Splošni pogoji poslovanja

Splošni pogoji poslovanja so del glavne pogodbe. Pripravi jih ena pogodbena stranka, zavezujejo pa obe. Gre za poseben način urejanja pogodbenih razmerij z večjim številom strank, kjer je predmet pogodbe istovrstno blago ali storitve.
Splošni pogoji poslovanja

Splošni pogoji poslovanja. (Vir slike: freeimages.com)

Časovno in funkcionalno nesmiselno bi bilo, da bi podjetje pri prodaji enakega izdelka ali storitve z vsako stranko sklepalo individualizirano pogodbo. S splošnimi pogoji poslovanja podjetje v principu racionalizira svoje poslovanje.

Pri splošnih pogojih gre za racionalizacijo poslovanja. Splošni pogoji se pogosto uporabljajo v primerih, ko se potrošnikom na trgu ponuja večje količine istovrstnega blaga ali storitev (npr. telekomunikacije, razni energenti, bančništvo, zavarovalništvo, ipd).

Splošne pogoje praviloma oblikuje ena pogodbena stranka, vendar s podpisom pogodbe zavezujejo obe stranki, če se pogodba nanje sklicuje ali so vsebovani v formularni pogodbi. Tako sprejeti splošni pogoji dopolnjujejo glavno pogodbo med pogodbenikoma in praviloma zavezujejo tako kot pogodba, razen če niso v nasprotju z njo – v tem primeru zavezujejo določbe v pogodbi.

Nikakor ni nujno ali potrebno, da bi bili splošni pogoji že vsebovani v pogodbi ali pa kot priloga priloženi glavni pogodbi, vendar pa se morata obe stranki pri sklepanju pogodbe nanje sklicevati, pred tem pa se z njimi podrobno seznaniti. Izjema od tega pravila je zavarovalna pogodba, pri kateri je zavarovalnica dolžna opozoriti zavarovanca, da so splošni in posebni zavarovalni pogoji sestavni del zavarovalne pogodbe, in mu izročiti njihovo besedilo, če niso natisnjeni že na sami polici. 

Splošni pogoji veljajo le, če so (bili) objavljeni na običajen način. Objava na običajen način je pravni standard, ki varuje interes nasprotne (praviloma šibkejše) stranke. V pravno-poslovni praksi se za običajno objavo šteje objava na vidnem mestu, v katerem se sklepajo pogodbe, ali pa objava na letakih, prospektih, katalogih, cenikih in drugih tiskovinah ter spletni strani prodajalca.

Kot že rečeno, samo objava ni dovolj, da postane stranka z njimi zavezana. Le-ti veljajo pod pogojem, da je sklenjeno konkretno pogodbeno razmerje in so vključeni v to pogodbeno razmerje ter se stranki sklicujeta nanje.

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje