo pozitivno.

Primerjava s tujino

Primerjava z Eurostatom kaže, da je bila Slovenija v letu 2008 nad Evropskim povprečjem skoraj pri vseh indikatorjih o obiskovanju in sodelovanju v spletnih skupnosti med rednimi uporabniki interneta. Sodeč po primerjavi z ZDA (Pew Internet) pa Slovenija na tem področju zaostaja. Primerjava z Veliko Britanijo (OxIS) razkriva, da je Slovenija v prednosti pri uporabi spletnih socialnih omrežij, spletnih klepetalnic in pisanju blogov, zaostaja pa pri sodelovanju v spletnih forumih in igranju večigralskih iger.

Med ZDA in Slovenijo so prisotne tudi razlike v socio-demografski strukturi uporabnikov spletnih socialnih omrežij. V Sloveniji je uporaba socialnih omrežij bolj generacijsko in spolno pogojena kot v ZDA, pri čemer je v Sloveniji bistveno večji delež uporabnikov socialnih omrežij med mlajšimi respondenti in ženskami. Hkrati v Sloveniji ni zaznati razlik glede na izobrazbo, kar je značilno za ZDA, kjer je med uporabniki spletnih socialnih omrežij višji delež oseb z višjo izobrazbo.

Poročilo (pdf) >>

Vir: Spletne skupnosti 2010. Ris.org, 15.9.2010

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje