Spletni sezonski trendi v letu 2013

Avtor Maja Borštnik — 19.04.2014
Komentiraj!
V Red Orbitu so že tretjič pripravili pregled spletnih sezonskih trendov, ki prikazujejo vedenje obiskovalcev spletnih strani, obiskanih iz spletnih iskalnikov. Analiza je potekala na 219 spletnih straneh, ki so jih razdelili v sedem panog.
Spletni sezonski trendi v letu 2013

Spletni sezonski trendi v letu 2013 (Vir slike: Freeimages.com)

Najprej so se posvetili dvem velikim spremembam, ki sta se zgodili v letu 2013. Prva velika sprememba se je zgodila 15. junija 2013, ko je zakonodaja močno posegla na področje spletnih piškotkov. V Red Orbitu so po tem datumu beležili velik upad števila obiskovalcev spletnih strani, saj jih niso mogli zaznati, kljub temu da so spletno stran obiskali. 

Druga pomembna sprememba je vplivala na število ključnih besed, ki so jih pri Red Orbitu zaznali kot vir obiska spletnih strani. Google je v letu 2013 namreč povečal odstotek t.i. "not provided" ključne besede. Od tedaj lahko vidimo le še 10 do 30 odstotkov ključnih besed, ki so jih obiskovalci vpisali v iskalnik, preden so prišli na spletno stran.

Ugotovitve analize 

Analiza je potekala na 219 spletnih straneh, ki so jih razdelili v sedem panog: poslovne storitve, spletne trgovine, finance, lepota in zdravje, informacijski portali, trgovina in turizem.

Obiskovalci analiziranih spletnih strani so na spletnih straneh v povprečju preživeli 2 minuti 30 sekund. V tem času so si, v povprečju, pogledali 3,79 podstrani. Ob primerjavi s preteklimi leti vidimo, da so letos uporabniki na spletnih straneh preživeli več časa. Ali lahko iz tega sklepamo, da so spletne strani bolj uporabne in ponujajo več koristnih informacij?

(Vir slike: Red Orbit)

Spletne strani dobijo daleč največ obiskovalcev iz Googla. To statistiko so opazili tudi prejšnja leta, delež Googla proti ostalim iskalnikom je letos v povprečju 93 %, kar je za eno odstotno točko več glede na leta 2012 in 2011. Bolj zanimiva je primerjava po panogah: najnižji odstotek Google dosega na področju financ (85 %), največjega pa na področju spletnih trgovin in informacijskih portalov.

Še večje razlike med posameznimi panogami lahko vidimo v odstotku obiskovalcev, ki so na spletno stran prišli preko iskalnikov. Povprečno obisk iz iskalnikov predstavlja 56 %, ta odstotek je najvišji znotraj poslovnih storitev, kjer dosega kar 84 %, najnižji pa na področju informacijskih portalov, kjer znaša le 39 %.

Pri Red Orbit so pripravili zanimivo infografiko.

Ta informacija prikazuje pomembnost iskalnikov v primerjavi z drugimi kanali spletnega marketinga, ki skupno predstavljajo le 44 % obiska spletnih strani. Ali si še lahko privoščite, da se ne ukvarjate z iskalnim marketingom in optimizacijo spletnih strani?

Na vseh spletnih straneh je opazno visoko število obiskovalcev januarja in kasnejši upad. Poleti so na zmanjšanje števila obiskovalcev (poleg piškotkov) vplivali tudi dopusti, število obiskovalcev se ponovno poveča šele septembra, in na večini kategorij raste do decembra, še posebej raste na spletnih straneh v kategoriji spletnih trgovin, lepote in zdravja ter turizma.

(Vir slike: Red Orbit)

Zanimivo je tudi, kako v kategoriji lepota in zdravje število obiskovalcev naraste v mesecih oktober in november, decembra pa se očitno vsi sprijaznimo z veliko količino sladkarij in nas želja po skrbi za zdravje popolnoma mine in temu primerno je tudi številko obiskov spletnih strani s tako vsebino.

Vir: Red Orbit

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice