Socialna omrežja vsaj mesečno obiskuje 44% rednih slovenskih uporabnikov interneta

V zadnjem času, ki ga avtorji označujejo kot obdobje spleta 2.0, uporabniško generiranih vsebin in družbenih medijev, so spletne skupnosti doživele dodatni vzpon in prodrle iz prostora (kibernetskega) subkulturnega udejstvovanja v množično obliko povezovanja ljudi na spletu.
Socialna omrežja vsaj mesečno obiskuje 44% rednih slovenskih uporabnikov interneta

Lani je svoj blog imelo 13% rednih uporabnikov interneta (freefoto.com)

Projekt RIS je opravil raziskavo o vključenosti in aktivnostih prebivalcev Republike Slovenije v spletnih skupnostih, ki temelji na telefonski anketi, izvedeni v decembru 2009 na reprezentativnem vzorcu prebivalcev Slovenije (n=1209), starih od 10 do 75 let.

Najbolj obiskane skupnosti so YouTube, Wikipedia in Facebook

V slovenski populaciji od 10 do 75 let je 1.249.000 posameznikov, ki so internet uporabljali v »zadnjih treh mesecih« (redni uporabniki interneta). Le-ti vsaj mesečno najpogosteje obiskujejo video in foto skupnosti (45% rednih uporabnikov oz. 565.000 ljudi) in spletna socialna omrežja (44% oz. 552.000 oseb). Sledijo spletni forumi (29% oz. 367.000 posameznikov) in blogi (23% oz. 231.000 prebivalcev Slovenije).

Med rednimi uporabniki interneta je v Sloveniji najpogosteje obiskana spletna skupnost YouTube, sledita Wikipedia in Facebook. V povprečju imajo uporabniki Facebooka, ki ga vsaj občasno obiskujejo, svoj osebni profil v tej skupnosti 12 mesecev. Med njimi jih je slaba petina svoj osebni profil »ustvarila, a ga ne ureja«, slaba tretjina ureja profil »enkrat na mesec ali manj pogosto«, četrtina »večkrat na teden« in dobra desetina »vsak dan ali pogosteje«. Uporabniki Facebooka imajo v povprečju v svojih profilih navedenih 175 prijateljev.

V spletnih skupnostih najpogosteje aktivno sodelujejo moški, mlajši, šolajoči se in dnevni uporabniki interneta. Med moškimi prevladujejo spletni forumi, večigralske igre, klepetalnice in video ter foto skupnosti. V starostni skupini od 10 do 19 let so najbolj priljubljene večigralske igre, klepetalnice in video ter foto skupnosti. Med posamezniki od 20 do 27 let pa so v ospredju spletni servisi, spletni forumi, blogi, virtualni svetovi in socialna omrežja.

Med rednimi uporabniki interneta jih je 38% (skoraj 417.000 ljudi) prek interneta že spoznalo osebo, ki je pred tem niso poznali. Dobra četrtina (26%) rednih uporabnikov interneta se je s spoznano osebo tudi srečalo »v živo«. V povprečju so se srečali z 11 osebami, svoje izkušnje pa v povprečju ocenjujejo pozitivno.

Primerjava s tujino

Primerjava z Eurostatom kaže, da je bila Slovenija v letu 2008 nad Evropskim povprečjem skoraj pri vseh indikatorjih o obiskovanju in sodelovanju v spletnih skupnosti med rednimi uporabniki interneta. Sodeč po primerjavi z ZDA (Pew Internet) pa Slovenija na tem področju zaostaja. Primerjava z Veliko Britanijo (OxIS) razkriva, da je Slovenija v prednosti pri uporabi spletnih socialnih omrežij, spletnih klepetalnic in pisanju blogov, zaostaja pa pri sodelovanju v spletnih forumih in igranju večigralskih iger.

Med ZDA in Slovenijo so prisotne tudi razlike v socio-demografski strukturi uporabnikov spletnih socialnih omrežij. V Sloveniji je uporaba socialnih omrežij bolj generacijsko in spolno pogojena kot v ZDA, pri čemer je v Sloveniji bistveno večji delež uporabnikov socialnih omrežij med mlajšimi respondenti in ženskami. Hkrati v Sloveniji ni zaznati razlik glede na izobrazbo, kar je značilno za ZDA, kjer je med uporabniki spletnih socialnih omrežij višji delež oseb z višjo izobrazbo.

Poročilo (pdf) >>

Vir: Spletne skupnosti 2010. Ris.org, 15.9.2010

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje