Socialno podjetje

Avtor Nina Orehek — 25.07.2011
Komentiraj!
Socialno podjetje je dobro poznana oblika delovanja podjetij v tujini, v slovenskem sistemu pa se je prvič pojavila marca 2011, ko je bil sprejet Zakon o socialnem podjetništvu. Namen socialnih podjetij je zadovoljevanje tako ekonomskih kot socialnih ciljev.
Socialno podjetje

Socialno podjetje (Slika: sxc.hu).

Pri socialnem podjetništvu ne gre za novo organizacijsko obliko gospodarske družbe, ampak le za označitev dejavnosti oziroma načina zaposlovanja delavcev. Podjetje, ki želi opravljati zakonsko navedene dejavnosti, mora najprej pridobiti status in oznako »socialno podjetje« ter svoji firmi dodati kratico »so.p.«.

Socialno podjetje je namenjeno zadovoljevanju tako ekonomskih kot socialnih ciljev. Ekonomska merila so zlasti visoka stopnja avtonomije delovanja, glasovalne pravice članov in možnost izstopa; gre za neprekinjeno dejavnost, nastopanje na trgu ter prevzemanje gospodarskih tveganj.

Socialno podjetje pa se od drugih razlikuje prav po zasledovanju socialnih ciljev, kot so javna korist, možnost vsakogar, da se vključi in sodeluje, ter omejitev delitve dobička. Glavni namen socialnega podjetništva je integracija in zaposlovanje dolgotrajno brezposelnih oseb in njihovo angažiranje, da bi v okviru socialnega podjetja samostojno ustvarjali prihodke in poskrbeli za lastno preživetje.

Viri: Zakon o socialnem podjetništvu, Ur.l. RS, št. 20/2011, z dne 18. 3. 2011, Tovarna dela, Cnvos.

    shranjeno pod: ,
    comments powered by Disqus
    Prijavi se na e-novice!
    Najbolj brane novice